• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • mikaela86

Jag  gick på magkänslan och avbokade tårta 1 och har nu bokat tårta 2 istället, och det känns otroligt bra, skönt!!

• Theka

Syrinx: Ja! Jag såg det nu när jag skulle logga in. Häftigt! Å lite roligt. 

• plin
    Theka skrev 2011-05-09 17:51:16 följande:
    Vilket datum?
    Vi hyr Holmåkra loge och det stämmer in på dina kriterier. Kolla in festlokal.nu.  
    Vi ska också vara på Homlåkra loge! ska viga oss där också . I rökrutan!

Vilket datum har ni? vi har 6 augusti.

det som gör mig lite nervös nu är att det verkar som att nästan alla kommer att tacka ja till inbjudan. i så fall blir vi mer än 80 pers. tror du att det blir för trångt?

gött om vi kan byta lite tips med varandra! 
  • Theka
    plin skrev 2011-05-11 21:28:17 följande:
    Vi ska också vara på Homlåkra loge! ska viga oss där också . I rökrutan!

Vilket datum har ni? vi har 6 augusti.

det som gör mig lite nervös nu är att det verkar som att nästan alla kommer att tacka ja till inbjudan. i så fall blir vi mer än 80 pers. tror du att det blir för trångt?

gött om vi kan byta lite tips med varandra! 
    Vi gifter oss den 9 juli! 
    Rökrutan är ju faktiskt riktigt gullig, vi viger oss dock i St Pauli-kyrkan.

jag tror inte 80 blir för trångt, jag är mer orolig för att våra 55 gäster kommer liksom hamna i ett hörn. Jag har studerat dukningar på bilderna på hemsidan men blir inte riktigt klok på hur vi ska ha det.  
  • plin
    Theka skrev 2011-05-11 22:23:20 följande:
    Vi gifter oss den 9 juli! 
    Rökrutan är ju faktiskt riktigt gullig, vi viger oss dock i St Pauli-kyrkan.

jag tror inte 80 blir för trångt, jag är mer orolig för att våra 55 gäster kommer liksom hamna i ett hörn. Jag har studerat dukningar på bilderna på hemsidan men blir inte riktigt klok på hur vi ska ha det.  
    Jag tror att 55 blir perfekt. då kan ni ju ha borden som öar och ändå slippa flytta dem för dansgolv sen!
  • Theka

plin: Nä, vi kommer ha en klassisk E-borsplacering. Vi har rätt mycket blandat folk men vill försöka hålla ihop dem. Öar, eller runda bord känns så exkluderande  - hamnar man vid ett "tråkigt bord" är man körd liksom. ;)

• plin

ja, men ni slipper nog ändå ta undan borden. skönt det. och det blir inte så himla trångt!

jag har förresten roat mig med att göra en liten ritning av lokalen och borden.  

hur har ni förresten tänkt göra med dukar? 

• Theka
    plin skrev 2011-05-12 09:21:43 följande:
    ja, men ni slipper nog ändå ta undan borden. skönt det. och det blir inte så himla trångt!

jag har förresten roat mig med att göra en liten ritning av lokalen och borden.  

hur har ni förresten tänkt göra med dukar? 
    Vi kommer köpa Knoppa-lakan (19 kr st, vi behöver 13 st) på IKEA. Först hade vi tänkt hyra dukar me det slutade på över 800 spänn så vi skippar det. Vi har köpt två tapetrullar som vi ska ha som bordslöpare. Borden är så pass smala (70 cm) att det räcker att dela en tapetrulle på längden (blir ungfär 26 cm breda) och sedan ska den tapeten få återkomma i festhäftet och på konservburkarna jag håller på att spara för att ha som miniblomkrukor och pennhållare (till bröllopsbingot) på borden.
  • 1995 11 17
    Theka skrev 2011-05-12 11:16:04 följande:
    Vi kommer köpa Knoppa-lakan (19 kr st, vi behöver 13 st) på IKEA. Först hade vi tänkt hyra dukar me det slutade på över 800 spänn så vi skippar det. Vi har köpt två tapetrullar som vi ska ha som bordslöpare. Borden är så pass smala (70 cm) att det räcker att dela en tapetrulle på längden (blir ungfär 26 cm breda) och sedan ska den tapeten få återkomma i festhäftet och på konservburkarna jag håller på att spara för att ha som miniblomkrukor och pennhållare (till bröllopsbingot) på borden.
    Vilka fantastiska idéer du har!!
    Tapetrulle som löpare, så perfekt!!

Jag såg oxå ditt fina brudpar på första sidan med pyssliga medlemmar. Och en tjej har gjort helt fantastiska blommor, dem skulle jag väldigt gärna vilja ha "receptet" på.
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-12 12:55:49 följande:
    Vilka fantastiska idéer du har!!
    Tapetrulle som löpare, så perfekt!!

Jag såg oxå ditt fina brudpar på första sidan med pyssliga medlemmar. Och en tjej har gjort helt fantastiska blommor, dem skulle jag väldigt gärna vilja ha "receptet" på.
    Ja, och billigt! Men cred till BT för det var här jag såg tipset först. Vilket färgtema har ni? 
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012