S2011 skrev 2011-04-04 12:40:54 följande:
Vi är just nu i slutfas (=exjobb) på etologi och djurskyddsprogrammet (SLU) som är en kandidatutbildning. Sen har vi också privat erfarenhet av ett gäng djurslag (hundar, katter, hästar, smådjur osv). Vi ser ganska många med liknande kompetens som vi som jobbar "baklänges" (=när problemen redan finns, som t.ex. "hundpsykologer", djurskyddsinspektörer (faktiskt oftast inte förebyggande, trots att lagstiftningen ska vara förebyggande) osv). Vi vill gärna vara där i framkant och försöka mota olle i grind - vi vill ju inte bygga ett yrkesliv på att någon ska ha problem med sina djur, tvärtom.
Skumboll skrev 2011-04-04 12:34:09 följande:
Om vi ens kommer hitta orsaken, det vet vi inte...men jag antar att det är rätt bra om man kommer fram till någon typ av behandling, det i sig är så svårt. Blä, ibland är det inte bra att grubbla!
Om ni ska registrera så många jag bara tipsa om registreringsverktyget på
verksamt.se. Eftersom det kommer in elektroniskt till skatteverket/bolagsverket går det rekordsnabbt och man kan se status på ärendet.
Låter roligt! Det behövs utbildning inom djurskyddsområdet! Många som håller på med djur har ju väldigt dålig koll på vad djuren egentligen behöver och varför.
Jag läste en insändare i en hästtidning där ridsportförbundet fick frågan om vad de tyckte om lösdrift. Svaret gjorde mig riktigt upprörd, människan svarade inte på något ang förbundets inställning till lösdrift utan sa bara att "de som arbetar på ridskolorna har bra utbildning och vet vad som är bra för hästarna" typ...
Åhå..., är det därför många ridskolor har sån faaaantastiskt bra djurhållning, alltså?
Nu smiter jag på lunch, försök att hålla er från att skriva hysteriskt mycket under tiden!