Oh, vad ni skriver!
Min dator kraschade igår, så jag har nu snott mannens speldator för att hålla mig uppdaterad!
Anny: Eftersom vi nästan är grannar så känner jag ju igen en del av dina ställen.
Jag har varit på Hooks herrgård några gånger (dock bara i restaurangen, inte sovit över). De har mycket god mat och en vacker huvudbyggnad. Dock är jag inte helt impad, tycker att en del av tillbyggnaden förstör intrycket (modern tillbyggnad på gammalt vackert hus, känns lite åttiotal på vissa ställen). Åk o provät om ni kan, då ser ni ju om det är värt kuvertpriset!
Fick tips om ett herrgårdsställe bredvid motorvägen upp mot Gränna, det ligger på östra sidan om E4, nästan "på" vägen. Det ska tydligen vara jättevackert, men var på fel sida om stan för oss så vi kollade aldrig upp det.
Om ni kan tänka er en mer lantlig fest så finns det en "festlada" här i närheten, PO:s lada. Det ligger mitt ute på landet, men är en mysig lantlig miljö. Har en hel del bröllop..
Rocksjön har jag varit på, toppentrevligt och mycket god mat (snäppet bättre än Hooks). Inte lika vacker byggnad dock...
Stugan i stadaparken har jag inte koll på.
Sen finns det nåt bruk ner mot Värnamo till som tydligen är fantastiskt vackert, bruksmiljö plus bröllopsfluff typ.
Vi tog catering från järnvägshotellet i Skillingaryd, gott och mycket mat. Dessutom är ägarna supertrevliga och priset var helt ok (200 kr per person för en riklig buffé).
Ang ert upplägg:
Yeyyy, äntligen nån mer som funderar i samma banor som vi!
Vår vigsel var kl 11, sen bjöd vi på lunchbuffé, minglade hela eftermiddagen och sen var det grillbuffé, dans och fest på kvällen. Det var en fantastisk dag!!! Och jag är så glad över vårt upplägg, vi hann verkligen umgås med alla våra kära som vi inte hinner träffa så mycket annars. Vi hade ca 50 gäster.
Så, som du kanske anar, tycker jag att alt 1 (var det så?) med vigsel, lunch och middag är det bästa alternativet. Om det är priset som avskräcker er från att köra hela racet på en herrgård, så kolla upp andra ställen där ni ev kan ha egen catering.