• lindahhh

Vart går er bröllopresa?

Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

• Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • ElinFalk85

Vi ska inte åka direkt efter bröllopet som äger rum på valvorg 2012 utan vi ska åka på vintern runt jul och nyår. =). då till något varmt ställe.
    eftersom jag ev. kommer vara gravid eller ganska ny förlöst så skjuter vi isf upp resan ett år så att lillen kan vara med mormor och morfar eller farmor och farfar medans vi är borta.
    vi har inte bokat något ännu.
    vi kommer också önska oss bidrag till resan i bröllopsgåva.

• Emelie 87

Det vart tre veckor i Californien för att uppleva sevärdheter, storstadsliv och häftig natur. Sedan avslutade vi med fyra dagar i New York under värmebölja.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • FelizLane

Ni som åker till dessa paradisöar, hur mycket får ni betala och vad betalar ni för?
    Är SÅÅÅÅÅ sugen på att åka till ett sådant ställe men på fritidsresor osv kommer man nästan upp i 100 000 för två personer. Det är lite över min budget. 

• rotorp
    Rosy901 skrev 2011-07-28 18:54:58 följande:
    Island
    =)
    Har du varit där innan?
  • Fishkiss
    FelizLane skrev 2011-07-28 20:52:06 följande:
    Ni som åker till dessa paradisöar, hur mycket får ni betala och vad betalar ni för?
    Är SÅÅÅÅÅ sugen på att åka till ett sådant ställe men på fritidsresor osv kommer man nästan upp i 100 000 för två personer. Det är lite över min budget. 
    Du kan åka till en paradisö för mindre pengar! Var hade ni velat åka och hur länge har ni tänkt stanna och vilket typ av boende? Om ni åker till Maldiverna brukar watervillas vara bland de dyraste men man kan välja ett billigare alternativ eller uppgradera någon natt på plats. Kolla resor med Indcen resor, Limetravel och Travelways. Du kan också boka flyg själv och boende via resortens hemsida.
    Om du vill åka till Maldiverna brukar det vara billigare att åka på sommaren.
    Aruba (Bucuti) kostar från ca 40 000 kr 2 pers 10 nätter. Maldiverna (Filitheyo) kostar från ca 50 000 kr för 2 pers all inclusive i Juni och Baros som är en lyxigare variant på Maldiverna kostar från ca 29 000/person med flyg och frukost 10 nätter. Åker man i t.ex. November så är det + 10 000 kr/pers.
    Det finns billigare alternativ! Vi ska få exakta prisförslag nästa månad.
  • Tinzi
    AnneliS skrev 2011-06-25 11:05:59 följande:
    För oss blir det 2 veckor i dominikanska republiken! :D Kommer inte ihåg exakt vad det kostade men ca 35000 för oss båda, all inclusive. Resan är redan betald och klar. Kan man önska sig pengar till resan ändå?
    Ja,  till fickpengar :) det vet ju inte dom! Det går ju till er resa iaf :)
  • Emma83brud

Kryssning i karibien. 3 månader efter bröllopet. Vi önskar oss resebidrag (tror inte resecheckar finns längre)

• ElinFalk85

jag har alltid velat åka till italien. vilken del av året är det bäst att åka dit? och vart ska man åka?
    venedig är ju så romantiskt =)

• Oberon

Italien är som bäst vår höst eller vår, då är det inte proppfullt med turister, vädret är fortfarande fint medans det inte är lika roligt i Sverige och priserna är mycket bättre.

• ElinFalk85
    Oberon skrev 2011-07-29 13:46:27 följande:
    Italien är som bäst vår höst eller vår, då är det inte proppfullt med turister, vädret är fortfarande fint medans det inte är lika roligt i Sverige och priserna är mycket bättre.
    ah ok va bra =).
    Vi har tänkt oss att åka hösten 2012 eftersom vi gifter oss på valborg 2012. så när det som är ruskigast här i vintern så säger vi bye bye och åker bort =). Vi firar nog jul och nyår. men jag vet inte vi har inte tänkt så långt ännu.
    allinklusive till cran canaria är lockande och slippa tänka efter men å andra sidan så vill jag gärna ha lugn och ro så jag vet inte.
    charmen med att resa bort är ju att lämna hotellet för utflykter och upptäcka staden man är i tycker jag iaf.
Svar på tråden Vart går er bröllopresa?