• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Obestämd Fick tillbaka provsvar för sonen idag. Lite blandade känslor men de hittade ingen kromosomavvikelse. Nu tänker ni att jag borde vara skitglad - det är jag väl på sätt och vis men det känns verkligen helt värdelöst att inte ha en orsak till alla problem. Vi har kommit till något stadie där det inte spelar någon roll vad han lider av, bara vi vet vad det är. Blä blä blä. 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-04-04 12:00:42 följande:
    Nej, bättre dagar har jag haft! Vilket känns lite surt med tanke på det oerhört soliga vädret där ute...

Ja, jag och min bästa vän tänker oss starta egetGlad Spännande och lite nervöst, men när vi väl kickar igång tror jag det kommer bli bra. Synd bara att man har tusen andra projekt samtidigt Tyst

BM vill ju gärna att en av fyllningarna ska vara vanilj, så jag funderar på om browniebotten/kladdkakebotten skulle kunna vara värt att prova..
    Vad roligt! Vad ska ni pyssla med?
  • S2011
    Skumboll skrev 2011-04-04 12:03:53 följande:
    Obestämd Fick tillbaka provsvar för sonen idag. Lite blandade känslor men de hittade ingen kromosomavvikelse. Nu tänker ni att jag borde vara skitglad - det är jag väl på sätt och vis men det känns verkligen helt värdelöst att inte ha en orsak till alla problem. Vi har kommit till något stadie där det inte spelar någon roll vad han lider av, bara vi vet vad det är. Blä blä blä. 
    Åh nej, så tråkigt. Vad är nästa steg nu då?
    Skumboll skrev 2011-04-04 12:05:12 följande:
    Ja :) Vi ska jobba med utbildning och rådgivning inom djurskydd, djurvälfärd och djurs beteende är tanken.
  • Miceme
    S2011 skrev 2011-04-04 11:50:58 följande:
    Crap.

Min bil är död. I ett desperat återupplivningsförsök höll jag på att bryta pekfingret av mig (lyckades minst med en stukning iallafall, för det går inte så bra att använda nu).

Missade således min (ombokade) tid hos gyn och fick tillbringa en stund i telefon för att jaga reda på nån människa som kunde avboka min tid. Det gjorde hon helst inte alls och var inte direkt som en sommardag att kommunicera med. Tror jag ska bojkotta den jäkla avdelningen.

Fick avboka mitt inbokade starta-eget-möte med min blivande kompanjon och vår "inspiratör" (eller vad han nu ska tituleras).

Tog av mig skon och insåg att jag numera har skavt sönder vänsterfoten, får försöka plåstra om.

Sen försökte jag börja med exjobbsskrivandet. Det går inte alls!
    Kommer på mig själv med att sitta och slösurfa på BT hela tiden istället..

Nån som råkar ha en skopa motivation till övers?

Kanske känns bättre om man sätter sig och glor på klänningen en stund?
    Nån som förresten tänkt tårta på annan botten än vanlig botten? Kan det funka med en botten som är typ kladdkakig/brownie? 
    Kan glädja dig med att jag på morgonen fick en 1 kilos hantel på mellan tån från en höjd på ca 130
    Nu pekar tån uppåt åt höger och tån pluss grantån och en del av framfoten är bortdomnad.

Kladdkakebotten är skitgott! Men den är ju också lite svårare att skära igenom, så om du tänkt att ha våningstårta så KANSKE det blir svårt att skära den översta utan att trycka ner dem under?? Har bara gjort enkeltårtor med kladdkaka och då har jag blandat kladdkaka och marängbotten
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-04-04 12:11:54 följande:
    Ja :) Vi ska jobba med utbildning och rådgivning inom djurskydd, djurvälfärd och djurs beteende är tanken.
    Den som det visste.... muskelbiopsi förmodligen. Och antagligen mer inriktat på behandling av symptom än orsaken till symptom. 

Låter spännande! Hoppas ni kommer igång som det är tänkt trots dagens bravader!
  • S2011
    Miceme skrev 2011-04-04 12:14:09 följande:
    Kan glädja dig med att jag på morgonen fick en 1 kilos hantel på mellan tån från en höjd på ca 130
    Nu pekar tån uppåt åt höger och tån pluss grantån och en del av framfoten är bortdomnad.

Kladdkakebotten är skitgott! Men den är ju också lite svårare att skära igenom, så om du tänkt att ha våningstårta så KANSKE det blir svårt att skära den översta utan att trycka ner dem under?? Har bara gjort enkeltårtor med kladdkaka och då har jag blandat kladdkaka och marängbotten
    Ajajaj. Det lät absolut oskönt!

Åh, tack för tipset! Jag har aldrig provat kladdkaketårta förut, så jag vet inte hur det beter sig. Vi kommer ju dock ha våningstårta, så då kanske det inte är så smart iallafall...?
    Skumboll skrev 2011-04-04 12:14:21 följande:
    Den som det visste.... muskelbiopsi förmodligen. Och antagligen mer inriktat på behandling av symptom än orsaken till symptom. 

Fy så tråkigt.. Men kanske kan behandling av symptomen åtminstone köpa dem tid att hitta orsaken?

Det gör vi nogGlad Tanken var att ev. genomföra själva bolagsbildandet idag, men tji fick vi. Nåja, det finns fler dagar på veckan och förhoppningsvis kan vi genomföra en lyckad by-pass på min bil...

• Miceme
    S2011 skrev 2011-04-04 12:19:09 följande:
    Ajajaj. Det lät absolut oskönt!

Åh, tack för tipset! Jag har aldrig provat kladdkaketårta förut, så jag vet inte hur det beter sig. Vi kommer ju dock ha våningstårta, så då kanske det inte är så smart iallafall...?
    Skumboll skrev 2011-04-04 12:14:21 följande:

Fy så tråkigt.. Men kanske kan behandling av symptomen åtminstone köpa dem tid att hitta orsaken?

Det gör vi nogGlad Tanken var att ev. genomföra själva bolagsbildandet idag, men tji fick vi. Nåja, det finns fler dagar på veckan och förhoppningsvis kan vi genomföra en lyckad by-pass på min bil...

Det var det!
    Kan ju hända att någon har ett bättre recept som är på en "lättare" kladdkaka.
  • Darling Daisy
    S2011 skrev 2011-04-04 12:11:54 följande:
    Oh, vad roligt!!! Låter som något jag själv skulle gilla!
    Vad har ni för bakgrund/utbildning?

Miceme:
    hantel på tån låter som något jag helst vill undvika!!

Fötter kan ju ta sån tid att läka!! Jag trampade snett i juni 2010 och har fortfarande ont av det... Fast nu kan jag i alla fall ha normala skor, så jag får ha finskor på bröllopet!
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-04-04 12:19:09 följande:

Om vi ens kommer hitta orsaken, det vet vi inte...men jag antar att det är rätt bra om man kommer fram till någon typ av behandling, det i sig är så svårt. Blä, ibland är det inte bra att grubbla!

Om ni ska registrera så många jag bara tipsa om registreringsverktyget på verksamt.se. Eftersom det kommer in elektroniskt till skatteverket/bolagsverket går det rekordsnabbt och man kan se status på ärendet.
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 12:32:03 följande:
    Oh, vad roligt!!! Låter som något jag själv skulle gilla!
    Vad har ni för bakgrund/utbildning?

Miceme:
    hantel på tån låter som något jag helst vill undvika!!

Fötter kan ju ta sån tid att läka!! Jag trampade snett i juni 2010 och har fortfarande ont av det... Fast nu kan jag i alla fall ha normala skor, så jag får ha finskor på bröllopet!
    Då kanske jag får köra foppa tofflor till bröllopet :-O
    Hemska tanke
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!