• Emblas Mamma

Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!

HJäälp!
    Jag känner på mig att jag SNART kommer att bli hippad! Det är bara 1,5 månad kvar till bröllop och jag VET att jag kommer bli hippad.
    Min bästa kompis frågade mig nämligen för några veckor sedan om vilka kompisar jag umgicks med för övrigt och verkade väldigt intresserad av detaljer om dom och hur man kanske får tag på dom.

Så hjälp. Här kommer det snart!

ni som ska gifta er snart, hur går det för er? Känner ni på er att ni kommer bli hippade?
    Det är alltså dags att börja gå i riktiga kläder här hemma nu, och inte i morgonrock eller naken. Ifall man blir bortrövad.
    Det är dags att ordna allt nu och göra läxorna så man inte blir stressad över om man blir ivägdragen en heldag!

Jag är faktiskt ganska rädd! Lite spänd, men mest rädd :P Det känns alltså läskigt att veta att något kan hända när som helst..

• Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!
  • Diamanten90

Jag råkade se att det stod hemligt på 16 april på sambons mobil. Blev så arg på mig själv att jag inte hade orkat hämta min egen telefon och titta i kalender där... Men det blev en trevlig dag i alla fall och jag blev hippad tidigare än jag trott så jag blev ändå överraskad:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Chicita

Jag är rätt trygg i och med att jag vet om att de som kommer att fixa hippa (om det blir någon) bor 14 mil ifrån mig. Så jag kommer garanterat att vara förvarnad om när det blir Flört

Jag vet också att det blir en lugn historia om det blir något... Jag har pratat med tjejerna om eventuell hippa, sagt att det inte är så viktigt för mig att det blir någon. Men att om det blir någon så kommer jag inte att ställa upp på såna där förnedringsgrejor och att jag ju inte kan göra vilka aktiviteter som helst pga mina skador.
    Så en lugn tjejkväll med ett glas vin och god mat låter som en bra plan tycker jag Glad

Hoppas du får en bra hippa Skrattande
    Och glöm inte att berätta allt för oss i efterhand Flört

• zvartaliljan

Haha min syster är sådär glad på mig...jag har tjatat om att få veta datumet och gett henne sådär 10 datum då det INTE passar så slutsatsen är att det finns bara en helg kvar innan bröllopet där det KAN bli Så då vet jag ju på ett ungefär ändå fast hon vägrat säga datumet...
    Att det blir en helg är självklart...alla bor långt bort o har jobb o så. Min syster bor i Grekland så jag lär väl märka när hon närmar sig Sverige också...

Har också sagt att jag vägrar pinsamheter...min kära syster tycker nu att jag är ett kontrollfreak Oskyldig Jag undrar bara hur det kunde ta henne 23 år att inse det...

• Emblas Mamma

ÅH! Jag hade med gärna velat veta datumet!
    Vill väldigt gärna ha en lugn och mysig hippa med vi och god mat och massa prat :)
    Men det lär jag ju inte få. Något jobbigt kommer jag få göra..

fanken med! Undrar om min sambo vet något? Det gör han säkert!
    Jag såg nämligen att han hade ett missat samtal från min bästa vän häromdagen så dom har nog pratat ihop sig :P

• 11juni2011

Kan det vara så att man verkligen kan vara helt ovetande  om en hippa? Ingen har frågat mig om något som kan tyda på att en hippa skulle vara på gång. Jag har ingen tärna, dom flesta jag umgås med är från olika städer och umgås inte med varandra. Det finns liksom ingen som skulle kunna få ihop hela mitt kompisgäng, tror jag?
    Eller är det meningen att man skall ta tag i sin egen hippa när man inte har tärna?

• zvartaliljan
    11juni2011 skrev 2011-05-02 09:55:30 följande:
    Kan det vara så att man verkligen kan vara helt ovetande  om en hippa? Ingen har frågat mig om något som kan tyda på att en hippa skulle vara på gång. Jag har ingen tärna, dom flesta jag umgås med är från olika städer och umgås inte med varandra. Det finns liksom ingen som skulle kunna få ihop hela mitt kompisgäng, tror jag?
    Eller är det meningen att man skall ta tag i sin egen hippa när man inte har tärna?
    Min sambos marskalk är 15 år och hans vänner är utspridda över hela världen...så han har inte räknat med någon svensexa. Så då tar såklart JAG på mig den uppgiften o har kontaktat hans vänner...jag bestämmer inte VAD de ska göra men jag ser till att det BLIR en svensexa. Så om du vill ha en så berätta lite försiktigt för din m2b att du är lite orolig att du inte får någon möhippa för att du inte har en tärna som styr upp det...
  • Niini

Blev hippad i förrgår faktiskt. Var lite förberedd för jag tyckte det var så långsökt att mamma ville ha hjälp av mig att hitta kläder åt bröderna till bröllopet. O visst tusan kom hela tjejgänget emot oss när vi klev ur bilen sen ;)

Dock hade jag hoppats på att få det samma helg som sambon men hans vänner hade varit tväremot det fick jag höra av tjejerna.

• Lillananna

Jag fick just imorse en dålig känsla i magen.:) Eller nervös känsla.
    Min sambo har i vår gemensamma kalender skrivit in "Hemligt J***a har bilen" i helgen.. Antingen ska han hitta på hyss eller så vill han stoppa mig från att planera in något..
    Så jag försökte undersöka med polarna.. men dom är helt tysta dom jävlarna....

• Rebbak

jag har gått runt och varit orolig att jag inte kommer få någon eller att de börjar planera för sent. Vet ju att min tärna kommer se till att det blir av och hon är lite halvgalen så jag vet att det kommer bli kul. Men jag har lämnat ifrån mig mailadresser till att lämpliga män till marskalken och försöker luska om min blivande gjort samma till tärnan. Men han säger bara att jag ska sova lugnt på natten, hmmm

Hoppas alla får kul på sin hippor. De flesta vänner är snälla och vet vad man gillar att göra

• RockTroll

Jag vill inte ha någon "riktig" hippa så ska bara gå ut och äta gott och sen dansa hela natten lång med tjejgäng Tyst min sambo ska inte heller ha någon svensexa han ska bara ha hemmafest med polarna och sen ska dom på krogen.

Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!