• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Humlan skrev 2011-07-25 15:43:31 följande:
    Jag försökte göra det igår, men han svarade knappt på tilltal. Jag sa det att jag förstår att hans barn är ALLT för honom, men jag måste väl ändå ha något värde hos honom med. Jo men det här va bestämmt innan svarade han. jag sa då att min inbjudan till honom kom FÖRE det han bestämmde detta med henne. Men då sa han inget.

sen är det kanske dumt, men jag retar mig så förbannat på att hans unge på 12 bast HÅNFLINAR åt migt å säger att pappa inte kommer. å inget säger han åt henne.. Nä usch fy f*n säger jag...
    Inte ens att han sa att han tar ungen med sig å kommer till kyrkan iaf. Rynkar på näsan
    Jag blir helt uppriktigt jätteledsen när jag hör (läser) det där. Fy, usch! Du skrev väl att ni tidigare hade haft en bra relation till varandra? Jag hade nog inte kunnat hålla tillbaka varken tårar eller humör om jag hade varit du. Och att inte ens kunna få en vettig förklaring ur honom heller. Det känns ju som att det kanske är något annat som ligger till grund för att han inte kommer och att nöjesfältet bara är ett svepskäl. Jag vet inte, men det är känslan jag får såhär bara.

Och det med hans dotter? Vilken chock man skulle få. Sådär uppför min sig ju inte och det borde man veta när han är 12år, om inte, så borde han ju verkligen ha reagerat på det. Det hade då jag gjort om det var min dotter, och hon är ändå bara 4,5år :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-25 20:53:24 följande:
    Jovisst är nöjesparken ett svepskäl. Men när han inte vill berätta vad det riktiga skälet är. Det värsta är ju att jag VET att han aaaaldrig skulle ha gjort såhär om det vore storasyster som skulle gifta sig, men med mig går det bra.Tycker det är tragikst

Igår gjorde jag föressten en prov brudbukett och jag vet väl på ett ungefär hur jag ska göra nu. Sen har jag fått 2 st tiaror hem så lite svårt att välja för dom båda är lika fina.
    Väldigt dålig stil :( Jättetråkigt verkligen! Jag hoppas ändå att ni får en hur bra bröllopsdags som helst :D Ja, då kan ju han gräma sig sen över att ha missat den också.

Såg bilden på buketten här ovanför, den ser ju jättefin ut :) Vad duktig du är! Har du gjort mycket buketter och sånt förut? Vad är det för tiaror, är de lika varandra eller helt olika? Haha lite angenämt problem att välja mellan fint och fint dock ;P
  • Pinkgrape
    Emelie979 skrev 2011-07-26 00:01:59 följande:
    juste, vi vill besgtälla från milly bridal! finns de någon annan som har super snabb leverans??? klänningarna är två maggie sottero kopior.
    Jag har beställt två av mina klänningar från www.mylove-bridal.com och båda har gått väldigt snabbt. Min första klänning kom ca 4 veckor efter beställningen och den andra kommer nu (i veckan) ca 3 veckor efter beställning. Det är väl mitt tips om ni vill ha med snabb tillverknings- och leveranstid.
  • Pinkgrape
    Emelie979 skrev 2011-07-26 00:23:28 följande:
    Vart du njöd med klänningen som kom? Vart det likt orginalet?
    Jag var mer än nöjd :) Jag hade bytt färg på bandet i midjan, plockat bort en blomma och valt snörning i ryggen och fick precis vad jag hade bett om. Den passade utmärkt och såg väldigt fin ut tycker jag.

De syr ju dock inte upp efter egna bilder som man skickar in, utan man måste utgå från klänningarna de har i sitt sortiment. Man kan ju givetvis göra små ändringar som tex snörning i ryggen, band i midjan, utan paljetter, längre/kortare släp osv.
  • Pinkgrape

JAAAA! :D Min klänning lämnade Arlanda vid 10-tiden idag. Då borde jag få hem den imorgon va? ;)

Humlan - Då förstår jag att du är så duktig med blommor :) Tiaran ser dessutom jättefin ut, bra val :)

• Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-26 12:36:51 följande:
    Det bör du ha såvida de inte skickar avi, då tar det en dag extra.
    Min är nånstans i export (loggat inatt kl 1) men vet inte var. Hoppas att den är på Arlanda idag jag med  
    Men det har de aldrig gjort förut. DHL har alltid lämnat vid dörren. Hoppas att det är samma sak nu :)
    Din klänning var i London senast va? Den borde väl vara på Arlanda också kan jag tycka :)
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-26 13:00:06 följande:
    De brukar ringa innan men när jag pratade med dem imorse så sa de att de KAN åka ut och ha med sig paketet utan att ringa före. Är man inte hemma får man ringa dem så tar de med dagen efter. Fast då vete fan om jag inte sätter mig och åker de 5 milen till DHL för att hämta den! Nu har jag väntat länge nog!!
    Min var i London igår och loggen säger att den lämnat tullen på förmiddagen vidare för export. Mer står inte. Men jag hoppas att den anländer till Arlanda idag så den finns här imorrn eller på torsdag. Känner smått panik med bara 1,5 vecka kvar. 
    Mig har de aldrig ringt före, utan alltid bara åkt ut med paketet. Samma sak idag. Är man inte hemma, så ringer dom och frågar om de kan lämna paketet utanför dörren bara.
  • Pinkgrape

Haha detta är skrattretande... min klänning kom idag! Woho! Jag kommer dock INTE använda den nya klänningen (nr.4) på bröllopet. Tussarna på kjolen såg för roliga ut, men i övrigt var den suuuuuuperfin! Överdelen var riktigt snygg, men de hade missat ca 1,5m på släpet och att jag inte ville ha organza. Nåja.. efter många om och men så lyckades min sambo övetala mig att pröva klänning nr.3 igen (en av de med dragkedja, den med längst släp och min favorit) och det visade sig att jag nästan kan ha den. Tidigare har jag trott att det saknas ca 15cm i ryggen, men det saknas ca 3cm. Jag tror att med en hel del motion, inge snask och gófika och med såna där håll-in-trosor, så passar den bra om 3 veckor :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!