• bruden

6 augusti 2011

Är i valet och kvalet ang vår kuvertlåda. Jag är inte nöjd med den jag har gjort.. Hmm, måste fnula på att ev. göra om den. Jag vill ju ha det BRA

• bruden
    Nikeh skrev 2011-07-07 20:40:18 följande:
    Hur ser den ut idag? 
    Har ingen bild men jag tog en större låda och gjorde "snedtak" på den. Klädde in den först med vinrött tyg och sen med två stolsband. Den ser så tråkig ut Ska nog göra om den med en röd låda från IKEA. Klädd och klar bara att dekorera
  • bruden
    Verogringa skrev 2011-07-09 22:33:57 följande:
    Blir också brud 6:e augusti och har nog det mesta fixat, men något som jag nästan letar mig fördärvat efter är glaskross eller liknande att dekorera borden med....har hittat på Plantagen, men de säljer jättesmå burkar och behöver en heeeel del. Ett annat alternativ skulle vara konstgjorda rosenblad....men hittar inte det heller! Alla tips mottages! :)
    Rosblad finns på myHeart: http://www.myheart.se/search.php?orderby=position&orderway=desc&search_query=ros&submit_search=S%C3%B6k
    Kanske kan du även hitta glaskross där. Det finns lite olika glasgrejer.
  • bruden

Åhhh fick smärre panik i förrgår då vi fick samtal från killen som skulle köra oss med häst och vagn. Hästen är sjuk så han fick boka av. PANIIIIIK!!! Han ringde sina kontakter men det är ju så kort varsel så det fanns ingen ledig. Har googlat som en galning efter någon annan och nu verkar det som att vi har två att välja på Så transporten kommer att ordna sig ändå *phuuuu*

• bruden
    Verogringa skrev 2011-07-16 07:57:43 följande:
    Någon mer än jag som inte sover på nätterna längre? Som har mardrömmar om Dagen? Dagtid känns det som att jag har allt under kontroll.....sen när jag ska sova, då blir jag en enda stor nervboll! Irriterande att förlora skönhetssömnen....:):)
    Jag har mardrömmar mellan varven men mest om klänningen som jag har beställt. Drömde häromnatten hur den var som en trasa, ihoptråcklat billigt lakan typ, ditklistrade fula detaljer, satinbandet var i julrött och grönt, ditklistrat och ojämnt. Jag grät!
    Sen händer det att jag ibland drömmer om hur alla tagit fel på helgen och där står vi helt utan något sällskap. Bara vi i familjen (jag, blivande och barnen). Alla andra har tagit fel på datumet! Usch så hemskt! 
  • bruden
    Nikeh skrev 2011-07-22 20:21:24 följande:
    Hur går det för er, har ni blivit hippade?  
    Nej tack och lov! Jag har hållit tyst om bröllopet till många just av den anledningen att jag inte vill ha en möhippa. Vill inte riskera att göra de besvikna OM de hade planerat någon. Nu är det försent så jag kan andas ut och fokusera
  • bruden
    fru i augusti skrev 2011-07-25 15:19:16 följande:
    Som jag väntat med spänning på att vi ska komma så nära 6/8 att man kan få väderleksrapport. Vi kommer ha bröllopsfesten i en trädgård och har visserligen partytält men jag hoppas på att det inte spöregnar i a f.
    Så idag har jag läst första väderleksrapporten!
     Aftonbladet har en 13 dygnsprognos (att det inte är heeelt tillförlitligt tänker jag inte tänka på Flört).
    För Stockholm verkar vädret lovande Glad
    Jag följer typ 5 olika vädersajter. Tar såklart ut den som spår bäst för den 6/8
  • bruden

Växlande molninghet och regnskurar där vi är. Onsdagen före ska det blir strålande sol. Är det någon som vet hur man gör för att byta plats på vädret??

• bruden
    Humlan skrev 2011-08-01 07:58:09 följande:
    Tack för tipset =)

Det är fortfarande helt galet här med saker vi har att göra och på lördag är det dags. Jag som skulle ha allt klart FÖRRA veckan så jag inte skulle stressa denna veckan.. suck. hopplöst. Men vi har haft problem att hitta hjälp så vi har slitigt själva. Ja förutom min otroligt söta systerdotter som hjälp oss sy det sista stolsöverdragen.
    Och snacka om NERVÖS jag börjar bli då haha..jösses..

Vill ju vara så fiiiiin jag bara kan denna dag UTAN prickar i nyllet, men verkar som jag kan glömma det.Gubben fick munsår på underläppen igår, en stor blaffa..suck
    Munsårsplåster! Tryck dit ett sånt så är det väck på ett par dagar
    Prickarna, vad är det för nåt? Finnar? Själv kör jag fotvård på mig själv varenda kväll för att mina fötter ska orka med. Tränar styrka varje dag med så mitt onda knä ska orka med  
  • bruden
    Humlan skrev 2011-08-01 09:09:08 följande:
    Ja det är vuxenackne och pga stress skulle jagt trå. armarna och ryggen ä värst just nu .. Usch Rynkar på näsan
    Köp aloe vera RIKTIG salva på hälsokost och smörj. Det har hjälpt mig Men du ska se till att du får den som är nästan 100% Aloe vera
  • bruden

Aloe vera är toppen mot det mesta Det har till och med dämpat min fula "grej" jag fått mitt på handen. Nu syns den knappt men för några dagar sen lyste den ILLRÖTT. Så bra, det kan jag säga att det är

• bruden

PÅ schemat idag står besök hos frisören för en provuppsättning. Sen ska klänningen hängas upp så att den rätar ut sig efter alla veckorna i sin klädpåse
    Nu är det nääääära tjejer Hur går det för er andra? Nervösa? 

• bruden

Nu är vi gifta
    Vårt bröllop blev bara såååååå fantastiskt! Jag har aldrig haft så trevligt som igår. Vädret bådade illa på morgonen men det sprack upp och blev en underbart solig dag. Åhhhh!! Vi har både foton och film från vår dag så vi ska nog sätta oss och kika på det nån kväll  

• bruden

Här håller vi på som bäst och lägger undan allt vad bröllop heter. Nu är det åter vardag och vi har underbara minen att se tillbaka på
    Jag var övertygad om att jag minsann ska sälja min klänning efter bröllopet men nej, den ska jag spara Den och barnens kläder ska sparas för framtiden  

Svar på tråden 6 augusti 2011