• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • Freakie

Ibland så verkar vissa idéer vettigare under planeringsfasen...

Igår skar jag och min brudtärna till tapet i A4 stora bitar, ska ha det som "omslag" till festprogrammen. Oj, sicken tid det tog! Men bra blir det förhoppningsvis när det är klart!

• 1995 11 17
    Theka skrev 2011-05-12 14:39:48 följande:
    Ja, och billigt! Men cred till BT för det var här jag såg tipset först. Vilket färgtema har ni? 
    Vi har som färgtema mörkrött och guld med inslag av grönt. Framförallt är det min klänning som ska vara mörkröd. Pappert jag köpt och ska göra alla kort och festhäfte av är vaniljvitt och ska använda guldfärgad stämpel och penna och papper med guldmönster att dekorera korten med. Och jag har köpt mörkröda hjärtan som ska sitta två tillsammans på vart kort. Tänker just nu att det blir nog att jag målar små glasljuskoppar röda och sätter på gulddekorationer på dem och röda servetter.
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-13 11:49:53 följande:
    Vi har som färgtema mörkrött och guld med inslag av grönt. Framförallt är det min klänning som ska vara mörkröd. Pappert jag köpt och ska göra alla kort och festhäfte av är vaniljvitt och ska använda guldfärgad stämpel och penna och papper med guldmönster att dekorera korten med. Och jag har köpt mörkröda hjärtan som ska sitta två tillsammans på vart kort. Tänker just nu att det blir nog att jag målar små glasljuskoppar röda och sätter på gulddekorationer på dem och röda servetter.
    Du vet att de har röda värmeljushållare på Holmåkra va? Flört Fast de går nog inte att göra så mycket med, det är de där låga, enkla från IKEA.
  • Theka
    Freakie skrev 2011-05-12 23:04:25 följande:
    Ibland så verkar vissa idéer vettigare under planeringsfasen...

Igår skar jag och min brudtärna till tapet i A4 stora bitar, ska ha det som "omslag" till festprogrammen. Oj, sicken tid det tog! Men bra blir det förhoppningsvis när det är klart!
    Jag ska sätta mig och göra samma sak snart. Jag funderar på om jag vågar försöka dela hela rullen på hälften först på något vis, alltså medan den är ihoprullad. Sedan har jag en sådan pappersskärarmanick så jag behöver inte sitta med någon sax men den är bara dryga 30 cm bred.
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-12 12:55:49 följande:
    Vilka fantastiska idéer du har!!
    Tapetrulle som löpare, så perfekt!!

Jag såg oxå ditt fina brudpar på första sidan med pyssliga medlemmar. Och en tjej har gjort helt fantastiska blommor, dem skulle jag väldigt gärna vilja ha "receptet" på.
    Var det blommarna bredvid min cake topper du menade? Hon länkade till beskrivningen i samma tråd:
    www.origami-instructions.com/origami-kusudama... 
  • Freakie
    Theka skrev 2011-05-13 14:15:12 följande:
    Jag ska sätta mig och göra samma sak snart. Jag funderar på om jag vågar försöka dela hela rullen på hälften först på något vis, alltså medan den är ihoprullad. Sedan har jag en sådan pappersskärarmanick så jag behöver inte sitta med någon sax men den är bara dryga 30 cm bred.
    Vi använde oss också av en skärmaskin. Men eftersom tapeten var bredare än maskinen så klippte vi först till alla bitar med lite extra marginal och skar sedan till alla sidorna så att de blev raka och fina
  • 1995 11 17

Den här tråden gäller ju malmöbrudar, vilket förmodligen innebär att dem som läser och skriver här bor i eller i närheten av malmö.
    Så jag undrar, är det någon som är sugen på att träffas och bara ta en fika och ventilera bröllopssnack eller spåna idéer, shoppa eller ja vad som helst som har med bröllopet att göra??

Jag skulle tycka det var jätte kul att träffas, vem vet vi har kanske mer gemensamt än bröllopsplaneing.

• RiNa
    1995 11 17 skrev 2011-05-16 15:00:01 följande:
    Den här tråden gäller ju malmöbrudar, vilket förmodligen innebär att dem som läser och skriver här bor i eller i närheten av malmö.
    Så jag undrar, är det någon som är sugen på att träffas och bara ta en fika och ventilera bröllopssnack eller spåna idéer, shoppa eller ja vad som helst som har med bröllopet att göra??

Jag skulle tycka det var jätte kul att träffas, vem vet vi har kanske mer gemensamt än bröllopsplaneing.
    Hejsan!
    Ja det hade absolut kunnat vara skoj. Alla har vi nog ideér och erfarenheter vi vill ta del av och dela med oss av. Glad
  • 1995 11 17

RiNa, vad roligt!!

Kanske är det fler som oxå vill så fort dem ser att frågan kommit upp. Men jag vill absolut inte försöka tvinga någon. Jag har full förståelse för att dem felsta har fullt upp med sitt dagliga liv, jobb, barn och för all del bröllopsplaneringen har en tendens att ta mycket tid mellan varven.

Och är det inte fler som är intresserade så kan du, (RiNa) och jag ses en dag. Vi kan ju vänta lite med att bestämma något ifall fler vill ansluta sig.

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012