• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-19 19:43:33 följande:
    Nu har sambons jackett kommit!!! Trodde inte den kom, postbilen åkte förbi när jag var hemma. Men visade sig att han lämnat den till grannnen. Och hon kom just och plingade på, glad i hågen och i tron att det var min sista klänning (hon har stenkoll på allt, sån by bor vi i! ). Hon kunde inte begripa hur de kunde få in en fluffig klänning i typ ett... brev. Men det var förstås jacketten!

Nu väntar jag bara hem sambon från fotbollsträningen för provning! Byxorna ser ganska stora ut...
    Haha nämen.. ja, men jag kan tycka att de paket som jag fått mina klänningar i sett små ut, de är duktiga på att pressa ihop :P Vad spännande! Hoppas att de passar på honom :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Fotografen som vi bokat har bara fotat på ett bröllop tidigare. Hon är ju som sagt bara 17år och har såklart inte hunnit med så mycket ännu då. Jag gillar dock hennes bilder som jag sett väldigt mycket och hon är hemskt gullig :) Nu har jag hittat lite bilder från bröllop där jag verkligen tycker om valen av motiv och stämningen på bilderna, om ni förstår. Skulle jag kunna visa henne det? Jag tänkte så att hon får ett hum om vad vi är ute efter ungefär? Eller är det typ.. taskigt? Jag vet inte... förstår ni hur jag tänker? :P

• Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-19 20:09:46 följande:
    inte taskigt alls! JAG hade iaf inte tagit illa vid mig! Säg det på ett snällt sätt bara :)
    Jamen då var det den saken också.. hur ska man säga det på ett bra sätt? :P
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-07-19 21:45:26 följande:
    JA! Gör det!! Tror tvärtom att hon uppskattar det. Nu är ju jag utbildad fotograf men vid varje möte med brudpar tycker jag det är trevligt med lite nya ideér så jag tror er tjej uppskattar tipsen.
    Om inte annat så borde hon vara mån om att ni ska få det som ni vill. Mitt tips förutom att visa henne förslag på bilder innan är att styra henne under fotograferingen, jag kan aldrig tänka mig att hon skulle ta illa upp av det, utan som sagt tvärtom.
    Lycka till!
    Åh, okej, tack :) Då ska jag göra så :)
  • Pinkgrape

Godkväll damer :)

Ser att det diskuterats kuvertpriser och sparande, det håller jag mig utanför, då pengar inte är något som tycker om mig :P

bruden - Vad skönt att det äntligen är påväg! Frustrerande att det blir sådär.

Idag har jag varit på jakt efter en gästbok, rosa papper och fjädrar. Har dessvärre inte hittat något av det :/ Då for vi en sväng och åkte karuseller istället :)

• Pinkgrape
    bruden - Jag längtar också tills du får den, så man får se en bild på den färdiga klänningen. Så otroligt vacker! :D Vart har du beställt den?
  • Pinkgrape

Jättefint ställe ni ska vara på Red :D Jag håller med, man kan definitivt ha ett stort och fint bröllop även om det är borgerligt. Jag förstår inte riktigt varför så många tror att de måste bli korta, lite tråkiga och enkla.

Jag blir så avis när jag ser sådana fina platser. Det finns inte här i närheten. Vi har valt ett hotell, men det är jättetrist och stelt och avskalat i jämförelse med vad jag har sett att flera här ska ha. Vi kommer ha vår middag här www.hotellaurum.se/html/konferens_tonsalen.html men det kommer ju vara dukat med runda bord och sådär. På bilden är det ju dukat för konferens.

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-21 10:34:42 följande:
    Pinkgrape skrev 2011-07-21 10:24:03 följande:
    Jättefint ställe ni ska vara på Red :D Jag håller med, man kan definitivt ha ett stort och fint bröllop även om det är borgerligt. Jag förstår inte riktigt varför så många tror att de måste bli korta, lite tråkiga och enkla.

Jag blir så avis när jag ser sådana fina platser. Det finns inte här i närheten. Vi har valt ett hotell, men det är jättetrist och stelt och avskalat i jämförelse med vad jag har sett att flera här ska ha. Vi kommer ha vår middag här www.hotellaurum.se/html/konferens_tonsalen.ht... men det kommer ju vara dukat med runda bord och sådär. På bilden är det ju dukat för konferens.
    Men det var väl inget fel på den lokalen? Och samma stolar som vi ska hyra från rent a tent.
    Red skrev 2011-07-21 10:41:15 följande:
    Det var väll jättefint!? Modern och luftig, det kan nog bli supperfint när man dukat och pyntat lite. Jag gillar när det är högt i tak, vare sig detär ett modernt hotell eller ett gammalt stall!
    Jag tycker också det är skönt att det är högt i tak och stora fönster. Det jag inte gillar är den är så.. avskalad på något sätt. Klart att det kanske gör lite skillnad när borden är dukade, men det kommer ju ändå vara vita dukar, vita servetter, vita ljus och bara lite rosa rosor. Vi har inte möjlighet att pynta något mer, då vi får tillgång till lokalen samma eftermiddag. Hur ska man hinna? Och vad ska man göra? Jag skulle så gärna vilja ha något bakom oss, brudparet, som markerar lite extra att "här sitter vi". Vet dock inte vad. Vi får inte sätta upp något på väggarna. Stolarna.. haha ja, jag avskyr färgen röd, så jag är glad att stolarna vi kommer ha är likadana fast marinblå :) Klart att det finns det som är positivt, men jag hade hellre haft en mysig lokal i fin miljö. Det finns ju möjlighet att gå ut från denna lokalen till en altan, men utsikten är hotellgäster som spelar minigolf och E4an.
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-21 10:36:13 följande:
    Det är ok! Blir bara lite trött på folk som frågar om vi skall gifta oss kyrkligt eller borgligt, och när vi svarar borgligt antar de en massa saker. Att jag inte skall ha klänning, att vi inte skall ha några gäster, ingen middag, ingen dans, att det skall vara runt lunch, ingen bröllopsresa... En kollega sa tom: Om ni skall gifta er borgligt kan ni ju inte ha någon utgångsmarch!

Nej, straffet för synden att gifta sig brogligt är ju att man måste gå ut i tystnad
    Va? Var det verkligen någon som sa så? Oj! Det är verkligen jättetrist att folk har såna förutfattade meningar om borgerliga vigslar. Vi kommer visserligen gifta oss kyrkligt, men jag tycker inte det har med saken att göra angående hurvida man kommer ha brudklänning, en påkostad och stor fest osv. Ett kyrkligt bröllop kan lika gärna vara litet och enkelt som ett borgerligt kan vara stort och pampigt.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!