Darling Daisy skrev 2011-05-03 09:35:11 följande:
Ställer om min storleksfråga gällande klänningen från igår (med en ros i midjan).
Idag ligger jag precis på US16 i standardstorlek. Det skiljer 4 cm på byst, 3 cm på midja o höfter till US14.
Ska jag beställa den storlek som passar precis nu eller en storlek mindre?
Jag kommer ta med snörning i ryggen, det känns lite bättre att kunna snöra lite även om knapparna i ryggen var såååå snygga!
Det är 8 v kvar till bröllopet. Jag kommer säkert att gå ner lite i vikt, men vågar inte sia om hur mycket det blir.
Så vilken storlek ska jag klicka hem?
Jag skulle tagit US16 det går ju dra åt mer sedan.
Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:20:12 följande:
Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!
Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!
Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........
Jag har fått två klänningar därifrån och den första är kanon! Den andra är fin men av mycket mer budgetkvalitet.
Jag har två klänningar på gång och den ena hoppas jag verkligen på så nu kände jag att pulsen steg...
Storlekarna har varit som de ska på båda