Idag fick jag äntligen paketet.......... Det som skickades den 18 maj från Kina och det var det som skickades sist..... Och det var dotterns klänning, hade ju velat ha bandet i en annan färg men det fick jag inte. Klänningen är lite stoooooor, men som tur är kan både mamma och svärmor sy. Har bara kollat den lite snabbt när mamma var på toa idag. Men dotterns ska få prova den sen. Men den är jättefin.....
Jo, just det...... Ringde ups idag om kostnaden fick då besked att det inte var de som räknade ut moms + tull utan tullverket, ok då ringde jag dit men nähä...... det var inte de heller utan det är posten som levererar detta paket och inte ups...... Ok, då ringde jag posten, och kom fram till att det inte alls var de som levererade detta paket utan just UPS!!! och det är de som räknar ut tull + moms. Men hallå eller???? Ok, då ringde jag ups ännu en gång och fick denna gång prata med en tjej som tydligen visst vad hon gjorde, visst är det de som räknar ut tull + moms + någon fraktavgift, men jag var tvungen att prata med deras tullavdelning. Fick vänta en liten stund innan de ringde upp, och jo visst var det fel på införingsavgiften, frakten stod i någon annan valuta istället för kr.
Så till slut fick jag betala 279 kr istället för 739 kr. Så det lönade sig att ringa runt..... Ups har en avgift på 145 kr som de tar ut på alla paket tydligen......