• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • Theka
    Syrinx skrev 2011-05-18 14:35:16 följande:
    Åh, men det kan bli jättemysigt med henne med ju! Det gör ingenting alls! På Kungsgatan i Malmö brukar det ofta vara föräldrar med småbarn, och dessutom har de gott fika Så det är kanske ett alternativ, eller vad säger ni resten?
    Bahahaha! Vi bor granne med det fiket. Då kan vi smita hem snabbt och lätt om det blir outhärdligt ;) Eller så får alla köra en doggy bag på fikat och gå hem till oss, hahaha.
  • RiNa

Tycker det är jättekul att så många vill träffas. Hoppas bara vi alla kan hitta en bra tid som passar de flesta iaf. Vet att det kan vara svårt att få ihop det med jobb, barn och allt som kretsar runt oss. Men i "värsta" fall får vi fixa fler träffar =)

• mikaela86

Jag skulle ocskå kunna tänka mig att vara med och ventilera lite bröllopstankar, har dock med en liten pojk som nog måste få hanka på, han är ett år!! Kungsgatan blir perfekt för oss med vi bor också i närheten!! Gud vad roligt!!

• Godis

Får man va med även om man bor ute på Österlen?Skrattande

• 1995 11 17
    Godis skrev 2011-05-18 18:05:53 följande:
    Får man va med även om man bor ute på Österlen?Skrattande
    Alla får klart vara med!!

Mitt problem är att jag har svårt att ta mig ut till dig men vill du och kan ta dig hit är det ju inga problem.

Kungsgatan blir säkert jätte bra, som någon föreslog. Och mig stör det inte med små barn med, jag älskar små barn. Jag jobbar bara halvtid så jag har ganska lätt att boka tid och jag har inga små barn att ta hänsyn till eller som jag behöver ha mid mig så jag är väldigt flexibel. Jag jobbar intill Folkets park så jag är uppe i stan var dag.
  • Freakie
    1995 11 17 skrev 2011-05-18 20:09:15 följande:
    Alla får klart vara med!!

Mitt problem är att jag har svårt att ta mig ut till dig men vill du och kan ta dig hit är det ju inga problem.

Kungsgatan blir säkert jätte bra, som någon föreslog. Och mig stör det inte med små barn med, jag älskar små barn. Jag jobbar bara halvtid så jag har ganska lätt att boka tid och jag har inga små barn att ta hänsyn till eller som jag behöver ha mid mig så jag är väldigt flexibel. Jag jobbar intill Folkets park så jag är uppe i stan var dag.
    Vart som helst i Malmö funkar för min del, så Kungsgatan blir bra! Jag jobbar dock heltid och nästan lite till nu och nästa vecka så att få till något på vardagarna kan nog bli svårt för min del. Men bäst ni en tid och så i värsta fall så får jag hänga på nästa gång istället.
  • Liv03

Hej alla blivande brudar!
    Liv heter jag och arbetar på Moriska Paviljongen i Malmö Folkets Park som ska öppna upp igen till sommaren. Huset håller på att genomgå en helrenovering och kommer vid sidan av det ordinarie publika kulturprogrammet att vara möjligt att hyra för t.ex bröllop och andra festliga tillfällen. Här finns lokaler i olika storlek med olika kapacitet och stora möjligheter att få det precis som man vill ha det mitt i centrala Malmö.

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med er som bor i Malmö och som skulle vara intresserade av att ingå i en liten fokus-grupp för att samla in synpunkter gällande just bröllopsfester. Jag skulle vilja höra lite från er som sitter och planerar bröllop själva om hur ni skulle vilja ha det när ni hyr en lokal, vilka bra idéer ni har, vad som ska ingå, vilken service ska det finnas, underhållning, mat, dukning, dekor, blommor m.m.
    Ja allt man kan tänka sig helt enkelt för att vi ska kunna bli en så bra värd som möjligt!

Självklart ska ni bara höra av er om ni tycker att detta låter roligt, jag har ingen aning om hur stort intresset är men eftersom jag läste att några av er redan tänkte träffas och prata lite kring planering så kanske ni kan göra det hos oss och så slår vi två flugor i en smäll.

Är ni nyfikna och vill läsa lite om vår verksamhet och lokalerna redan nu så kan ni göra det på www.moriskapavljongen.se  

Ser fram emot att höra av er, vänliga hälsningar Liv 

• mikaela86

För mig funkar nästan alla dagar, är dock bortrest från 20-25 maj.

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012