• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Malin24
    S2011 skrev 2011-04-18 09:39:19 följande:
    härligt. ska bli kul att se det färdiga resultatetSkrattande har du nån eta?
    Ne inte än, Bella säger slutet av April..mer än så vet jag inte tyvärr. När kommer din klänning?
  • S2011
    Malin24 skrev 2011-04-18 09:40:20 följande:
    Ne inte än, Bella säger slutet av April..mer än så vet jag inte tyvärr. När kommer din klänning?
    men isåfall är det ju verkligen inte länge kvar. håller tummarna för att de håller tidsplanen.
    min klänning är redan hemma - den kom 30 mars och hänger nu i garderoben hos min tärnaSkrattande 
    men det är ju himla svårt att slita sig från den här tråden, så jag hänger kvar med en dåres envishet  
  • Junibruden
    Sommarbrud skrev 2011-04-18 09:14:49 följande:

¨å nu har mina klänningar dfårn milanno kommit! tar bilder så fort jag kan kan iof ta med mobilen hmm ska göra det så fort W somnat! Min brudklänning är faktiskt väldigt fin, välsydd trodde den skulle vara lite rackig! Den är skrynklig så det måste fixas, men annars väldigt fin! Sen en svart klänning väldigt fin sen en kompis klänning som jag inte har öppnat så spännande! Betalade inget, milanoo hade skrivit att det kostade 24 usd :)

jippii, bilder bilder
  • Humlan66
    S2011 skrev 2011-04-18 07:50:16 följande:
    godmorgon!!

om du inte vill ha den översta för att det blir lite väl fluffigt, skulle jag nog välja den nedersta underkjolen. den i mitten var vääääldigt mermaid och jag tror att det skulle bli lite knepigt med övre delen av kjolen på din klänningskjol. tror inte du skulle få så mycket lyft alls av den underkjolen, vilket jag faktiskt tror att din klänning behöver för att verkligen göra allra mest effekt.
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 07:29:26 följande:
    Godmorgon vänner!

Kan jag få lite tyckande ang valet av underkjol?
    Klänningen är denna:

Landy rekommenderar denna underkjol:

Men jag funderar även på nån av dessa (är rädd att kjolen blir så stor med den första underkjolen):

Jag skulle nog ta underkjol nr 3 på den klänningen jag
  • Darling Daisy
    sasssyy skrev 2011-04-18 09:30:29 följande:
    Problemet är väl att klänningen är sydd med vidd och har du en underkjol som inte mäter upp till den vidden blir fallet inte likadant som det är tänkt, kjol-delen blir kanske för lång och den kommer "hänga" lite osnyggt.

Förra gången jag gifte mig gjorde jag den dumheten..jag ville inte alls ha vidd i kjolen så jag hade ingen underkjol alls (det var en kjol med väääldigt mycket mindre vidd än din så jag tänkte att det funkar nog) men oj vad slafsigt och hängigt det blev... MÅste du beställa underkjol NU då.. kan du inte ta hem klänningen och prova underkjolar i en butik??
    Jo, jag inser att jag måste ha en underkjol och att det är viktigt att det blir rätt så att resultatet blir så likt bilden som möjligt.
    Jag tänkte beställa en underkjol att skickas samtidigt som klänningen. Skönt om det blir rätt från början liksom
    Om det ser lite konstigt ut får jag ge mig ut i butik o prova, bra idé!
  • Krazzzy

Himmel, det har ju tagit hela morgonen att läsa ikapp Förvånad! Här kan ma inte ta helg, det märker jag ju Flört
    Idag ska jag hämta ut ett paket från Milanoo som väntar på ICA ! Det är näbbklänningen till min dotter, hoppas hoppas att den är lika fin som på bilderna Solig

Nu är det bara den lååååååånga väntan på MIN klänning! Jag skrev till dem att jag gifter mig den 14/5 så de skulle skynda sig lite och så att jag har "lite"tid att fixa till den om den inte är Ok.
    Vi gifter oss den 3/9 Tyst

• Malin24
    S2011 skrev 2011-04-18 09:42:34 följande:
    men isåfall är det ju verkligen inte länge kvar. håller tummarna för att de håller tidsplanen.
    min klänning är redan hemma - den kom 30 mars och hänger nu i garderoben hos min tärnaSkrattande 
    men det är ju himla svårt att slita sig från den här tråden, så jag hänger kvar med en dåres envishet  
    Haha ja just det ja. men du var väl nöjd? Jag försöker komma ihåg allt för fullt eftersom jag oftast inte haft tid att läsa på helger och då har det skrivits som mestGlad Sen vill man ju följa alla hur det går och hur fina klänningarna blir. Lite svårt att förstå att min klänning ska vara klar om ett par veckor..men jag kommer nog sitta här och hänga även när jag fått den Glad
  • S2011
    Malin24 skrev 2011-04-18 09:55:19 följande:
    Haha ja just det ja. men du var väl nöjd? Jag försöker komma ihåg allt för fullt eftersom jag oftast inte haft tid att läsa på helger och då har det skrivits som mestGlad Sen vill man ju följa alla hur det går och hur fina klänningarna blir. Lite svårt att förstå att min klänning ska vara klar om ett par veckor..men jag kommer nog sitta här och hänga även när jag fått den Glad
    Ja, herregud, den är helt fantastiskSkrattande
    Hade väntat mig att det skulle finnas nånting som inte var som jag tänkt mig eller som var lite "sisådär" (det är ju trots allt en klänning för 800 spänn), men det fanns ingenting att slå ner på. helt perfekt
    Den finns med i sammanställningen på sida 127Glad 
  • Malin24
    S2011 skrev 2011-04-18 09:57:51 följande:
    Ja, herregud, den är helt fantastiskSkrattande
    Hade väntat mig att det skulle finnas nånting som inte var som jag tänkt mig eller som var lite "sisådär" (det är ju trots allt en klänning för 800 spänn), men det fanns ingenting att slå ner på. helt perfekt
    Den finns med i sammanställningen på sida 127Glad 
    Ja just de ja den kommer jag ihåg, den var ju verkligen superfin! Kul med någon som vågar ta in lite färg i klänningen Glad
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-04-18 09:48:26 följande:
    Jo, jag inser att jag måste ha en underkjol och att det är viktigt att det blir rätt så att resultatet blir så likt bilden som möjligt.
    Jag tänkte beställa en underkjol att skickas samtidigt som klänningen. Skönt om det blir rätt från början liksom
    Om det ser lite konstigt ut får jag ge mig ut i butik o prova, bra idé!
    jag har underkjol nummer 1 från Landy och på den kan jag justera ringen så att jag kan välja vidd.
    Krazzzy skrev 2011-04-18 09:49:46 följande:
    Himmel, det har ju tagit hela morgonen att läsa ikapp Förvånad! Här kan ma inte ta helg, det märker jag ju Flört
    Idag ska jag hämta ut ett paket från Milanoo som väntar på ICA ! Det är näbbklänningen till min dotter, hoppas hoppas att den är lika fin som på bilderna Solig

Nu är det bara den lååååååånga väntan på MIN klänning! Jag skrev till dem att jag gifter mig den 14/5 så de skulle skynda sig lite och så att jag har "lite"tid att fixa till den om den inte är Ok.
    Vi gifter oss den 3/9 Tyst
    Åh vad kul!

Sommarbrud: Väntar spänt på bilderna!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!