• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • FrökenSnartFru
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 07:29:26 följande:
    Godmorgon vänner!

Kan jag få lite tyckande ang valet av underkjol?
    Klänningen är denna:

Landy rekommenderar denna underkjol:

Men jag funderar även på nån av dessa (är rädd att kjolen blir så stor med den första underkjolen):
    Jag hade valt den rekommenderade underkjolen. Antingen så är det justerbara krinolinstål (hoops) i den så att du kan förminska vidden lite, alternativt så tar du bort det översta stålet helt om du tycker vidden blir för mycket.
  • Darling Daisy

Miceme o Frökensnartfru:

Tack för hjälpen!
    Jag tar underkjol nr 1 (den de rekommenderade). Skönt, ett "problem" avbockat på att-göra-listan!

• tigerlily
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 10:25:11 följande:
    Miceme o Frökensnartfru:

Tack för hjälpen!
    Jag tar underkjol nr 1 (den de rekommenderade). Skönt, ett "problem" avbockat på att-göra-listan!
    Jag tror också på den. Det såg inte ut som om det var några ringar alls i den understa, och då kanske den inte håller för tyngden i kjolen utan bara faller ihop när klänningen kommer på över den. Jag tror att den första blir bra, och du kan ju alltid förminska ringarna om du vill ha mindre vidd.
  • Skumboll

Sådär ja, nu har jag fixat med inbjudningarna (hatar att knyta rosetter, vad fan tänkte jag med?!) så idag åker de på lådan! Nervöst!

• tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-18 12:34:30 följande:
    Sådär ja, nu har jag fixat med inbjudningarna (hatar att knyta rosetter, vad fan tänkte jag med?!) så idag åker de på lådan! Nervöst!
    Heja, heja! Bra gjort!

Själv sitter jag och undertextar matprogram hela dagen. Ingen bra idé när man bantar... Vad fan tänkte JAG med??? Skafferiet, here I come!
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-04-18 12:34:30 följande:
    Härligt! Det är så himla spännande när man får lägga dem på lådanSkrattande
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 14:47:03 följande:
    Ohhhh, kolla vilken maffig pärla jag hittade på Lightinthebox.... Den är dyr (418 USD), men attans vad läcker!!! Ser ut att vara lite 1700tal över den? Myyyyycket tyg!!!

Här är länk också så ser ni bättre: www.lightinthebox.com/A-line-Strapless-Cathed...
    wooooooow, fiiiiinSkrattande men vänta nu, jag har ju redan en klänningGlad

idag har jag promenerat ner till gymmet (tar 20 min), tränat 90 min och sen (i sakta mak, 30 min tog det) promenerat hem igen. helt otroligt härligt väder! och på vägen ner till gymmet la jag vår hindersprövning på lådan, woho! idag har jag också bokat hotell för vår bröllopsnatt (queeeeen-size-bed) och dubbelkollat min bokning med frisören (som hade bokat en timme tidigare än hon sa till mig?).
  • Darling Daisy
    S2011 skrev 2011-04-18 14:56:20 följande:
    Härligt! Det är så himla spännande när man får lägga dem på lådanSkrattande
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 14:47:03 följande:
    Ohhhh, kolla vilken maffig pärla jag hittade på Lightinthebox.... Den är dyr (418 USD), men attans vad läcker!!! Ser ut att vara lite 1700tal över den? Myyyyycket tyg!!!

Här är länk också så ser ni bättre: www.lightinthebox.com/A-line-Strapless-Cathed...
    wooooooow, fiiiiinSkrattande men vänta nu, jag har ju redan en klänningGlad

idag har jag promenerat ner till gymmet (tar 20 min), tränat 90 min och sen (i sakta mak, 30 min tog det) promenerat hem igen. helt otroligt härligt väder! och på vägen ner till gymmet la jag vår hindersprövning på lådan, woho! idag har jag också bokat hotell för vår bröllopsnatt (queeeeen-size-bed) och dubbelkollat min bokning med frisören (som hade bokat en timme tidigare än hon sa till mig?).
    Oh, vad duktig du varit!! Jag har också varit ute i det fina vädret! Helt underbart nu när det äääääntligen blir sol och värme. Jag märker vad mycket jag saknat ljuset och värmen under den långa kalla vintern!

Jag har bokat frisör, men inte fått nån exakt tid. Det blir ruskigt tidigt i vilket fall som helst (vigseln är kl 11), exakt tid bestämmer vi vid provuppsättningen i juni. Ingen lång och mysig frukost på bröllopsdagen i alla fall!
  • S2011
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 14:59:58 följande:
    Oh, vad duktig du varit!! Jag har också varit ute i det fina vädret! Helt underbart nu när det äääääntligen blir sol och värme. Jag märker vad mycket jag saknat ljuset och värmen under den långa kalla vintern!

Jag har bokat frisör, men inte fått nån exakt tid. Det blir ruskigt tidigt i vilket fall som helst (vigseln är kl 11), exakt tid bestämmer vi vid provuppsättningen i juni. Ingen lång och mysig frukost på bröllopsdagen i alla fall!
    man får passa på att vara duktig innan man övertalar sig att låta bli.

wow, det blir en tidig morgon! kör ni hel-dygns-race eller vilket upplägg har ni?Skrattande 
  • Darling Daisy

Vi valde förmiddagsvigsel för att få så mycket tid som möjligt att umgås med våra gäster!
    Vi resonerade som så att vi hellre ville umgås med våra gäster än att sitta i en frisörstol/rusa runt och pyssla med det sista/etc på sjäva bröllopsdagen.
    Sen att vi kommer att vara helt slutkörda fram emot kl 21 eller så är en annan sak.

Vi är ganska avslappnade inför bröllopet, vill få en härlig dag med våra nya och gamla vänner som vi annars hinner träffa alldeles för sällan. Kommer att bjuda på lunch och middag och hoppas att en del orkar ta några danssteg fram på kvällen. Funderar på tipspromenad/lekar eller något liknande på eftermiddagen (för dom som vill eftersom vi vet att det finns dom som haaaaatar lekar), då ska de som vill också kunna sätta sig ner o ta det lite lugnt.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!