1700tal skrev 2011-05-05 19:03:01 följande:
Ja, vi var ju och tittade på vadstena klosterhotells kungasal från 1200-talet. Ett stort skämt! Salen var väl fin men alldeles för liten (den skulle räcka till typ 130 pers) och dansen skulle va bredvid borden. Den platsen skulle knappt räckt till vårt valsande, än mindre till att 90-100 pers ska stå runt oss och titta på. Hon var otrevlig och nedlåtande och jag och blivanden behövde inte ens diskutera saken vidare. Vi bara kastade en blick på varann och tog vårt farväl snabbare än snabbt. Vi ville även diskutera och få info om vadstena slott som de är samarbetspartner med men det visste hon knappt nåt om!
Mailade Söderköpings brunn och Löfstad slott för några veckor sen, ingen svar.. Fattar inte att man ska behöva jaga företag när man står och viftar med tusenlapparna, det provocerar mig nåt enormt!
Så igår satte jag sambon på att ringa och boka visning på Löfstad slott, Mauritzberg slott (där förlovade vi ju oss
), Ljungs slott (och de har han nu bokat visning hos) och 2 andra cateringfirmor som har samarbete med Vadstena slott. Där står vi nu...
Och Bjärka Säby ringde och sa att ett annat par ville ha vårt datum så vi släppte det. Vi får ändå inte plats (max 79 pers) och vill inte kapa bland gästerna.
Fy vad tråkigt!! Jag fattar inte att man ska behöva otrevligt bemött och aärskilt int enär man står villig at tbetala, jag är så trött på alla otrevliga människor. Tänk om jag skulle bete migilla på mitt jobb.
Hoppas att att de andra slotten är höjdare! Mauritzberg vore väl mysigt med tanke på förlovningen också. Vilken månad vill ni gifta er?
Nej man vill ju inte anpassa gästerna efter lokalen! Och det ska vara gott om plats annars blir det ju så varmt!