• FelizLane

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Slet upp påsen nyss!!!!!! Första anblick helt juvlig :DDDDDDDDD Weoho! Stor, men det förväntade jag mig eftersom jag la till lite på måtten. Men det gör ju inget, jag kan nog få någon som hjälper mig att sy in och upp den. Kär! Ni får se foton sen, mamma och mormor är på G hit nu :D

• FelizLane
    Shedevil skrev 2012-01-09 16:21:13 följande:
    Hej alla fina där ute!
    Nu är det klart vilken klänning jag ska beställa. Det är en klänning från MillyBridal men jag låter en svensk förmedlare sköta jobbet och kontakten med kinaföretaget. Denna klänning blir det och jag hoppas att Bridalexpress.se kommer att göra ett bra jobb åt mig. Finns det någon här som har beställt klänning via BridalExpress.se? Det blir lite dyrare men det känns ändå lite säkrare.

Kram på er alla:)

Jag kan ju säga att jag köpte direkt från milly och hade inte kunnat tänka mig att någon annan sköter kontakten eftersom det var väldigt enkelt. Om du inte ska göra några ändringar eller så rekommenderar jag att du gör jobbet själv. Som sagt det blir ju billigare utan mellanhanden.
  • FelizLane

Nu kommer bilderna! Jag är mycket nöjd med klänningen. Den är välsydd, även mormor vart mycket förvånad över den fina sömnaden! Den var över förväntan bra sydd!

Nackdelen är att den är lite stor, men jag tror att jag får skylla mig själv, tog i lite extra för att vara på den säkra sidan. Det andra var att det skulle vara ett brett skärp i midjan som jag ville ha som externt släp om ni förstår :P Det är nu det ni ser jag har i håret.... Det var alltså för smalt. Men det gör inget för jag tror klänningen blev mycket finare utan! 

Med andra ord jag är mycket nöjd med klänningen :D

• FelizLane

Kommer bilder med bältet runt midjan... Har typ lindat 10 varv runt mig! Men man ser på ett ungefär hur det kan se ut med bandet i midjan... Tror nog att jag gillade de bäst... Trots allt så jag har tänkt mig den. Men jag kan tänka mig att skippa "svansarna" som skulle bilda släpet då :P

• FelizLane

du kan ju ha jackan på dig på vigseln? :) Sen ta av den! Tycker nog bäst om utan !

• FelizLane

Jag var ute och testade... Tyckte dock att den varmare ivoryn inte passade mig. Är ganska ljus i hyn men mörka ögon och mörkt hår. Så jag valde vitt, kritvit :)

• FelizLane

Vad säger ni om landy? Billigt, vad tror ni om att beställa tärnklänningar där?

• FelizLane
    längtandebrud skrev 2012-01-21 11:35:00 följande:
    ska man beställa vit eller ivory? i alla brudbutiker jag varit i sverige har ivory varit finare än vit. men man vill ju inte riskera att få hem en gulaktig klänning, vad är era erfarenheter?
    Om du gillar ivory bättre än vit så beställ ivory. Jag tyckte dock att alla ivory i butik var alldeles för gula för mig så jag valde vit.
  • FelizLane
    BlomAnna skrev 2012-01-28 23:15:39 följande:
    Ok.
    Jag tror nämligen att jag hittat klänningen jag vill ha men jag vill inte ha släp. Det går inte att spara ner bilder från sidan jag hittat klänningen på men det är bra det jag vill ändra så då borde väl ett mail räcka tänker jag?

Jag får inte fram något pris på klänningen heller så är det någon som har erfarenhet av www.szlongzhilian.en.alibaba.com får ni gärna hojta till
    Hört talat om print screen? finns en knapp som gör att du kopierar hela skärmen.. Sen klipper du in det i paint eller liknande.
  • FelizLane
    Drömbröllop12 skrev 2012-02-20 19:09:15 följande:
    Åh den är så vacker så jag blir tårögd!!
    Vill se :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!