• Just Me

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Madelen867 skrev 2011-09-30 07:08:12 följande:

Imorgon är det dagen med stort D.

Om några timmar ska jag iväg och fixa naglarna, sedan ska jag köra blommorna som ska vara på tårtan till konditoriet. Potatisen till potatissalladen är på kokning. Idag blir det mycket fixande, dukning och matlagning. Vi lagar all buffémat själva så denna dagen kommer vi nog vara sysselsatta utan problem. :)

Ooooh va spännande!! Lycka till imon o hoppas er dag blir helt oförglömlig - det är jag säker på att den blir
  • Just Me

Nu känns det här nästan lite pinsamt att erkänna, men jag har ingen aning om vilken vit nyans som är vilken!
    Är det någon som kan guida mig lite? T ex ladda upp ett foto på en klänning i Ivory?

• Just Me
    Hanna05 skrev 2011-10-04 13:09:50 följande:
    Hej!

Jag funderar på att beställa denna klänning.
    viewitem.eim.ebay.se/New-Hot-WhiteIvory-Stock...

Hur fungerar det? är det säkert? Hur för man över till Paypal kontot från swedbank?

Är det verkligen ingen frakt som tillkommer? Tyckte 600 kr lät väldigt billigt!!

Hur mäter jag?
    Bust är det Byst?
    Och Waist, är det över naveln eller högre upp?

Jag är helt ny på sådant här! :D
    Vilken vacker klänning!

Har ingen aning om varken frakt eller dyl, så det hoppas jag att ngn anan kunnig svarar på!

Men vad gäller att mäta: De flesta fabriker har en guide i var du ska mäta för varje mått. Kolla längre ner i annonsen så ser du, det är förklarat vad de olika orden (waist, bust etc) betyder samt bilder på var du ska mäta för att det ska bli rätt
  • Just Me
    Hanna05 skrev 2011-10-04 13:21:06 följande:
    Det står inte vad de olika orden betyder och det är inga bilder på vart man ska mäta på denna annons iaf :P
    Men det fanns där när jag kollade! Klickade på din länk och längst ner i annonsen fanns instruktionerna. Säkert det inte syns för dej oxå?
  • Just Me
    BlomAnna skrev 2011-10-05 10:02:49 följande:

Ni som har koll på dessa kinaklännignsställen kan ni hjälpa mig hitta klänningen med strort K?

Jag har letat som en galning efter en klänning som HAR axelband (gärna ärm), INTE är en gräddbakelse och INTE har något släp, och som gärna har typ ett band eller lite spets som man kan ha i annan färg Men jag har inte lyckats hitta någon jag fastnat för.

Kan ni hjälpa mig?

Har du sett denna ? Tycker den är underbar

http://www.landybridal.com/sheath-column-wedding-dress-floor-length-lace-satin-white.html

Även dem m släp kan va värt o kolla på, du kan ju bem dem sy utan släp
  • Just Me
    BlomAnna skrev 2011-10-05 11:19:06 följande:
    Den hade jag inte sett och den var riktigt snygg, men det ser ut som det är släp på den eller är det bara jag som ser fel?
    Jadu, nu när du säger de...svårt och se... men det är så kort släp så det skulle du säkert kunna kolla m fabriken om de kan ta bort det

Jag har varit i kontakt med just Landy o alla ändringar jag frågat om har de först kollat med sömmerskorna och sen OK:at så maila dem och fråga!

Du kan oxå fråga ifall de sytt denna förut o har några foton på en sådan klänning, och då be o få se baksidan oxå! :)
  • Just Me
    Hjälp!!!

Hur skriver man om att klänningen ska ha lite mera fall på engelska?

Någon som är kunnig på området? :)
  • Just Me

Är det ngn utav er som vet var jag sett dessa klänningar?
    Det var på en Kina-sida...

Fanns flera stycken liknande, ej brudklänningar.
    Ofta en klänning med kavaj eller kjol och kavak. Ofta i metallic fäger, grått, vinrött osv.
    Kommer ihåg att modellerna hade antingen hatt eller någon annan "huvudbonad" ?
    Kjolarna var mkt pennkjols-modellen...

Någon som sett och vet vilken sida jag sett dem på?? Har letat och letat...

• Just Me
    Annixa skrev 2011-10-31 10:29:03 följande:
    Ca1300kr. Det är släp, den är så vacker , finare i verklighetSkrattande, jag längtar till jag får den rätta st!
    Ja det är släp på den, men vill man inte ha det så kan man ganska enklet sy om den! Priset på den är ju skit bra, skulle man köpa i svergie så blir det nog inte alls lika billigt! Skrattande

Den jag inte kan ha har jag lagt ut i en annons här på försäljning för 900kr, Synd bara att bilderna inte riktigt vissar rättvist, måste kanske ta nya men är inte så duktig på det! Skrattande
    Har du någon länk till säljaren? Eller med vilka sökord hittar man kappan?
  • Just Me

Tjena brudar! 
    Long time no see för min del, vi fick en liten överraskning för ett tag sen, vi ska få tillökning i familjen nästa sommar så bröllops planeran har legat litegrann på is... Men nu är jag i gång igen! (Fast jag väntar med att beställa klänning till migs själv hehee)

Nu till min fråga:
    Är det någon här som beställt fr DHGate och kan rekommendera en säljare?
    Gätna en billig en  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!