• Theka

Malmö brudar 2011/2012

mikaela86 skrev 2011-05-06 19:17:26 följande:
    Japp vi ska dit kl. 14.30 tror jag det var, iallafall den sena tiden Glad riktigt kul ska det bli, behöver få min blivande att bli mer intresserad eller igångsatt eller nått i den stilen !!

Theka: hade min pappa varit så hade jag nog tackat nej till pengarna och sagt att då får det va så, då klarar vi oss själva om det ska vara på det sura viset!!
    Ja, vi sa till och med att kan inte han vara med och ge sin del så ska heller inte övriga föräldrar behöva ge sina delar men se där gick vi bet! Svärföräldrarna (ftf gifta) vill ju dessutom ge oss bröllopspresent utöver de 10' de ger till bröllopet. Mamma har erbjudit sig att betala frisör till mig och _ändå_ ge de 5000 kronorna... Men, det känns konstigt, det gör det.

Jag har aldrig fått ett rakt svar av min far tror jag. Just nu vet jag inte ens om han kommer  s a s i par eller ensam. Han har flyttat i sär med sin I men jag vet ftf inte om de är ett par - alltså särbos, eller "bara vänner". Vi har iaf bjudit dem som ett par för I har ändå varit med i 11 år men.. bara pappa har osa:t.

*sliter mitt hår* 
  • Theka

Ville bara visa min cake topper som jag pysslat med idag:

• Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-09 13:07:30 följande:
    Jätte fina och roliga!! Jag tycker alla som finns färdiga att köpa är så trista, även dem som dem har skojat till det med tycker jag är trista. Vi har köpt en jätte fin caketopper som i i plexiglas i form av ett hjärta och med första bokstaven i våra namn och datum ingraverat. Vet inte om vi kommer ha den på tårtan då den är rätt stor utan det blir nog framför oss på honörsbordet. Nu står den i vitrinskåpet och det är där den kommer stå sen oxå. Men nu när jag ser dina fina figurer blev jag sugen på att göra nåt själv till tårtan.
    Tack!

Ja, det var ju så jag tyckte också. De här plastiga figurerna har jag aldrig gillat och det var antagligen en sådan som skulle kommit med på vår tårta. Jag har letat efter något med våra bokstäver eller funderat på att göra själv men hittade inget tillräckligt snyggt och/eller inom budget så det fick bli de här. MYCKET inspirerade ifrån en säljare på Etsy som gör custom made cake toppers och jag tänkte lite kan hon, kan väl jag, hehe! ;)  
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-09 15:25:26 följande:
    Jag har ett jätte problem som jag hoppas att någon i tråden kan hjälpa mig med. Jag kan inte hitta en bra lokal att ha festen i. Vi vill ha en lokal där vi kan ta med precis vilken mat och sprit vi vill och vi behöver ha någon form av kök så man kan göra kaffe och kyl till tårta och dryck. Jag har googlat hur mycket som helst och tycker det är jätte svårt att hitta någon lokal. Alla tips är jätte välkomna. Priset är inte det viktigaste utan beror mer på om vad man får för pengarna. Allt i och omkring malmö är av intresse. Och det bör ligga lite för sig själv så vi inte stör omgivningen med musiken.
    Vilket datum?
    Vi hyr Holmåkra loge och det stämmer in på dina kriterier. Kolla in festlokal.nu.  
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-10 12:59:19 följande:
    Jag har varit inne och kollat nu och det verkar helt perfekt.
    Vi har även tittat på festlokalen intill Vikingabyn i höllviken men den är inte på långa vägar lika fin som Holmåkra och Holmåkra är billigare oxå
    Summasumarum- Billigare och mycket finare!! Och närmare från oss Glad

Tusen tusen tack Theka!!
    Jag ska visa sambon ikväll och räkna lite på det för jag vill kunna ha dagen innan och ev dagen efter oxå.
    Och det var helt klart den bästa hemsidan jag sett för en festlokal. Dem flesta har inte ens pris men Holmåkra har en hel lista på allt porslin som finns och i vilken färg och material och dem har skrivet måtten på borden och hur många. Fantastiskt!! Känns faktiskt som det här kan bli nåt.

Theka- Har du varit där ute och tittat?? På bilderna ser omgivningen väldigt fin ut oxå, är det så oxå??
    Ja, jag har varit där och tittat men det var förra sommaren. Den lilla vägsnutten in mot logen var ganska gropig och det var lite... ja, alltså, man kommer ju in på en gård men å andra sidan tror jag säkert de kanske lägger manken till lite när de vet att det ska vara bröllopsfest. Vi har haft kontinuerlig kontakt och de har varit toppenbra hela vägen.

(Sedan tycker jag stolarna är gräsliga men äsch, man ska bara ha rumpan på dem
  • Theka

Tack för snälla kommentarer om mitt brudpar också! Hjärta

• Theka

Det är de gröna stolarna som finns där nu, med armstöd. Trästolarna fanns inte kvar som jag förstod det. Vi har förvisso brunt och grönt som tema men inte den där... mörkgröna. Jag hoppas att det inte kommer skära sig för mycket med vårt duk(tapet-)val och att man liksom glömmer hur de faktiskt ser ut när allt annat kommer på plats.

Vidare stör jag mig på att allt tyg i lokalen är blått men inte så mycket att jag tänker lägga pengar på att byta det  

• Theka
    Freakie skrev 2011-05-10 22:18:05 följande:
    Japp, Baltzargatan, butiken kan heta något i stil med Smart buy eller nåt med city...
    Ja, Smart Buy heter den men jag var där i lördags och hittade inga då (vad jag nu skulle med fler till, jag har ju redan köpt två.) Men de kan ju komma in igen! Annars får du köpa min andra Men då tar jag 11 kronor, nåt ska jag väl ha för besväret *fniss*
    [/ironi]

• Theka

Syrinx: Ja! Jag såg det nu när jag skulle logga in. Häftigt! Å lite roligt. 

• Theka
    plin skrev 2011-05-11 21:28:17 följande:
    Vi ska också vara på Homlåkra loge! ska viga oss där också . I rökrutan!

Vilket datum har ni? vi har 6 augusti.

det som gör mig lite nervös nu är att det verkar som att nästan alla kommer att tacka ja till inbjudan. i så fall blir vi mer än 80 pers. tror du att det blir för trångt?

gött om vi kan byta lite tips med varandra! 
    Vi gifter oss den 9 juli! 
    Rökrutan är ju faktiskt riktigt gullig, vi viger oss dock i St Pauli-kyrkan.

jag tror inte 80 blir för trångt, jag är mer orolig för att våra 55 gäster kommer liksom hamna i ett hörn. Jag har studerat dukningar på bilderna på hemsidan men blir inte riktigt klok på hur vi ska ha det.  
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012