• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-04-18 09:14:49 följande:

¨å nu har mina klänningar dfårn milanno kommit! tar bilder så fort jag kan kan iof ta med mobilen hmm ska göra det så fort W somnat! Min brudklänning är faktiskt väldigt fin, välsydd trodde den skulle vara lite rackig! Den är skrynklig så det måste fixas, men annars väldigt fin! Sen en svart klänning väldigt fin sen en kompis klänning som jag inte har öppnat så spännande! Betalade inget, milanoo hade skrivit att det kostade 24 usd :)

Woho! Ska bli superspännande att se bilder! 
  • Darling Daisy
    Junibruden skrev 2011-04-18 07:56:35 följande:
    Den sista blir bäst tror jag... för tror precis som s2011 att den andra är för mermaid för din klänning, men svårt att säga, kanske du önskar lite mermaideffekt?
    Tack!
    Då stryker jag den i mitten och velar vidare mellan de andra två
  • Skumboll

DD: Jag kan verkligen inget om underkjolar så jag ska nog inte tycka till men gör det ändå. Vill du inte ha fullt så mycket vidd i kjolen hade jag valt en sista!

• S2011

¨å nu har mina klänningar dfårn milanno kommit! tar bilder så fort jag kan kan iof ta med mobilen hmm ska göra det så fort W somnat! Min brudklänning är faktiskt väldigt fin, välsydd trodde den skulle vara lite rackig! Den är skrynklig så det måste fixas, men annars väldigt fin! Sen en svart klänning väldigt fin sen en kompis klänning som jag inte har öppnat så spännande! Betalade inget, milanoo hade skrivit att det kostade 24 usd :)

Åååh! Vad kul! Vi sitter här och väntar på bilderna, då
  • sasssyy
    S2011 skrev 2011-04-18 07:50:16 följande:
    godmorgon!!

om du inte vill ha den översta för att det blir lite väl fluffigt, skulle jag nog välja den nedersta underkjolen. den i mitten var vääääldigt mermaid och jag tror att det skulle bli lite knepigt med övre delen av kjolen på din klänningskjol. tror inte du skulle få så mycket lyft alls av den underkjolen, vilket jag faktiskt tror att din klänning behöver för att verkligen göra allra mest effekt.
    Problemet är väl att klänningen är sydd med vidd och har du en underkjol som inte mäter upp till den vidden blir fallet inte likadant som det är tänkt, kjol-delen blir kanske för lång och den kommer "hänga" lite osnyggt.

Förra gången jag gifte mig gjorde jag den dumheten..jag ville inte alls ha vidd i kjolen så jag hade ingen underkjol alls (det var en kjol med väääldigt mycket mindre vidd än din så jag tänkte att det funkar nog) men oj vad slafsigt och hängigt det blev... MÅste du beställa underkjol NU då.. kan du inte ta hem klänningen och prova underkjolar i en butik??
  • Malin24
    S2011 skrev 2011-04-16 22:36:32 följande:
    @Malin24: wow! ser ut som de lyckats riktigt bra med klänningen hittills! överlinjen är ganska mycket rakare än originalet, men jag tycker faktiskt inte att det gör nåt, tycker det ser riktigt bra utSkrattande
    Ne nu har jag sovit på det ett par nätter och chatat med Bella här på morgonen, hon säger att det kommer bli som orginalet när de syr ihop den, så jag är jättenöjd Glad
  • S2011
    sasssyy skrev 2011-04-18 09:30:29 följande:
    Problemet är väl att klänningen är sydd med vidd och har du en underkjol som inte mäter upp till den vidden blir fallet inte likadant som det är tänkt, kjol-delen blir kanske för lång och den kommer "hänga" lite osnyggt.

Förra gången jag gifte mig gjorde jag den dumheten..jag ville inte alls ha vidd i kjolen så jag hade ingen underkjol alls (det var en kjol med väääldigt mycket mindre vidd än din så jag tänkte att det funkar nog) men oj vad slafsigt och hängigt det blev... MÅste du beställa underkjol NU då.. kan du inte ta hem klänningen och prova underkjolar i en butik??
    Misstänker att detta var riktat till DD och inte mig :)

Skulle också tro att anledningen till att DD beställer underkjolen nu är att det är otroligt mycket billigare att ta den via sitt kinaklänningsföretag - i vissa fall har jag dessutom sett att en underkjol ingår i  priset, och då måste man ju välja vilken man vill haGlad jag beställde min underkjol samtidigt med min klänning, behövde på så vis bara betala ca 150 kr för underkjolen, vilken säkerligen gått löst på närmare tusenlappen här hemma.. 
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-04-17 18:24:16 följande:

Malin24 - Åh, vad fint de har gjort den!! Inte lika hjärtformad men tycker den är precis lika snygg ändå. Du kan ju höra med dem om de kan göra den mer hjärtformad, den är ju inte ihopsydd än sår det borde inte va några problem...

Ja visst har de varit duktiga, jag var lite bekymrad i lördags när jag fick bilderna men efter att ha pratat med Bella imorse och hon övertygat mig om att det kommer bli som orginalet så är jag verkligen nöjd Glad
  • S2011
    Malin24 skrev 2011-04-18 09:37:11 följande:
    Ne nu har jag sovit på det ett par nätter och chatat med Bella här på morgonen, hon säger att det kommer bli som orginalet när de syr ihop den, så jag är jättenöjd Glad
    härligt. ska bli kul att se det färdiga resultatetSkrattande har du nån eta?
  • Malin24

Spännande Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!