Brudiframtiden skrev 2011-09-03 19:48:40 följande:
Jag förstår att alla tycker olika men jag förstår inte VARFÖR det spelar någon roll om gästerna kommer med snygga udda byxor till kavaj...för mig lär det vara viktigast att folk kommer inte vad de har på sig..men det är ju min åsikt!
Håller med dig.....kläderna är inte viktiga för mig heller. Bra om dom har kläder på sig och visst FÖR kort klänning/kjol är ju inte så passande men det är ju inte passande någonstans enligt mig!
Såg några tjejer i sommar på ett uteställe med kjolar/klänningar eller vad det nu var som slutade precis under rumpan och så skyhöga klackar till detta. Dom kunde INTE gå i den utstyrseln och inte heller sitta ner på ett normalt sätt. Nej det vill vi inte ha på vårt bröllop heller, men vet inte vilken kod vi ska ta än, för vår del gör det inget om killarna/männen har jeans, vi ska inte vigas i kyrkan och vill att det blir en trevlig fest som inte är stel. Flera av våra gäster (på min sida) har aldrig finbyxor eller kostym och skulle nog känna sig väldigt stela och det vill jag inte att dom gör.