oj oj oj, så ni skrivit mycket... har ju tagit hur länge som helst att läsa ikapp...
Pinkgrape: jätte vackra klänningar!! var det inte du som skulle ha svart bälte? varifrån beställde du klänningarna? och när beräknas de vara färdiga?
Skumboll: bilderna på klänningens framdel ser snygga ut, men bakdelen förstår jag mig inte alls på...
Sommarbrud: lillyklänningen är jätte vacker!! tycker absolut att den är bättre!
Har varit trevligt att läsa om vad era bröllop kommer att kosta så här lite om våra kostnader:
- kyrkan, prästen, kantorn kostar ju inget
- festen ordnas på en danspaviljong (paviljong med tak, väggar, golv; åttakantig och fönster åt alla håll, havet nära på nästan alla sidor...) vid havet 2500 kr/fredag-söndag
- en cateringfirma fixar maten (förrätt, huvudrätt, nattmat, servering och alla kärl som behövs) för ca 250-300 kr/pers (150 gäster),
- kakan bakar min syster, ca 1000 kr
- bulla och småbröd bakar MB:s mormor, ca 500 kr
- drickorna blir väl ca 10 000 kr (vin, öl, cider, snaps, läsk, avec till kaffet osv.)
- min klänning + skor ca 2400 kr
- mb:s kläder ca 3000 kr....
- inbjudningskorten gjorde vi själva för ca 20 kr/st och materialen för programbladen och kyrkoprogrammen är precis skaffade för ca 500 kr, men de är ännu inte gjorda
- min mamma fixar blommorna på borden
- ljusstakarna var 80 kr för 33 stycken
osv osv osv
Ännu fattas blommor (ca 1000 kr), min frisyr (ca 1000 kr), smink (ca 700 kr).
Har jag glömt något viktigt? Har ju inte min exellista med mig här på jobbett...