• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tänkte bara säga att idag skickade vi ut våra inbjudningar, anmälan till skatteverket att MB ska byta efternamn till sin mors flicknamn och att min klänning börjar tillverkas just idag. Mycket på en dag där :-P Nej nu ska jag åter till tentaplugg, hoppas kunna vara mer aktiv när tentan är över!

Skumboll, jag kan inte heller se den "nya" loggan på din sida, inga bilder alls faktiskt. Men om du ändrar lite på texten kanske du kan ha samma text till båda loggorna som kopplar samman det till varumärket, trots att loggorna är olika för de olika produkttyperna? Då menar jag ändra texten på något vis så att den blir utmärkande i båda loggorna så att man faktiskt efter att ha sett logga nr 1 i ett sammanhang när man stöter på logga nr 2 sedan tänker "vänta nu, det där känns bekant...".

• Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-13 22:31:22 följande:
    Smart! Då väntar jag till imorgon och hoppas på att du kommit på det....
    Av någon skum anledning kom jag att tänka på Karamellkungen... Tror inte den är så lik denna egentligen förutom att båda hade gula kronor... :-S
  • Smuppra
    lunah skrev 2011-04-14 09:08:07 följande:
    Jag var tvungen att läsa om din kommentar flera gånger innan jag förstod att med "gulingen" syftade du på den gula klänningen.. inte någon av de som sytt den! Skäms Jag tänkte först att "Jaha.. så kan man alltså också uttrycka sig?" Nu känner jag mig bara dum! 
    Bröllop 28/5 2011
    hahaha!
    lunah skrev 2011-04-14 09:02:29 följande:
    Sökte även runt på Pegelin och hittade att det fanns ett annat företag som hette detta redan..? Eller har du lyckats trademarkat det?

Bröllop 28/5 2011
    Om det är i ett helt annat användingsområde (typ filmbolag) så kan man ju ha samma namn då de inte är samma marknad och kan sammanblandas. Och Pegelin som finns är ju uppenbart inte så välkänt eftersom ingen av oss kände till det.

MIceme: Vacker klänning! Känns som en brudklänningsvariant av min fina studentklänning. SKillnaden är mer "glitter" i din och min var knälång.
    Håller med, vill också klä mig så fint fler gånger! Inga av skolans baler (i 9an och studentbalen) hade särskilt fina teman. "Cocktail" var den finaste klädkoden då, trist! Och, cocktail, ärligt man kan inte hitta på en egen kod som en hel årskurs ska följa...
  • Smuppra

1700-tal - haha sjukt bra, den ska sparas! Här ska vi satsa på bröllopsformen, det verkar ju inte så svårt när man följer alla (den) konstens regler!

• Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-15 17:29:18 följande:
    Haha, vilken syn!!
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 17:23:12 följande:
    Tror ni att om jag köper lilly klänningen, kan man lämna den till en sömmerska o korta av den i vips få en kort klänning som man kan ha lite så när som..
    Ooooja, självklart kan du det...Åh, jag vill oxå ha ett glas vin! Har ett smarrigt rosé som bara står och väntar därhemma. Men här måste jag välja, stanna här och gaffla eller hem och få vin och god mat men ingen dator... Hm... Svårt..
    Skumboll skrev 2011-04-15 17:25:01 följande:
    Lite när som? Typ när du är ute på promenad med lille W?
    Äh, chefen har ju gått hem. Bara låna med dig burken hem och komma lite extra tidigt på måndag ;-D
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-15 17:39:53 följande:
    Öööh, bara det att kontoret ligger i pappas hem! Han kaaaanske märker att datorn saknas när han kommer hem ikväll... Höhö... Dessutom är datorn 10 ggr större än den jag brukar spring runt med under armen, haha. Det här är inte bara en stationär, utan en stoooor stationär.
    Hm, det var ju lite problematiskt förstås... Vår stationära är också gigantiskt. största chassi jag har sett! Men det är såå snyggt (på riktigt) och får plats med MBs alla hårddiskar och grejer. Mycket viktigt

Ja, då har du väl inget val då. Du får skynda dig in på en elektronisk butik, köpa en bärbar dator, lämna den åter på måndag och säga att den inte motsvarade dina förväntningar. Nöden har ingen lag!

(Bara för att klargöra, jag gör sådana "hyss" själv. Men jag har känt folk som gör!).
  • Smuppra

Bra 1700-tal. Gå på bärbar-dator-jakt nu! Hur ska VI överleva hela helgen utan 1700-tal! Och ja, klart du sätter upp det på företaget. och om de skulle hunniot skicka fakturan så tar du hand om den när den kommer. "Va, men vad konstigt! Vi har blivit felfakturerade här. Jag tar hand om det här ärendet. Ingen fara pappa, detta fixar 1700-tal!"

Sommarbrud: läskigt! Får varsla mina anhöriga då, så de inte går på niten. Min pappa kan vara lite naiv. Hans reaktion skulle säkert vara "va? jag har inte gjort något? har du skadat dig? nä? men jag som hade så bra koll på bilen? Få se då på foten..." *kliver ur bilen*

Tur att mor din inte gick på det.  Fattar inte varför mig håller på så där...

• Smuppra
    Smuppra skrev 2011-04-15 17:44:17 följande:
    (Bara för att klargöra, jag gör sådana "hyss" själv. Men jag har känt folk som gör!).
    Typiskt. För att klargöra igen. Jag gör alltså Inte sådana hyss själv. Hoppas ni fattade det av mening numero två där...
  • Smuppra

Miceme: haha! Ja exakt, jag vågar inte bekänna färg Nä men hade en klasskompis som brukade köpa märkeströjor och hade i skolan sisådär två dagar, innan hon lämnade tillbaka dem till butiken och köpte något annat att ha i två dagar. Förstår mig inte på det där faktiskt.

• Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 17:55:17 följande:
    Fy fan alltså. Men jag blir inte förvånad.... det är ju stockholm!
    Haha kom att tänka på när jag var liten. Har landställe i Jämtland, ute på vischan där. Mina föräldrar såg två pojkar från byn som parkerade sina cyklar i närheten av vårt torp.

Pojke 1 börjar gå från cyklarna.
    Pojke 2- hurrö, vi måste låsa cyklarna!
    Pojke 1- Va, varför det?
    Pojke 2- Det bor stockholmare där *pekar mot torpet*
    Pojkarna låser sina cyklar.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!