• moom

BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.

• Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • vetekatt
    Retro skrev 2012-03-01 18:52:06 följande:
    Jag älskar tyger så våra inbjudningskort blev såhär!

Snyggt! Får man fråga vad ni har använt er av för typsnitt?
  • Retro
    vetekatt skrev 2012-03-09 10:46:11 följande:
    Snyggt! Får man fråga vad ni har använt er av för typsnitt?
    Tack. Det är Britannic Bold!
  • EmelieKarlsson

Så er vår ut, samma ram på insida samt baksida :)

• 070831
    EmelieKarlsson skrev 2012-03-13 14:02:27 följande:

Så er vår ut, samma ram på insida samt baksida :)

Vad fina dom är :)
  • 070831

Tjusiga beställde mina från calligraphen igår :D blev pocketkort med fin design på dom :D

• pulmonate

Detta är våra inbjudningar som jag gjorde. Lite avslappnade och "vi". Det är utskrivet på återvinnat papper som går ihop med vår "eco-stil" på bröllopet. Själva inbjudan är också tänkt för att vara snäll mot miljön: Den viks på så sätt att inget kuvert behövs. Och OSA är en del av inbjudan och klipps av ifrån inbjudan och skickas tillbaka. De kan även svara på vår bröllopsblog. 
    När kortet är stängt ser man gästens adress och bruden (jag) som drar i ett snöre. När man sen öppnar kortet så ser man brudgummen som äter spaghetti. Bruden drar alltså brudgummen till bröllopet genom spaghettin. "spaghettin" fortsätter även på andra sidan av inbjudan och blir t.ex. motorväg i kartan till bröllopet, och skiljer av OSA kortet. 
    Kartan har även lite personliga detaljer. "slottet" där vi gifter oss har 3 flaggor: Italiens, Sveriges och Australiens, dvs "våra" flaggor. En liten Fiat 500 där det står "just married" på. En träskyllt längst uppe till vänster med avstånden till ställena var våra gäster kommer ifrån. 
    Bladen på insidan av inbjudan är även desamma som sen återkommer på bröllopshemsidan, och går i färgerna som vi har på vårt bröllop. 

• Lirry

@Pulmonate: Herregud sa fina och personliga!!!! Har sett pa annan trad att du gifter dej med en italienare och det va verkligen en skitrolig ide med spaghettin!!! :)

• 070831
    pulmonate skrev 2012-03-14 22:50:24 följande:
    Detta är våra inbjudningar som jag gjorde. Lite avslappnade och "vi". Det är utskrivet på återvinnat papper som går ihop med vår "eco-stil" på bröllopet. Själva inbjudan är också tänkt för att vara snäll mot miljön: Den viks på så sätt att inget kuvert behövs. Och OSA är en del av inbjudan och klipps av ifrån inbjudan och skickas tillbaka. De kan även svara på vår bröllopsblog. 
    När kortet är stängt ser man gästens adress och bruden (jag) som drar i ett snöre. När man sen öppnar kortet så ser man brudgummen som äter spaghetti. Bruden drar alltså brudgummen till bröllopet genom spaghettin. "spaghettin" fortsätter även på andra sidan av inbjudan och blir t.ex. motorväg i kartan till bröllopet, och skiljer av OSA kortet. 
    Kartan har även lite personliga detaljer. "slottet" där vi gifter oss har 3 flaggor: Italiens, Sveriges och Australiens, dvs "våra" flaggor. En liten Fiat 500 där det står "just married" på. En träskyllt längst uppe till vänster med avstånden till ställena var våra gäster kommer ifrån. 
    Bladen på insidan av inbjudan är även desamma som sen återkommer på bröllopshemsidan, och går i färgerna som vi har på vårt bröllop. 

Riktigt tjusiga kort du har gjort :D
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut