• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-04 16:01:44 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser sånthär! Det är så synd att skolan (förskolan med för den delen!) väldigt oftast blundar för problemet och lägger skulden på barnet och föräldrarna. Och så är det ju katastrof att bup inte tar sitt ansvar utan låter det gå så långt. 
    Hur funkar det för dottern nu? 
    Inte så strålande direkt. Hon är inne på sitt tredje försök på gymnasiet - denna gång på en skola som har en specialenhet för aspergerelever. Men det stora problemet är att hon har väldigt svårt att ens komma iväg till skolan och att hon inte alls kan hantera stress. Det blir ju inte bättre av att hon blir mer stressad ju mer hon missar i skolan! Hon har egentligen ganska lätt för att lära sig, men VÄLDIGT svårt för att ta tag i och komma igång med uppgifter. Ska ha ett nytt möte med skolan på torsdag.
  • Skumboll

Och här kommer mina bilder.

Första klänningen och slöjan:

Andra klänningen:

• Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-04 14:21:30 följande:
    Nu har jag undertextat i en och en halv timme, alltså får jag hänga här en liten stund. Himla bra system, det där!

Ööööööhhh.... Mac? Vad är det???
    Kan nog inte hjälpa dig där tyvärr. Bokföring - hu sådana fula ord du använder! Men jag kan ge dig numret till min revisor om du vill...

Du får väl helt enkelt inboxa oss en länk till din webshop då, eller lägga ut en länk här, det kan de väl inte protestera mot?
    Duktiga du! 

Hahaha, om man ändå hade haft råd med en revisor nu. Äh, min far lär åka på att göra det jobbet, han kan behöva ha något att göra på dagarna...!

Tja, jag hojtar till när jag har någon hemsida.
  • Skumboll
    Sessan67 skrev 2011-04-04 16:12:20 följande:
    Inte så strålande direkt. Hon är inne på sitt tredje försök på gymnasiet - denna gång på en skola som har en specialenhet för aspergerelever. Men det stora problemet är att hon har väldigt svårt att ens komma iväg till skolan och att hon inte alls kan hantera stress. Det blir ju inte bättre av att hon blir mer stressad ju mer hon missar i skolan! Hon har egentligen ganska lätt för att lära sig, men VÄLDIGT svårt för att ta tag i och komma igång med uppgifter. Ska ha ett nytt möte med skolan på torsdag.
    Önskar det fanns ett enkelt sätt! Kan hon få skolskjuts kanske? Och stressnivån borde ju skolan ordna för henne, är man kravkänslig så är man!
  • Fröken Söt

Vad många snygga klänningar ni har lagt upp här sedan jag kikade in sist! Börjar ju nästan ändra mig igen...

Ni som vet allt (hehe, ingen press nu), ska man ha inbyggd underkjol eller beställa en lös till? Jag är inte jättesugen på en med ringar, men det är kanske det man ska ha?

• Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-04 17:26:12 följande:
    Duktiga du! 

Hahaha, om man ändå hade haft råd med en revisor nu. Äh, min far lär åka på att göra det jobbet, han kan behöva ha något att göra på dagarna...!

Tja, jag hojtar till när jag har någon hemsida.
    Vet inte om du såg mitt inlägg om att flera banker numer har möjlighet till bokföring ocg support till det via hembanken, det borde ju fungera på macen också
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-04-04 17:35:20 följande:
    Vet inte om du såg mitt inlägg om att flera banker numer har möjlighet till bokföring ocg support till det via hembanken, det borde ju fungera på macen också
    Nä, det såg jag inte.... det gafflas ju så väldigt här!
    Men tack, och apropå bank borde jag välja bank också. Banken jag använder privat har inga sådana tjänster för företag, och jag behöver ju specifikt ett bankgiro. Jag kollade upp lite internetbaserade bokföringsprogram men många är rätt dyra tycker jag. 
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-04 17:44:05 följande:
    Nä, det såg jag inte.... det gafflas ju så väldigt här!
    Men tack, och apropå bank borde jag välja bank också. Banken jag använder privat har inga sådana tjänster för företag, och jag behöver ju specifikt ett bankgiro. Jag kollade upp lite internetbaserade bokföringsprogram men många är rätt dyra tycker jag. 
    Jag använder ju visma administration 200 det är nog det billigast de har, mer avancerat behöver inte vi.
    Vi har smålandbanken som är en del av danske bank ochh jag vet att de har den tjänsten.
    Sedan undrar jag om jag inte såg att swedbank hade startat upp med något nytt också.
    En vän till oss ska precis starta upp med bokföring via banken och vad han berättade så får de också support av banken om det är något i bokföringen man känner sig osäker på.
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-04-04 18:18:15 följande:
    Jag använder ju visma administration 200 det är nog det billigast de har, mer avancerat behöver inte vi.
    Vi har smålandbanken som är en del av danske bank ochh jag vet att de har den tjänsten.
    Sedan undrar jag om jag inte såg att swedbank hade startat upp med något nytt också.
    En vän till oss ska precis starta upp med bokföring via banken och vad han berättade så får de också support av banken om det är något i bokföringen man känner sig osäker på.
    Visma har bra program men inget av dem fungerar på mac. De har visserligen ett internetbaserat men det gillade jag inte alls, ostrukturerat var bara förnamnet!
    Swedbank tror jag använder speedledger som bokföringsprogram. Men det känns ärligt talat ganska avancerat för min lilla firma. 
    Har hittat ett program som är mac-baserat, det skulle nog vara något för mig. Men då behöver jag göra en uppdatering av min dator istället.... hahaha, alltid är det något!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!