Inlägg från: Dazzle |Visa alla inlägg
  • Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Awarween! Nu närmar det sig!! Hur går det för er?? Önskar er all lycka med den stora dagen1!

Alla: Nu har vi bokat kyrka. Bredaryds kyrka den 7 juli 2012, Festen blir på stora Segerstad något jag verkligen kan rekommendera. Vi får 2 festlokaler att välja på, stort kök, filmrum för barnen och använda idrottshallentill barnen. Ska bli så kul att verkligen börja planera på riktigt nu. Nästa vecka åker jag till London för att kolla in deras utbud på dekor å få lite ideer!

• Dazzle

Capobranco. Tack för dina tips! Väl värda att undersöka när man planerar!

• Dazzle

Cicci 90> finns det inte en festbutik mitt emot gamla bowlingen i Nässjö? Annars har jsg hört mkt gott från folk som handlat på Mani i jkpg. Gislaveds festklädesbutik har oxå mkt gott rykte. Om jag glömt säga det så har vi bokat stora segerstad utanför reftele för festen nästa sommar! De är hur trevliga å gulliga som helst!! Nu har ja börjat leta tyger. Hoppas på kunna köpa mkt på rea om man e ute i så god tid som jag e. Plus ebay för organzapåsar ska jag spana in. :). Så kul att tiden går så fort. På onsdag e det bara 10 månader kvar!! Snacka om att redan ha fjärilar i magen!! =).

• Dazzle

Jnt- jag gifter mig i bredaryd 7/7 :). Om du tar lycka (dit jag med ska gå å kolla) så säger folk att man ska va ute i god tid. Många har fått sina orders försenade. O. Det sen gäller brud lr bara balklänningar som jag hört det om år efter år ska jag låta vara osagt! Cicci Åk till jkpg å gå till mani och till Kristina brud

• Dazzle

Jnt> jag vill med få ner i vikt å just nu e jag stressad för klänningen jag vill ha reas ut... Jag har dock hört att hon e mkt bra på lycka så jag ska ändå gå dit... Man kan ju kolla läget iaf. Dock ska jag nog till Gislaved oxå. Tycker butiken ser hemsk ut men folk säger utbudet e ovanligt stort å att han e inköpare åt butiker så långt bort som Gbg. Vill stödja lokalt så långt som möjligt. Riktigt kul med samma datum. :). Alla> på lycka ska man boka tid.

• Dazzle

Igår åkte jag hem mrs ett stort leende på läpparna. Klänningsprovningen i måndags var verkligen sådär. Klänningarna gick inte sy om å de satt alltid dåligt på ngt ställe. Tänkte ändå köpa en där. Tvingas sy om, hoppas det blir bra fastän min första tanke när jag såg de klänningar han hade i min stora storlek var långt från vad jsg sökte. Kände mig förstås ändå vacker å speciell i en klänning för 10 000! Men grymt oroad. Han tyckte jag skulle boka någon mer stans å prova å sagt å gjort fick jag en tid i Jönköping igår. Första klänningen var precis (med lite ändringar) vad jag ville ha! Kände mig som en prinsessa å ville inte prova någon annan men blev övertygad till det men det var ingen som den första. Det blev köp å den fick åka med hem. Känslan att bära min klänning i sin fina påse genom stan igår var så fantastisk! Kunde inte låta bli å prova när jag kom hem igen. Bara älskar den! Är glad jag väntade å glad att jag löst "problemet" som det börjat kännas som. Svårt med stora storlekar, man e van att få nöja sig med tråkiga blyga trista modeller på kläder. Märket heter iaf special day å de hade flera snygga. Kostade dessutom bara 5000, vilket var 3 mindre än budget så nu finns det mer pengar över =). Köpte den på Kristina brud å fest i jkpg. De var precis så duktig å gulliga som jsg hört!!! Lyckokramar till er alla

• Dazzle

Mindre än ett halvår kvar nu, och i år blir vi fruar!! =). Tanken är svindlande härlig... Vi har börjat planera på allvar nu och även sambon är med i diskussionerna å tycker och tänker. =).

Har bokat catering: Ryssby Catering och Hotell

Ska även tipsa om http://www.tartmakeriet.se/ som har underbara bilder och fått mycket beröm av folk jag pratat med. Vi är inbokade på utprovning av tårtbottnar och fyllning (så amerikanskt och myyyyysigt!!!).

L

• Dazzle

Marsbruden> hur går det för dig? Kul å bli nöjdare å handla på rea! =).

• Dazzle

Sofi> kolla massa bilder på nätet efter hurdan bukett du vill ha och ta med den till något ställe och visa. Så har jag tänkt göra.

Marsbruden> Jag har köpt jättefina balklänningar till mig superbilligt på tradera. Det har då varit angivet i cm. Har du kollat där? De har sytts i typ thailand och skickats direkt hem till mig.

Daisy> Hmm, oroande, får helt enkelt vänta å se då.

• Dazzle

Kan inte fatta att det bara är 5 månader och 2 dagar kvar... Har haft det skit på jobbet ett tag men nu försöker jag motverka att tänka på det genom att aktivera mig med bröllopsplanerna. Möjligen blir mitt bröllop det mest tajmade bröllopet någonsin... ;).

Vi träffade cateringen förra veckan på Stora Segerstad... Så härligt!!! De verkar så bra!! Många bitar faller på plats nu och jag som nojat så över dukar har bestämt mig för att helt sonika köra på de som ingår i hyran (som kommer med matchande servetter!!), bara för enkelhetens skull. Vi har ritkig tur med vår lokal. Då kan jag lägga lite pengar på att hänga organza/planteringsväv i taket för att dölja lysrören istället...

ohh, vad det är roligt att planera fest!!

Sia> Maria Boberg bor i Hillerstorp och jobbar i Värnamo på kulturskolan/Finnvedens gymnasium. Jag vet hon brukar sjunga på bröllop. Om hon inte kan kan hon säkert tipsa om fler.

• Dazzle

Monica 89> bröllopsbolagegt i Gislaved/MrG är oerhört populärt och importerar klänningar till över 150 butiker i Sverige så deras utbud är stort. JAg var där. Klänningarna var fantastiska men jag köpte ändå på kristina brud och fest för jag fann "min" klänning där. Generellt hade jag dock intrycket att Kristina hade fler olika prisklasser än MrG.

• Dazzle
    Hur gör ni med band till festen?? Pris?
  • Dazzle

Hehe... till mig sa Kristina brud och fest (som jag är jättenöjd med!!!!) att jag kunde lämna in den var som helst och inte behövde komma tillbaka till dem... Kändes skumt... Men jag älskar min klänning ändå!!

Några som ska på bröllopsmässan??

• Dazzle

Vi åkte oxå dit. JAg var dock inte så nöjd. Hade hoppats på mer kläderbjudanden för killen, och mer godisföretag =). Vi vill ha godisbuffe så det hade ju varit roligt... Jag tog dock inte så stor del. Hade jag varit lite mer förberedd hade vi nog gått danskursen. Men jag hade med mig mamma så det kändes inte så kul å låta henne vänta.

Jag behöver fortfarande ett band. Till vettigt pris! Tips någon?

• Dazzle

Prova teatersällskapen, såsom SMOT för tips.

L

• Dazzle

Mimi: Gifter mig i bredaryd i sommar. Vi har catering från Ryssby hotell. Mycket prisvärt och fantastisk service! Var har ni festen? Vi har bokat Segerstad för festen.

• Dazzle

Mimi

Ligger på andra sidan Bolmen. Vi var på ett bröllop dit de lagat mat och blev stormförtjusta. 190 kr p/p för sommarbuffen.Om du söker på dem hittar du nog hemsidan.

L

• Dazzle

Hur hittar man en cool bil att åka i Jönköpings län?

L

• Dazzle

Cicci90> håller med om THimons =). Å prisvärda är de. Är från Bodafors från början =).

L

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län