• Just Me

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

emmadeckmar skrev 2012-02-13 14:59:00 följande:
    Tack för bilderna!

Hur är klänningen om man synr nära? tänkte om dom sytt fel eller så, och hur är tyget? har läst vissa som tyckte det var mest skit bara. Fyy va svårt och veta om man ska våga eller inte!

Dom har ju varit snabba och svara på mina frågor jag ställt till dom och dom låter proffesionella ju, men det kan ju vara helt annat. Det brukar ju vara recensionerna som visar verkligheten!
    Jag infilkar ett lite ttips här: När jag börjad ehela klännings-racet så bad jag bl a Landy att skicka mig foton på klänningar de sytt, bl a den modellen som jag var intresserad av. Jag rekommenderar dig och göra likadant med den fabrik som du har kontakt med nu. Be om detalj foton, har ni sytt denna klänning med några ändringar, i olika nyanser av vitt osv... Jag fick en hel del foton och blev med ens mycket säkrare  
  • Just Me
    emmadeckmar skrev 2012-02-13 16:31:45 följande:
    Ja, men tack för dina svar! var ju till bra hjälp :) Ville mest höra från någon som beställt från Milanoo och om det var bra/dåligt. Jag ska fundera lite mer och undersöka lite mer innan jag bestämmer mig!

Fick ju ett bra tips från daniiel om att skicka bild till Landy. Ska fundera på det också men då är jag även där rädd att det inte ska bli som den ser ut. åhh! har ju fastnat för just den där klänningen :)

Finns det någon fler som beställt från MILANOO.COM, hur är era erfarenheter?
    Har du tittat om samma klänning finns hos de andra fabrikerna då? 
  • Just Me
    emmadeckmar skrev 2012-02-13 19:20:05 följande:
    Håller på att kolla genom alla sidor på Landy just nu, tar tiiid! :)
    Men jag hittar inget då jag söker med ord.. typ "twilight" eller "bella" osv.

Vad jag sett hittills så är det bara 2 sidor som säljer den. Kan det kanske ha med rättigheter att göra om vilka som får göra klänningen? fast man borde ju få göra en kopia tycker jag, milanoo.com har ju den på sin sida. Jag bryr mig inte om det är en kopia utan jag vill ha den rätt gjord i min storlek bara.

Finns så många sidor att kolla på, kanske den finns på någon fler om jag har tur, eller att någon av dem jag mailat vill göra den :)
    Det gör dem säkert  

Jag skulle inte söka på twilight eller bella, prova däremot att begränsa din sökning till med/utan axelband/modell på klänningen (A-Line, Mermaid etc).
    Om du mailar olika fabriker och de har den på sin sida bör de ju skicka en länk också  
  • Just Me
    Civette skrev 2012-02-14 18:49:21 följande:
    Fick hem min kinaklänningt idag, tog en chansning och det blev en billig. Men den blev inte bra tyvärr...så vad gör man nu? har väldigt liten budget så att köpa en riktig och fin klänning är inget alternativ :(
    På vilket sätt blev den inte bra? 
    Tänkte om det går och sy om, sälja vidare etc ?  
  • Just Me
    Darling Daisy skrev 2012-02-15 10:40:31 följande:
    När du hittar nån du gillar, så maila dem och fråga om de har bilder på den modellen eller liknande modeller (som du fick tips om här ovan (av just me?)). 
    Real sample dresses är alltid "bättre" bilder, eftersom man då får se hur resultatet faktiskt blir. Landy hade tidigare massa klänningar i den kategorien, men tror att de tagit bort alla från hemsidan nu. Så de har nog ett jättebibliotek med bilder på egensydda klänningar, fråga på bara!
    Jupp, det rekommenderar jag. Jag fick bilder på allt möjligt, man måste bara våga vara lite (trevligt) frågvis  
    Jag fick foton på olika nyanser av vitt, i olika material. Klänningen jag var intresserad av, "så som på bild" och en klänning där kunden velat ha lite ändringar osv. Jag rekommenderar dig att göra så, för jag tror man får lite hum om hur de syr. Sen, helt hundra kan man ju inte vara förrän man sitter där med klänningen i famnen typ  
  • Just Me
    1700-tal - har läst nu dina tyg-meddelanden här ovan och du är en klippa!!! Läste och försökte memorera men jag kan lova att när det är dags för mig och beställa kommer jag ändå att fråga om just - tyger !! Men tack för att du orkar skriva om och om igen om tygerna/kvaliterna  
  • Just Me

Hej! 

Är det någon som vill kika på en klänning och säga vad de tycker... Behöver ett råd!
    Har snörat in mig på denna klänning: http://www.landybridals.com/wedding-dresses-sheath-column-v-neck-brush-train-ivory.html

Och vägrar att kolla på andra

Nu till min fråga: RYGGEN! Vill inte ha den så där öppen, tycker ni det blir snyggast med hel stängd rygg (alltså spets över hela ryggen) eller ska jag be dem "ta upp" ryggen lite, typ så här:

Alltså upp till det svarta strecket 

Vi gifter oss förvisso på vintern så helrygg kanske vore snyggare/elegantare? Vad tror ni?
    Annars tänkte jag ha snörning i ryggen.... Men med helrygg kanske man kan ha dragkedja eller knappar?

• Just Me
    Oj, vad snabba svar!! Tusen tack tjejer!! 
    Jag börjar oxå luta mot helrygg, spec som vi flyttat vårt bröllop från augusti till mars.... i Norrbotten så det kommer vara metervis med snö och iskallt Känns bättre med lite mer påklätt då kanske.... hmm...
    Sambon sade iofs häromdagen att "Du kanske går miste om ngn annan klänning när du bara glor på den där..." Hmmm....    
  • Just Me
    Tinzi : 12 maj
    Sessan67: 25 maj
    MissBliss: 26 maj
    bridetobe2013: 1 juni
    UngBrud2012: 7 juli
    Knyttan: 7 juli
    28juli2012: 28 juli
    Italia08: 28 juli
    1700tal: 18 aug
    Pulmonate: 18 aug
    Anny: 22 el 29 sept
    emmadeckmar: 11 nov
    Minuz: 1 dec

Just Me: 23 Mars 2013
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!