• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-04-04 13:30:19 följande:
    Men gud vad ni skriver! Nu har jag iaf gjort klart min tråkiga beställning och får således titta in i tråden igen! Dessvärre måste jag snart iväg till lagret och packa upp alla krukor som var med på mässan. Suck, 1,5 ton terrakotta som ska upp på 2 m höga hyllsystem... Nåja, perfekt styrketräning...

Nu ska vi se... 

DD - ok, då fattar jag din tanke med att vi skriver och kan hänvisa. Bra idé för det är så svårt att hålla reda på allas beställningar. Och ska jag va ärlig är jag mer nyfiken på alla eras beställning än de som fått sina klänningar för ett tag sen. Här följer vi ju varandras vel och vä och det skulle va kul med en sammanfattning i tråden. Men kan vi inte lägga till bilder oxå? För det är bland det bästa ju och det som jag lättast glömmer. Tror du det blir lättast att vi alla lägger in det här och så gör en av oss sen ett enda "uppradat" inlägg med allas bilder (förminskade då förstås ) och info som vi kan hänvisa till? För det är ju just det där med att de kommer försvinna in i mängden och hämna på olika sidor då vi inte alla är inloggade samtidigt. Vad tycker du? Men det vore super att ha ett inlägg med alla våra små klänningsbilder samlade samt det du sa förut, datum, köpställe osv. Jag skulle iaf använda mig av det inlägget på specifik sida för att påminna mig om alla era klänningar. Vad tror du?

Kan vi inte göra så att alla skickar sina uppgifter (namn, firma, klänningsbild, beställningsdatum eller vad vi nu tycker är viktigt) till nåns mail/inbox och så får den personen klippa ihop inlägget?

Jag kan inte hantera bilder, så jag kan inte vara ansvarig.

• Skumboll
    Sessan67 skrev 2011-04-04 13:36:43 följande:
    Förstår den känslan precis! Efter en fruktansvärt jobbig skolgång fick vi, när hon var 15 år, reda på att dottern har aspergers syndrom. Vilken lättnad att få en förklaring till varför ingenting vi försökt med fungerat! Problemen kvarstår ju, men det är så mycket lättare att hantera när man bvet vad som ligger bakom!
    Oj, 15 år... då var det inte en dag försent! Hade ni påvisat problemen eller var det skolan?
    Precis så är det, problemen finns ju alltid där men man lär sig att hantera det på ett annat vis. Och så många andra dörrar som öppnas när man får diagnos, hjälp och stöd framförallt!
  • Darling Daisy

Förresten, har ni sett några snygga byxdräkter eller kavaj och byxa till damer?

Min mamma är ingen kjolmänniska, men vill självklart vara elegant på bröllopet. Jag tänkte hjälpa henne att hitta något snyggt på nån kina-sida, men hittar bara jätteavancerade långklänningar.
    Min mamma är ca 168 cm lång, lite mullig (typ äppleformad) och drar nog stl 44 (om det hjälper).

• S2011
    1700tal skrev 2011-04-04 13:30:19 följande:
    Men gud vad ni skriver! Nu har jag iaf gjort klart min tråkiga beställning och får således titta in i tråden igen! Dessvärre måste jag snart iväg till lagret och packa upp alla krukor som var med på mässan. Suck, 1,5 ton terrakotta som ska upp på 2 m höga hyllsystem... Nåja, perfekt styrketräning...

Nu ska vi se... 

S2011 - Vad intressant! Jag har varit involverad i katthemmet på vår förra ort i många år, både praktisk skötsel, styrelsearbete, intag och kontakten med polis, djurskyddsinspektörer, kronofogden osv. Blev även tillfrågad att sitta i styrelsen för riksorganisationen Djurskyddet Sverige men det gick inte ihop sig då. Har sett ALLT hemskt som går att tänka sig och förstår de brister du pratar om. Åh, den frustration jag kände då! Som att springa i ett ekorrhjul som aldrig stannade. Hur många katter som än fick nya hem stod till alltid nya på trappan.

Får jag fråga hur ni hade tänkt att dra in pengar? Alltså vad är affärsidén? Vem ska köpa era tjänster och vilka tjänster ska ni erbjuda. Er expertis förstås, för till vem? Väldigt nyfiken och hoppas verkligen det kommer gå bra för e
    Jo.. jag var nyligen med på ett omedelbart omhändertagande av tio katter. Ingen trevligt syn...
    Och katter är ett av våra största problem djurskyddsmässigt, men tyvärr saknas kunskapen om alla våra djur på de allra flesta plan.

Vi tänker oss kurser, workshops, rådgivning, skräddarsydda utbildningspass, familje/föräldra-barn-kurser i att ha djur (främst inriktat katt, hund, smådjur) osv. Vi ser såväl barnfamiljer som skolor, föreningar, företag och organisationer som potentiella klienter/kunder. Vi vill helst inte låsa oss i att erbjuda X antal paket eller lösningar, utan ser gärna att vi genom en diskussion med en kund kan komma fram till vilken "insats" som behövs just hos den kunden. I viss mån tänker vi oss också "färdiga" kurser/workshops som vem som helst ska kunna delta i till en rimlig peng. 
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 13:42:45 följande:

Kan vi inte göra så att alla skickar sina uppgifter (namn, firma, klänningsbild, beställningsdatum eller vad vi nu tycker är viktigt) till nåns mail/inbox och så får den personen klippa ihop inlägget?

Jag kan inte hantera bilder, så jag kan inte vara ansvarig.

Jag kan gärna klippa ihop inlägget. Ok, men om vi gör så att alla inboxar mig (så slipper vi alla avslöja sin e-mail, annars gör ju alla det till den som ska klippa klistra) vilket företag de använt, beställningsdatum, väntat leveransdatum och sen lägger sin bild här i tråden så sparar jag allas bilder (de går inte att inboxa). Kan även inboxa de som missar detta. Så som vi pratar finns ju risk för det!

Nu måste jag till lagret! Återkommer om några timmar och hoppas då ha hela inboxen full med kulig info! Och hela tråden full av era bilder! Igen...
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-04-04 13:47:26 följande:
    Jo.. jag var nyligen med på ett omedelbart omhändertagande av tio katter. Ingen trevligt syn...
    Och katter är ett av våra största problem djurskyddsmässigt, men tyvärr saknas kunskapen om alla våra djur på de allra flesta plan.

Vi tänker oss kurser, workshops, rådgivning, skräddarsydda utbildningspass, familje/föräldra-barn-kurser i att ha djur (främst inriktat katt, hund, smådjur) osv. Vi ser såväl barnfamiljer som skolor, föreningar, företag och organisationer som potentiella klienter/kunder. Vi vill helst inte låsa oss i att erbjuda X antal paket eller lösningar, utan ser gärna att vi genom en diskussion med en kund kan komma fram till vilken "insats" som behövs just hos den kunden. I viss mån tänker vi oss också "färdiga" kurser/workshops som vem som helst ska kunna delta i till en rimlig peng. 
    Återkommer gärna med fler frågor sen, det låter jätteintressant!! Got to go...
  • Darling Daisy

Daisys bilder:

(Fast jag har valt bort släpet)

• Junibruden

Junibrudens bilder:

• tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-04 10:33:46 följande:
    Tänk vilken fantastisk tråd! Här kan man verkligen få hjälp med precis allt!
    Något jag behöver "hjälp" med på en gång - bokföringsprigram till mac? Finns ju bara för pc! Skrikandes

Haha, tyvärr tror jag inte att bröllopstorget skulle tycka att det var en så bra idé att kränga kläder här. Då åker jag nog ut med huvudet före. 

Det var smart, belöningar alltså! 
    Nu har jag undertextat i en och en halv timme, alltså får jag hänga här en liten stund. Himla bra system, det där!

Ööööööhhh.... Mac? Vad är det???
    Kan nog inte hjälpa dig där tyvärr. Bokföring - hu sådana fula ord du använder! Men jag kan ge dig numret till min revisor om du vill...

Du får väl helt enkelt inboxa oss en länk till din webshop då, eller lägga ut en länk här, det kan de väl inte protestera mot?
  • Sessan67
    Skumboll skrev 2011-04-04 13:45:55 följande:
    Oj, 15 år... då var det inte en dag försent! Hade ni påvisat problemen eller var det skolan?
    Precis så är det, problemen finns ju alltid där men man lär sig att hantera det på ett annat vis. Och så många andra dörrar som öppnas när man får diagnos, hjälp och stöd framförallt!
    Skolans inställning var ungefär att hon var lat. "Hon kan men hon vill inte" var deras slutsats. Vi sökte själva hjälp hos Bup, först när hon var 10 år och sedan igen när hon gick i sjuan. Efter flera år så kom det en ny läkare som efter första mötet föreslog en neuropsykiatrisk utredning. Hon missade stora delar av 8:an och 9:an, eftersom hon mådde så dåligt
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!