Malmö brudar 2011/2012
Annars så är det väl också det där med hurrandet, trefaldigt istället för fyrfaldigt (vilket garanterat kommer förvirra min östgötska släkt) ;)
Vi beställer också från Konditori Katarina men det blir en sydfransk passionstårta för oss. :)
Är det någon som känner till något mer ställe som utför spraytanning än Sugarskin? De har semesterstängt till den 7 juli och jag gifter mig den 9:de...
RiNa: Hur många gäster har ni? Vi lejde ett par kompisar som ändå skulle åka till Tyskland att handla vår sprit. Vi blir 50 pers och har ca 16 l sprit. Det rymdes plättlätt i deras bil. Dessutom har de köpt allt vårt vin i Danmark och allt gick in i deras bil när de körde hit allt häromkvällen.
Nu är jag gift! Och jag är världens lyckligaste fru dessutom. Vi fick en fantastisk vigsel i St Pauli-kyrkan med Tomas Larsson som präst och vi fick många kommentarer efteråt om att han var så bra. Själv minns jag knappt något för jag var så nervös och hade fullt upp med att hålla tårarna i schack ;)
Festen på Holmåkra loge blev FANTASTISK! Fi fasen vilken drag det var hela kvällen! Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att det skulle bli så bra.
Det fanns en del minus med logen men i det stora hela var det skit samma. Men största minuset var stolarna som för det första väger bly så det var jobbigt att iordningställa och väl på plats gick de knappt att rubba för det var stora gummipluppar på benen. Sedan lämnar de ju en del att önska rent estetiskt men jag satte fiberduksrosetter på allihop för att rädda det lite iaf. Sedan var det otroligt fuktigt! Alla festhäften och pappersvimplar krullade sig och dukarna kändes fuktiga. Till dansen var det snarare en fördel att det var lite ruggigt där inne för då jäklar blev det varmt.
Jag kan lätt rekommendera serveringspersonalen vi använde oss av också, de gjorde ett fantastiskt jobb.
Jag har ännu inte fått några bilder från fotografen men min bror har lagt upp några på facebook så jag kan bjuda på en från kyrkan så länge.
Och här är jag utanför logen:
Tack!
Jag kom att jag med lätthet också kan rekommendera Söderslättskafferiet för lanongod mat (och det var MYCKET) och Månstorps buss som vi anlitade för att köra våra gäster till och från festen.
Men logen var till belåtenhet, bara att det fanns vissa nackdelar. Vi använde ljudanläggningen och den var jättebra, discokula å allt!
Tack för alla grattis!
Bara knyt! Har tyvärr inga bilder som det funkade att ladda upp nu och jag är på väg i säng så jag orkar inte dona med det men det var verkligen hur enkelt som helst.
Vår fotograf hade lagt upp två bilder på facebook!
Oj! den andra kom visst inte med.
Jag har även ett helt gäng bröllopstidningar från -08, -09, -10 och någon från i år. Någon som vill ha? Gratis såklart vid avhämtning. Jag tänkte slänga dem precis men kom på att någon här kanske var intresserad.
Tack för fina kommentarer! Vår fotograf heter Andreas Paulsson och är en lumparkompis till min man. Han finns på facebook! :D
Här är hans fotosida på facebook: http://www.facebook.com/pages/Fotograf-Andreas-Paulsson/194549880582202?sk=wall