• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:44:03 följande:
    Ja arv ska man inte glömma, sä tänker jag om mina väskor och de dyrare smyckena att den här väskan kommer om jag får en dotter vilja ha ngn gång. Så då har jag ju nästan sparat pengar för att jag slipper köpa en sen...
    Eller hur!

Dock har jag en vän vars föräldrar resonerade så om böcker... de hade ju så mycket böcker från sin barndom (bla kitty) på vinden och tyckte hon kunde läsa dem böckerna istället för att köpa nya (inte nödvändigtvis samma som de har utan helt enkelt onödigt att köpa nya andra böcker också). Det resulterade i att min vän tyckte det var jättetråkigt att läsa, och det är först i vuxen ålder som hon kommit igång att sluka böcker. Lite trist att det blev så.
  • 1700tal
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:37:48 följande:
    Hahaha och du svarade? Jag och någon annan frågade för typ en halvtimme sedan hur många du beställt. Missade du det eller undviker du att svara..?
    Nej, jag svarade honom inte... Svävade skickligt in på nåt annat.

Och ja, gammalrosa ÄR en knepig färg... Inte klär man i det heller... Bebisrosa funkar på mig men inte gammelrosa!
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:39:05 följande:
    Ja faktiskt, har kommit på att man mår bättre om man tänker på saker lite annorlunda alltså två klänningar, ringen blir billig om man räknar ut hur många år man har den o delar summan på åren :) Så lever jag
    Du är ju fisk! Det som förefaller ologiskt i andras öron är fullt naturligt i våra...
    tigerlily skrev 2011-04-15 21:39:31 följande:
    Aaaaaahahahahaha! Jag dööör!!!

Ni måste sluta prata mat, jag bantar ju! Fast enligt den här listan är jag ju ganska safe... *tar en chokladbit och läser vidare* 
    Ta en chokladbit åt mig oxå. Då räknas den ju inte!
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:40:08 följande:
    Haha, ja. Beställer man klänning framför en dator finns inte klänningarna heller. De är ju liksom virtuella... det fattar ju vem som helst!
    1700tal skrev 2011-04-15 21:37:37 följande:
    Men nu är det fiskar vi har att göra med, det gäller att vara pedagogisk...
    Ja men, jag var ju det. Visade exakt vilka tecken som skulle användas
    Precis, det är lite så faktiskt. Än finns de bara på skärmen lixom... Tills de dyker ner i hallen allihop samtidigt och orsakar en explosion av tyll och annat fluffigt material!

Mmm, men som sagt... Fiskar är vi... Jag SÄGER ju att ni vädurar blir lite frustrerade över oss flummiga vattentecken (kräftor, fiskar och skorpioner)! 
  • Sommarbrud
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:47:23 följande:
    Eller hur!

Dock har jag en vän vars föräldrar resonerade så om böcker... de hade ju så mycket böcker från sin barndom (bla kitty) på vinden och tyckte hon kunde läsa dem böckerna istället för att köpa nya (inte nödvändigtvis samma som de har utan helt enkelt onödigt att köpa nya andra böcker också). Det resulterade i att min vän tyckte det var jättetråkigt att läsa, och det är först i vuxen ålder som hon kommit igång att sluka böcker. Lite trist att det blev så.
    Hmm Jag har iof läst alla mammas gamla kitty böcker (köpte självfallet nya också herregud mitt köpberoende började tidigt) och nu älskar jag att läsa. Men sparar inga böcker, där slänger jag faktiskt gillar inte när de ligger o dammar...
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:47:22 följande:
    Precis som hon undvek att berätta sin ålder häromveckan....
    Ja ålder var på tapeten strax innan jag offentliggjorde mig Så jag har ingen koll på vad ni är för ålder, jag tror att ni är ungefär samma ålder allihop.
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:46:12 följande:
    Det enda som är lite svårt att förklara varför man har tusen är skor, för det är nog ingen som vill ärva, MEN å andra sidan kan man ha dem länge för man sliter inte så mkt på dem när man har fler
    Mmm...
  • Sommarbrud

Hur gammal är då Smuppra? Tillhör du ungdomarna eller de lite mer rutinerade??

• Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:49:26 följande:
    Hmm Jag har iof läst alla mammas gamla kitty böcker (köpte självfallet nya också herregud mitt köpberoende började tidigt) och nu älskar jag att läsa. Men sparar inga böcker, där slänger jag faktiskt gillar inte när de ligger o dammar...
    Ge bort det till äldreboenden eller så istället, så kommer de till lite mer nytta ^^ Det har min mamma börjat göra på senare dar... det är väldigt uppskattat.
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-15 20:48:45 följande:
    Fan inte lätt att som stenbock vara omringad av så många fiskar!
    Du är inte ensam, Skumboll. Du är inte ensam.
  • Sommarbrud
    Smuppra skrev 2011-04-15 21:51:51 följande:
    Ge bort det till äldreboenden eller så istället, så kommer de till lite mer nytta ^^ Det har min mamma börjat göra på senare dar... det är väldigt uppskattat.
    Smart, ahh att ajg inte ens tänkt på det jag ger ju bort allt annat, vinterjackor och skor (har mkt vinterkläder eftersom jag säljer sånt)
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:51:04 följande:

Hur gammal är då Smuppra? Tillhör du ungdomarna eller de lite mer rutinerade??

Jag är ett år äldre än i förrgår. Och två år yngre än MB. Får köpa på systemet och precis blivit gammal nog för att åka en Viking Line kryssning till finland utan målsman på helger och lov!

Nej nej, det ska inte vara enkelt inte!
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:53:25 följande:
    Smart, ahh att ajg inte ens tänkt på det jag ger ju bort allt annat, vinterjackor och skor (har mkt vinterkläder eftersom jag säljer sånt)
    Och där räddade jag några extra träd (typ).
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!