• FelizLane

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

sasssyy skrev 2011-12-26 11:44:28 följande:
    Nygift och jättelycklig.... med min röda kinaklänning

Mer bilder :D GRATTIS!! :D
  • FelizLane

Någon av er som kan rekommendera en bra Gördel? Den ska vara axelbandslös och helst ha lite ben. Nån annan som lider av att man gnider ihop låren så man nästan får brännskador? :(

• FelizLane
    pulmonate skrev 2011-12-27 15:52:53 följande:
    Hej Allihopa!
    God fortsättning på er!

Här kommer lite dålig kritik för Milly - Lily. Jag fick ju bilder på min färdigsydda klänning i förra veckan. Jag tyckte inte att spettsen var fin och inte lik bilden jag hade skickat. Jag fick bara som svar att jag kommer att gilla den när jag får den. (Kan inte låta bli att de vet att jag kommer att gilla den). Efter många mejl fram och tillbaka gick de med på att de skulle ändra spettsen. Detta var igår. 
    Idag får jag ett sms av min svärmor som säger "din klänning blev levererad idag". Uhm? Vad? Då har de ju absolut inte haft någon chans att ändra någonting. Varför säger de ens att de ska göra det då? Då kunde de ju lika bra skickat klänningen utan att ens skicka foton till mig, och på ett sätt hade det varit bättre.

Jag har inte sett klänningen (inte svärmor heller för den delen då hon inte har packat upp den), så det kan vara så att den är jätte fin och att jag blir nöjd!  Jag ska inte säga någonting om det ännu. Men det verkar som att Millys arbetsätt har ändrats under senaste tiden.

Är inte denna bra vet jag inte hur jag gör. Kanske skickar samma bild till andra kina-klännings sajter? Hmm. Vi får se! 
     Suck nu blir jag lite orolig :( Vilket datum beställde du din klänning? Är så nyfiken på när min ska komma. Har ju gjort en heldel ändringar på "orginalet".... Hoppas Hoppas att den blir bra :( :)
  • FelizLane
    MsChevy skrev 2011-12-28 13:45:32 följande:
    Det brukar finnas väldigt osexiga gördeltrosor med lite längre ben som både håller in magen o benen gör att man slipper lårgnidningen. Som sagt, fruktansvärt osexiga, men man får väl va snabb att hoppa ur dom innan bröllopsnattenTungan ute
    Jo, jag vet att de finns.. Men jag undrar om det är nån som kan rekommendera någon? Är ganska kort så de flesta rullar ner på ryggen eftersom dom går över tuttarna på mig :P Men jag får väl leta vidare! 
  • FelizLane
    pulmonate skrev 2011-12-27 20:17:53 följande:
    Hej! Fotona på klänningen som jag skickade till dem och resultatet finns här några sidor bak. Det fanns ingen "orginalklänning" utan det var ett ihopklipp av 3 klänningar. Men det var inte det som var problemet. Själva klänningen ser ut att vara jätte fin och formen och allt det var bra. Det "enda" problemet var att spetsen inte var snygg på framsidan. Men jag hoppas att det går att fixa. Antingen om jag kan köpa ett annat tyg och be en sömmerska byta den, eller nåt...

Men jag tror inte i allmänhet att ni behöver vara oroliga. I alla fall om det inte råkar vara en klänning helt i spets

Jag beställde och betalade 3 November. De skrev att den skulle vara färdig sista December och sen framme i mitten på Januari (då jag valde 2 veckors leveransen). Den blev färdig redan den 20 December och kom fram 27e December. Så circa 2 månader från beställningen till att den var framme, vilket var mindre än de sagt från början.

Åh, kanske jag får min klänning om lite mer än 14 dagar.. Milly-lily sa att jag skulle absolut få den innan den 30 januari... Hoppas. Och jag Hoppas du får rätsida på din klänning :)
  • FelizLane
    Minuz skrev 2011-12-29 17:48:43 följande:
    Jaha.............. min sista klänning damp ner några dagar innan jul. Och det var som jag misstänkte, hon skickade den utan att göra de sista ändringarna som hon lovat...... Men jag får skicka tillbaka den så fixar hon det.... grr, varför gjorde hon inte det direkt? Har jag otur så får jag ju stå för tull och moms, men hon har lovat att stå för frakten dit iaf........ Hon är nu lite sur för hon tycker att hon gjort sååå mycket för mig och hon har gjort så mycket ändringar osv osv och hon tjänar inga pengar på min klänning utan går back på den....... Men jag har inte krävt att hon ska göra något annat än det vi kom överens om från början.

Hur ska jag göra nu?
    Jobbigt läge... Men hon borde ju inte skickat den innan hon gjort ändringarna. Tycker nog att hon får skylla sig lite själv. Hon borde väl ha begärt med för den från början?
  • FelizLane

åååååh, tjejer! Fick mail nyss att dom har skickat den. Men hade ju hoppats på att få ett kort på den innan som jag hade bett om. Men man ska inte hänga läpp.

Nu hoppas jag att den är fin, ska inte ha för höga förväntningar tänker jag mig. Försöker lugna ner mig. Hur lång tid brukar det ta att få klänningen? Ni som fått tidigare.

Gott Nytt År på Er alla! KRAM

• FelizLane

Tjejer! Jag och min karl har delade meningar om vilken färg jag ska ha på skorna. Jag vill ha ljust rosa eller mer rosa skor för jag tror att jag kommer att kunna använde dem fler gånger efteråt då. Men min m2b tycker att jag ska ha vita.

Missade ju såklart klänningen idag också, får ju nästan panik. Trodde aldrig att det skulle gå så fort. Tänkte att jag skulle vänta med att beställa skor när jag sett klänningen... Men börjar bli lite otålig. Men nån av er kanske kan komma med infliks vad som är bäst?

Vita eller Rosa bröllopsskor?!

• FelizLane

Jo det är ju sidenskor faktiskt! Smart, tänkte aldrig på det, att man kan färga dem i efterhand.

Beställde en från milly, hade denna som utgångspunkt men gjorde ganska många ändringar. Är super nervös för jag bad flera gånger om bilder innnan dom skickade den. Men fick ett mail i söndags om att den hade skickats. Så jag får väl helt enkelt vänta.
    Är lite besviken på milly att det inte skickades något kort eftesom jag verkligen bad om det och för att jag gjort så pass mycket ändringar. Lovar att lägga upp bild när jag får klänningen från dhl. Ännu jobbigare att man vet att den har varit utanför dörren och vänt ;)

• FelizLane

Ville ha spets uppe vid bysten, Samt att "bältet" skulle vara avtagbart och bilda släpet om du förstår vad jag menar. Tog bort axelbandet, samt att det var ett pyttekort släp på bara klänningen för att det skulle falla lite fint där bak. Tog dragkedja där bak och hoppas innerligt att den passar. Går ju ann om den är lite stor. 

Ang, skorna tänker mig att det kan bli häftiga kort med färgade skor. Vad svårt allt ska vara just nu, så många beslut.
    Fick även godkänt från Prästen idag att vi kunde ha kyrkan bokad som backup eftersom vi vill gifta oss utomhus där vi förlovade oss. En sten som lättade från bröstet. 

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!