majflicka skrev 2011-04-15 14:02:15 följande:
Jag vet inget om nämnda sidan men det kan vara väldigt svårt att jämföra ringar med diamanter man ser på nätet utan specifikationer. Är verkligen en djungel! Kan skilja så mkt: Märket, kvaliten på guldet och ffa diamanten/erna. Är diamanterna billigare är de ju generellt "sämre" sett till inclusions, cut osv. Sätter sämre inom "" för de kan ju vara fantastiskt vackra för det :)
Kvaliten behöver inte vara sämre bara för att det är ett billigare pris. Vissa företag köper in stora kvantiteter av stenar och får då ett mkt bra pris och kan där med säja ringarna till mkt billigare priser.
Så man ska inte tro att kvaliten är sämre bara för att priset är lägre.
Joffan: Jag har väldigtsvårt att tro att den ringen du har tittat på för 259€ är äkta stenar. Mest troligt så är det cz och eventuellt silver till och med, en så kraftig slät ring utan stenar i vitguld ligger på minst 6500-7000 kr!
Vigselbutiken.se är en seriös sida och skulle inte lura på folk strunt för 18000:-
Jag säger detta för jag jobbar själv i en guldsmedsbutik , som ägs av min far.
Skulle någon komma och säga till mig "Här har vi en ring med svarta och vita briljanter med en total storek på 1,40ct WVS för 2500 svenska kronor" DÅ skulle mina varningsklockor börja ringa, för det är alldeles för bra för att vara sant.