• lindahhh

Vart går er bröllopresa?

Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

• Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • Salat

Vi har precis kommit hem från Mallorca/Alcudia och har haft en underbar vecka med sol, bad, All Inclusive, Lollo & Bernie Där vi var kryllade det av norska, svenska och danska barn så överallt fanns det kompisar för vår son på 5! På så sett fick vi mycket tid för oss själva vid polkanten! Lollo & Bernie är två utklädda figurer som tillsammans med annan personal lekte och sjöng tillsammans med barnen varje dag. Verkligen lyckat koncept! All Inclusive kan jag rekommedera alla med barn! Sen när han är stor kan man åka till alla världens hörn själva, bara vi två

Länk : www.ving.se sök på Sunwing Resort & Spa Alcudia

Vi önskade oss presentkort på Ticket

• rotorp
    Junibrud skrev 2011-07-04 14:47:11 följande:
    Vi vet fortfarande inte var vi vill åka! Vi hade tänkt på Argentina, där maken har varit tidigare en gång och Argentina verkar ha allt vi är ute efter. Vi är inte direkt sol och bad människor och vi båda två bränns väldigt pga väldigt ljus hy. 

Men det visade sig att delar av Argentina är inte så säkra att vistas i, vilket var ett stort besvikelse för mig. Vi hade tänkt åka runt hela landet i 3 veckor. Och jag vill inte känna mig osäker på min smekmånad utan njuta fullt.
    Argentina har god mat, berg, vattenfall, öken, glaciär, stränder, Fantastisk vacker natur och självklart musik och dans. Så nu står vi här och har ingen aning var vi ska. Är det någon som kan tipsa om något?
    Vi vill ha kultur och massa upplevelser. Vi vill inte vara i Europa heller. Jag och min make älskar Japan med och hade tänkt oss att åka dit men det är så att vi redan har bott där innan och det skulle inte kännas speciellt som smekmånad. Annars är Japan verkligen absolut den bästa platsen jag har varit i hela mitt liv. 

Uppskattar alla tips!

Tack 
    Jag måste tipsa om Island även om ni inte vill vara i Europa. Dem har verkligen allt du nämnde ovan. och mer därtill. Vi var där förr året där förlovningen ägde rum och även bröllopsresan kommer att bli dit då min M2B är Islänning. Jag blev totalt förälskad i hela landet och gäst vänligheten. Samt att jag fick träffa hans övriga släkt =)
  • GeneralElectric

Jag skulle också gärna åka till Island på bröllopsresa!

• Junibrud
    rotorp skrev 2011-07-05 11:34:07 följande:
    Jag måste tipsa om Island även om ni inte vill vara i Europa. Dem har verkligen allt du nämnde ovan. och mer därtill. Vi var där förr året där förlovningen ägde rum och även bröllopsresan kommer att bli dit då min M2B är Islänning. Jag blev totalt förälskad i hela landet och gäst vänligheten. Samt att jag fick träffa hans övriga släkt =)
    Island verkar vara fantastiskt vackert! Vi kommer säkert åka dit inom snar framtid men vet inte om vi vill dit på smekmånad! Island har varit ett alternativ men vi är inte säkra! 

Flera tips utanför Europa?

• Amejuli

Vi har inte råd med mer än en liten tvådagarstur till Danmark precis efter bröllopet men vi har önskat oss resecheckar och kommer spara pengar och sälja en del saker efter bröllopet så om något år hoppas vi kunna komma iväg på vår drömresa!

Just nu lutar det åt en komboresa till Honduras, Kuba och New york.

• Brud011
    lindahhh skrev 2011-06-24 09:54:24 följande:
    Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?
    vi åker 2 v till kroatien. valde europa för at tdet är finast på sommaren, sen i vinter kan man åka långt tycker vi, så vi kommer göra det också :)
  • akgosmos

Vi åker 11 dagar till Dubai måndagen efter bröllopet (som är den 17 september) Kommer bo på Hilton Dubai Creek och fick ett vrålbra pris: flyg t o r, 5.-tjärnigt hotell och frukost för sammanlagt 17000:-, dvs 8500:- per person!

Gordon Ramsey har en av sina restauranger på vårt hotell och där har vi redan bokat bord, restaurangen har blivit utnämnd till bästa restaurang i Mellanöstern - känns lovande för matfantatiker som oss!

Såhär ser hotellet ut: http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/DXBDCHI-Hilton-Dubai-Creek/index.do

Längtar!

• MagicBride

Vi var nyss iväg tre veckor i USA - en fantastisk resa!! 
    Började med fem nätter i New York som är en stad som vi definitivt kommer vilja återvända till! Sedan tog vi en kort sväng till Washington innan vi flög över till San Francisco där vi fortsatte vårt äventyr i en underbar Ford Mustang Bilade ner längs med kusten mot LA och sedan inåt landet för att även se Grand Canyon, Vegas, Death Valley, Yosemite... innan vi återigen nådde San Francisco för att utforska även den staden lite närmare innan hemfärd.
    Det jag absolut kommer minnas mest är alla nationalparkerna! Grand Canyon är ju verkligen storslaget och att ena dagen känna hettan i en riktig öken till att nästa dag rulla i snö uppe bland bergen var superhäftigt!
    Roligt hur olika man ser på olika platsen då Vegas inte alls var staden för oss. Visst det är häftigt med allt folk och alla neonskyltar men för oss blev det minuspoäng för att allt handlade om sex.. Försäljningen av tjejer var inte direkt diskret. Sen att det var svårt att hitta någonstans att äta (mååånga dyra restauranger och de billigare var ständigt fullsatta). Vi bodde på ett fantastiskt hotell (Trump) och där levde vi verkligen lyxliv, men så fort man kom ut på stripen fick jag panik

Skrev blogg och postade bilder under hela resan för den som vill se.. gå in på days-that-goes.blogspot.com och titta på juni månad

• MagicBride

Glömde svara på resten av frågorna i trådstarten!
    Vi har inte riktigt räknat på hur mycket vi gjorde av med till slut men någonstans mellan 35-40'000, vi önskade oss bidrag till resan i bröllopspresent och fick strax över 15'000  

Svar på tråden Vart går er bröllopresa?