Dekorationer i kyrkan?
Har jag uppfattat det rätt, dekorerar en del av er i kyrkan också?
Vad dekorerar ni isåfall med?
Har jag uppfattat det rätt, dekorerar en del av er i kyrkan också?
Vad dekorerar ni isåfall med?
I flera kyrkor så har de en liten behållare längst ut på varje kyrkbänk där man kan sticka ned en blomma.
Kolla vad som finns i eran kyrka!
Men själv skippar jag nog extrablommor. kyrkan är så fin i sig, och vi och näbbarna kommer givetvis ta andan av folk ändå...
Så jag tycker det bara blir onödiga pengar på något som folk inte minns sen i alla fall...
Jag tänker nog köpa en liten blomma att sätta på utsidan av varje bänk. Vår kyrka är fin, väldigt stor och pampig men lite mörk inredning för alla fönster har såndär glasmålning så det kommer inte in så mkt solljus. Därför tänkte jag att det skulle vara fint att piffa till med en liten blomma. Behöver inte bli så dyrt, behöver ca 25 st och kan kanske köpa för 10-15kr st. Jag har själv varit på bröllop där folk har dekorerat kyrkbänken och jag har definitivt lagt märke till det! Men jag är å andra sidan en person med sinne för detaljer........
Tycker ni att det är onödiga pengar?
Jag tycker absolut att det är fint och ska själv troligtvis iaf ha en pion eller en ranunkel och lite brudslöja under/runt i varje liten vas i varje kyrkbänk. Tror det kan bli fint. Sen måste det självklart finnas plats för det i budgeten och det beror ju lite på vad man prioriterar o så...
Jag kommer att sätta en vit ros vid varje bänk, en bukett med 10 rosor brukar ju inte kosta mycket mer än 50kr, så det blir ju inte så jätte dyrt då med 2 -3 buketter.
Vi ska inte dekorera kyrkan. Väggarna och taken är alldeles fulla av medeltida kalkmålningar. Det är dekoration nog för oss
Vi har inte bestämt oss ang dekoration av kyrkan ännu, men funderar på att ha lite blommor vid altaret. Beror lite på hur mycket pengar vi har kvar när allt det viktiga är klart, jagär student så budgeten är väldigt begränsad.
Vi gifter oss den 11 juni och kommer att löva med björklöv utanför kyrkan. Inne i kyrkan blir det vad säsongen bjuder på. Något så enkelt som lite hundkex kan räcka i gången tycker jag när kyrkan i övrigt är så fin.