• Just Me

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Lommila1 skrev 2012-01-09 19:08:25 följande:
    heh* planerat= beräknat :D
    Tack, tack Bäbis beräknas komma i Juni o bröllopet är planerat till senare  
  • Just Me
    Lommila1 skrev 2012-01-11 20:41:36 följande:
    Fröken Söt skrev 2012-01-11 20:14:32 följande:
    Åh, den var verkligen vacker! Särskilt med jackan, spetsärmarna och ringningen är så fint ihop!
    Delade åsikter här också:P en hel del syjobb kvar på den (=jobbigt) men jag tänker om det är lite kallar ekan den vara skön...
    Fler oponenter?
    Håller med Fröken Söt, otroligt vacker med jacka. Ja, utan oxå, men jag hade valt med jacka  
  • Just Me
    Junibrud12 skrev 2012-01-16 11:45:33 följande:
    HJÄLP! Fick mejl från Milly, nu är min klänning klar och jag har fått bilder. Det jag blev väldigt besviken på var dom fula paljetterna. Men samtidigt är det ju svårt att se, det kanske ser helt annorlunda ut i verkligheten. Nån av er som har erfarenhet av paljetter på klänningar? Funderar på att be dom sprätta bort allihop, men tror ni det blir tomt med bara brokaden, eller tror ni det blir bättre? Får lite ont i magen...

Här är orginalet:

Kan du inte be dem ta foton lite närmare på klänningen så du ser hur broderierna ser ut? 
     För övrigt tycker jag att det är en jätte fin klänning! 
  • Just Me
    GuteCarra skrev 2012-01-16 15:01:55 följande:
    Oh Supertack!!! Känner mig verkligen nollad, tur denna sida finns :)
    Älskar verkligen klänningen men hade tänkt gjort några ändringar. Vill tex ha utan släp och endast pärlor/brodyr över brösten inte längre ner eller ut på sidorna under armarna.

Du eller någon annan vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig hur jag förmedlar det på bästa sätt ;) ? 
    När jag läst här i tråden under en tid tillbaka, så verkar det som att det viktigaste är att vara T Y D L I G  

Så, jag håller på att beställa en bröllopsklänning åt min tärna (som hinner gifta sig före mej ) och då har jag skickat bilder, som jag ritat i i word och gjort textboxar i och skrivit typ "No train" (inget släp) "No beadings on dress" (Inga stenar på klänningen). Sedan har jag bekräftat och dubbel bekräftat sakerna. Nu är vi inne i det stadiet av beställningen att det snart är bara och skriva "Okey, lets do this!" men innan det tänkte jag för säkerhets skull bekräfta en sista gång:

Please confirm the following changes:

Coloe number XXX
    No train on dress
    No beadings on dress

etc etc (vilka ändringar man nu har)

Känner lite så att ska man nu beställa en klänning från Kina så vill jag vara så säker som möjligt innan  

• Just Me
    Pluppe skrev 2012-01-17 16:25:07 följande:
    Efter strul med DHL-killen jag pratade med igår kom aldrig min klänning hit! Ringde förkrossad till DHL när jag hade fått mejl att jag var tvungen att säga till om en ny dag då jag ville ha den. Fick veta att klänning fanns i Norrköping på terminalen där, så ja.. jag åkte 4,5 mil och hämta min klänning Solig

Än sålänge har jag inte fått på mig den, sambon måste dra och snöra ihop mig, men jag har tagit kort på den när den hänger och den ser suuuper fin ut! Är dock lite tveksam till att jag valde ett lilaband i midjan, det blev väldigt markant, men det kan nog bli snyggt när den väl är på, vi får se..

Här är en bild iaf, fler kommer ikväll :)

Tror jag kommer behöva köpa en underkjol för att få till "Fluff" ordentligt, men det återstår att se också!
    Den ser jättefin ut.... väntar med spänning på fler bilder  

(Och jag hade oxå lätt åkt 4,5 mil för min klänning.... men så är jag oxå fr Norrland! )
  • Just Me
    Tinzi skrev 2012-01-20 22:13:38 följande:
    Fy fan vilket argt mail jag skickat till Lili på Millybridal nu!

Jag ska haen ny klänning innan 1 April eller alla pengar tillbaka nu enligt ångerrätten! Samt att klännigen är felsydd. Punkt slut! Får väl se om det biter på den envisa åsnan, men man borde ju ha rätt att få det man betalat för liksom.

Jag hoppas hon fattar att jag är en ännu envisare åsna bara ;)
    Men Svenska lagar gäller väl inte när du köper från ett annat land...? Tänkte på det du skrev om ångerrätten.... 
  • Just Me
    Darling Daisy skrev 2012-01-21 07:53:54 följande:
    Välkommen!
    Himla söt klänning!! Jag har beställt en byxdress till min mamma från Milanoo. Vi blev väldigt ledsna då den kom, för den var riktigt dålig. Dåligt sydd, dålig kvalitet på tyget och dålig passform (gick absolut inte att använda).

Jag rekommenderar alltså inte milanoo. Men det finns de som fått hem fina klänningar också. Kvalitetsskillnaden beror nog till viss del på att milanoo har många olika fabriker, så man vet aldrig vilken fabrik som klänningen kommer att tillverkas i. Bilden på din klänning är ju milanoos egen, vilket borde betyda att de faktiskt har sytt upp modellen innan och att den du beställer därför har ganska stor chans att bli lik bilden!

Oftast har ju kinafabrikerna bilder från internet (designbilder, kändisbilder) på sina hemsidor, och då vet man ju inte riktigt hur resultatet blir (hur bra de är på att kopiera bilden). När de dock har "real sample" dresses, så är det bilder på klänningar de redan har sytt. 

Mitt tips är att du tar bilderna och skickar till några andra kinaföretag, tex Landybridal och My love bridal, och frågar vad de skulle ta för att sy upp den. Då har du lite priser att jämföra med.

Ytterligare en sak är att just såna blommor som är på kjolen har jag hört många som blivit missnöjda med. Såna blomapplikationer har tyvärr visat en tendens att se slarvigt sydda ut, påklistrade och rent ut sagt fula. Om du kollar på bild två och zoomar, så ser man att blommorna är i väldigt tunt tyg och att de inte sitter särskilt tätt. Det finns nog en risk att det kan komma att se slarvigt ut...

Oj, vad långt inlägget blev. Ber om ursäkt för att jag svamlar...  
    Det man kan göra  också är att fråga Milanoo (eller vilken tillverkare man nu kontaktar) ifall de sytt klänningen innan och be dem isf skicka bilder på det de sytt. Jag gjorde så med Lany och den klänning jag tänker beställa sen, och fick foton på två olika i två olika nyanser av vitt, på den ena hade de även gjort lite ändringar på. Jag tyckte det var bra, för då såg jag dels att de sytt klänningen innan och hur den blev då. 
    Jag bad även om detaljerade bilder, t ex på spets etc och fick det. 
  • Just Me
    Italia08 - din klänning är otroligt vacker!! Alltså den är så fin så jag inte ens hittar några ord just nu (trött, gravidhjärna etc ) Men jag förstår om du inte är nöjd med stenarna att då kanske det inte känns hundra. Kan man inte göra så, och nu vet jag inte om ngn redan föreslagit detta, att du köper fler kristaller, o syr in dem bland dessa? Eller blir det jättedumt? Tänkte så kanske det blir mindre "plastigt" som du beskrev den.
    Men titta gärna på den i annat ljus också som någon annan också skrev. Tror med rätt underkjol o skor så blir den helt fantastisk!! 
  • Just Me
    kiki skrev 2012-01-22 19:35:47 följande:
    Hej allihopa!!
    Jag har hittat min dröm klänning på landybridal.com,
    men jag undrar om verkligen kan lita på hemsidan, om klänningen kommer vara lik bilden!

finns här någon som har beställt just från landybridals??
    jag är så orolig :P

Jag har kontakt med Landy ang min klänning och där har jag bett dem skicka foton på klänningar som de sytt förut i den modellen. Fick i två olika färger, en med ändringar, detaljbilder. Var supernöjd och kände mej direkt mindre orolig

Men gå bakåt några sidor i tråden o läs på, det är så man lär sig  
  • Just Me
    1700tal skrev 2012-01-22 19:58:08 följande:

Fast den första har släp oxå (fast inte långt). Den andra har inte det, och då ber jag om att på det. Så släp måste jag ha!

18 aug blir det.

Åh, 18 augusti skulle vi oxå gift oss först.... men nu kommer bäbis nummer 2 i Juni o då ville jag inte stå brud i Augusti.  Vet ju hur jag var förra året i Augusti när bäbis nr 1 var två månader och det hade inte blivit något dröm bröllop....Inte för mig iaf  Hahaa, det hade blivit ett väldigt hormonellt bröllop om vi säger så  
    Så vi har flyttat vårt bröllop till Mars 2013 Det blir oxå bra, jag fick en massa extra tid o planera :) 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!