Linn89 skrev 2011-07-16 14:37:43 följande:
Hur bär man sig åt när man vill beställa en kina klänning? Mamma behöver ha en klänning och vill gärna komma under 1000kr. Hon har hittat denna Nixa klänningen som hon tycker väldigt mycket om men som inte alls passar i färg och är för dyr. Men man måste väl kunna få en gjort i Kina. Det behöver gå fort också, bröllopet är den 20/8 och det kan ju vara käckt att få den lite innan också. Vilket företag ska jag vända mig till och hur bär man sig åt när man ska specialbeställa? Det finns säkert svar på detta i tråden men en är väldigt lång :P
Är det något ni tycker att jag ska tänka på mer än att det inte är säkert att den blir precis som på bilden?
Hej Linn o välkommen hit!
Du har ju redan koll på det viktigaste - att resultatet kanske inte blir exakt som bilden!
Det finns ju en uppsjö av företag som syr upp klänningar, se tex listan i trådstarten. Så här brukar man gå till väga när man vill beställa en klänning från bild:
Välja vilket/vilka företag man vill anlita.
Skicka ett mail med bilden och beskrivning och fråga efter pris och leveranstid.
Välja det företag som verkar bäst (tid, pris, magkänsla..).
Lägga ordern, dvs bekräfta att man godtagit företagets pris/leveranstid/materialval och vill gå vidare m köpet.
Säljaren skickar då instruktioner om hur man ska betala.
Betala via paypal eller annat säkert betalningssätt. (obs att paypalkontot kan ta några dagar att aktiveras om man har otur)
Väääääääänta.
Få hem klänningen och förhoppningsvis sitter den som en smäck!!
Vilket företag du ska välja beror ju på vilket som kan leverera i tid. Mina personliga erfarenheter är från Landybridal (jättejättefin kvalitet på klänningen, ganska dyra), Milanoo (dålig kvalitet, dålig passform, ganska billiga), Lightinthebox (bra kvalitet, inte så bra passform, ganska dyra), bridal7 på DHgate (helt okej kvalitet, bra passform, billiga).
Många här har varit helt och hållet nöjda med sina klänningar från Millybridal (som dessutom gör en testklänning du får se bilder på innan de påbörjar den "riktiga" (fast är inte säker på om de gör så m festklänningar förstås)).
Pinkgrape och några mer har fått hem fina klänningar från my-love bridal (om jag minns rätt) på kort tid.