• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Godmorgon :)

Har suttit vaken i två timmar nu och väntat på att min blivande ska vakna. Jag vill inte väcka honom. Det är ju trots allt söndag.. och han har semester.. och vi har barnvakt. Snart kan jag nog inte hålla mig längre :P Det är såååå tråkigt att sitta här ensam. Grått och blött ute och bara dåligt på tv.

I veckan väntas min brudklänning komma, samt gästboken, placeringskorten och underkläderna jag beställt. Kan bli en väldigt bra vecka alltså :) Måste ta mig iväg och köpa fjädrar och rosa papper också, dock lättare sagt än gjort har jag märkt.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-07-24 10:59:33 följande:
    :)

Har sett vi "Say yes to the dress" nu så jag ör på bra humör! Snart dags för dansträning! YEY!
    Dansträning? Vad roligt :) Själv nöjer jag mig med att kika på dans. Igår min systers dansgrupp som uppträdde på en festival och nu, idag, So you think you can dance :P
  • Pinkgrape
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-07-24 11:43:56 följande:

Ni som är allvetande härinne:

Hur ska man snöra sin klänning för bästa resultat? dvs jag har läst om att det helst ska snöras uppifrån och ner.stämmer detta? finns det andra tips och trix?

Jag har också hört det och jag kommer snöra min klänning och tärnornas klänningar så. Det ser ju onekligen lite finare ut tycker jag :) Andra tips och trix, tyvärr, vet inte. Såg din klänning i andra tråden, jättefin :D Hoppas du ska få mer tips av någon annan sen :)
  • Pinkgrape

Kunde inte låta bli att kika om det fanns något på Youtube av "vår" valslåt, Lifehouse - You and me. Jodå, nog fanns det endel videos med folk som dansade till den. Tex denna nedan, detta borde vi väl klara av? ;P haha

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-24 15:18:42 följande:
    HAHA!! Lätt, det fixar ni! Easy peasy.. Tungan ute
    S2011 skrev 2011-07-24 14:49:17 följande:
    Hello ladies!
    Försöker hinna hänga med er här i tråden och läsa om vad ni har för er allihopa, även om jag inte är riktigt lika aktiv och duktig på att skriva själv längre.

Håller på med allra sista fixet här - på lördag är det ju dags! Därefter kikar jag nog inte med lite bilder på hur det vart :) 
    Haha jamenvisst, att vi aldrig dansat vals tidigare är ju en bagatell :P Ser ju döenkelt ut!
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-24 15:45:06 följande:
    Bara att veva lite tjusigt med armarna och sparka lite med benen i hopklackade skor! Så mkt valsande var det ju i ärlighetens namn inte, mest dramatiska gester - så det fixar ni!
    Ja, jag sa det till min käre sambo också, att egentligen skulle vi bara försöka kopiera vad de gör, för då behöver han inte riktigt lära sig dansa ens :P Han var lite skeptisk dock. Han ville att vi skulle pröva senare ikväll, när det blivit lite mörkare, så ingen kan se in haha
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-24 17:03:48 följande:
    Gud vad ni skriver! Nu har jag iaf läste ifatt GladSpännande att din klänning är på väg! Håller tummar och tår för att den skall paasa och vara fin!
    Tack, jag kan knappt sova för jag är så nervös och förväntansfull :P haha
    Humlan skrev 2011-07-24 20:50:43 följande:
    Åhh va fin =) .Synd att vi redan har bestämmt låtar

Idag fick jag bekäftat att min bror hellre går med sin dotter på en nöjjespark än på in syster's bröllop. SÅ mycket värde hade jag för honom Rynkar på näsan.Det är så sjukt och ofattbart för mig så det finns inte, och det svider som 17.
    Vi som stått varann så nära förut. Vad f*n hände lixom Obestämd...
    Det som är ÄNNU sjukare är att min pappa å syster inte tycker det är så konstigt att han väljer det och varför ska JAG vara ledsen för det.. jag säger och det..
    Men va? På riktigt? Varför? Hur kan man resonera så? Det låter helskumt. Är verkligen ledsen för din skull :(
    TheD skrev 2011-07-24 20:52:55 följande:
    Alltså den här dansen är en överraskning för min blivande. Så det blir senare under kvällen efter tårtan osv... Totalt är vi fem tjejer som ska dansa till en remix av "whole new world" med matchande kläder ich jag är då prinsessa och de andra är herrklädda dvs ;) Vi alla är tävlare/var tävlare så det är bara en kul grej haha
    Wow, det var inte illa, vad roligt :D Brukar du dansa annars också? :)
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-25 06:46:56 följande:
    ÅH! Förstår dig! Nu har jag missat, men när borde du ha den?
    Klänningen... ptja, de skulle skicka den någon gång före fredag denna veckan, så skickade dom den i lördags. Borde väl få hem den imorgon, onsdag eller torsdag. Jag vågar inte hoppas på alltför mycket, så räknar med torsdag (den enda dagen på hela denna veckan som jag inte kommer vara hemma), så jag inte blir besviken :P
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-25 15:27:59 följande:
    Tack snälla pinkis. Jo det är sant, han valde bort mig för en dag i en nöjjespark ( furuvik ) där hon är idag bla. Och han måste väl ändå förstå att det blir konsekvener pga det här.
    Ja, man kan ju verkligen tycka att han borde förstå det. I min värld är då bröllop, speciellt om det är någon man står så pass nära, en stor grej. Jag skulle prioritera bort mycket annat för att gå på ett bröllop. Var det min systers, så skulle jag definitivt inte vilja missa det! Har du pratat med honom om det? Jag tänkte om han har någon förklaring till sitt val.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!