MeaJ skrev 2013-07-08 23:03:45 följande:
Nu tycker jag det börjar spåra ur en aning.
Denna tråd handlar om att lägga upp en bild på sin brudbukett samt vad den kostar, allt annat tycker jag man kan diskutera utanför tråden..
Det är inte en rimlig förväntan. Varför är det intressant vad buketterna kostar? För, när folk lämnar ut sina priser, så väcker det ju frågor, reaktioner och funderingar-dem tar man lämpligen i den tråd de dyker upp.det skulle bli ett mycket konstigt forumklimat om man behövde starta en ny tråd för att fortsätta det som uppkommer i en annan. Det är nog så, att du genom att be om prisuppgifter, bäddat för och får räkna med en hel del av prisdiskussioner. Faktiskt.
Själv undrar jag hur relevant det är när någon tex meddelar att "jag fick köpa mina blommor till grossistpris så min bukett kostade 200 kr", ett sätt att handla som dels är olagligt och dessutom helt bortom intresse för alla andra, eftersom det inte ger en korrekt bild av vad motsvarande bukett borde kosta.
Eller, vad är syftet med prisdelen? Jag tycker TYVÄRR att det ständigt och jämt fortsatt behöver sägas emot skitsnacket och dravlet om feta påslag på brudblommor-och jag har berättat fakta i över 6 år nu. Jag önskar vid Gud att det inte längre behövdes-och stör de ti just den här tråden, så beklagar jag, men vart annars skulle myten dyka upp om inte i en "kosta-tråd" om blommor?
Rent allmänt, så brukar trådar med tiden få sidodskussioner, dra iväg åt lite olika håll, kanske återkomma till grundfrågan, men ibland utveckals till något helt annat. Det är helt naturligt. Och lika naturligt är att de vartefter faktiskt helt dör ut, för att ingen skriver tillräckligt aktivt. Och småningom kommer en ny tråd i ungefär samma ämne, men som är ny, med nya medlemmar...och så rullar hjulet på.