• lindahhh

Vart går er bröllopresa?

Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

• Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • TheD
    AnneliS skrev 2011-06-25 11:05:59 följande:
    För oss blir det 2 veckor i dominikanska republiken! :D Kommer inte ihåg exakt vad det kostade men ca 35000 för oss båda, all inclusive. Resan är redan betald och klar. Kan man önska sig pengar till resan ändå?
    Klart ni kan. Bidraget kan vara för utflykter och annat :) Men om gästerna inte vet det så såelar det väl ingen roll ;)
  • dreams come true

Intressant att läsa vart ni alla ska resa! Vore ännu roligare om ni länkar också! Man får ju så mycket tips och idéer, och inte minst, önskningar!

• zvartaliljan

Här blir det två resor, en till Rhodos med min familj (mina 4 systrar, alla syskonbarn och mina föräldrar, våra egna barn ska givetvis med också) och en senare till min mans hemland Argentina.
    Vi önskade oss resebidrag i bröllopspresent och då mina föräldrar bidrog mycket till  själva bröllopet så ville de ha med oss till Rhodos i utbyte, och då mannens släktingar i Argentina kom med MYCKET (de är inte kloka...) pengar så var det givet att de skulle gå till att åka o besöka dom.

Problemet är att vi redan bokat en resa till Thailand...o den kommer kosta mycket att omboka/avboka...vet inte riktigt hur vi ska göra med den...

• Fröken 25

Vi kommer att åka till Kenya på Safari. Vi kommer att börja vistelsen på ett spa-hotell. Där stannar vi i ca 6 dagar. Sedan bär det av ut i djungeln. Vi kommer att besöka flera parker. Vi kommer att färdas i jeep samt helikopter och vi kommer att ha en egen guide. Safarin varar i 7 dagar och helpension på s.k. Safaricamps ingår. Efter safarin åker vi tillbaka till hotellet för mer sol och bad i 6 dagar. Resia har skräddarsytt vår resa. De är mycket proffsiga och trevliga och har ett stort utbud. De har även bokat upp bilar till oss, så vi ska kunna göra små dagsutflykter från hotellet. Kostnad för resan är 56 000 kr. Då ingår helpension på safarin. På hotellet bor vi i en svit med egen kock.

• rotorp

Vi kommer att åka till underbara Reykjavik, Island.
    www.vulkanresor.se/
    Inte denna sidan vi bokat genom. Vi brukar boka flyg genom icelandair och fixar lägenhet privat eftersom blivande maken är islänning =)
    Ska bli så underbart att äntligen få träffa hans mormor och morbröder igen. Dem tog verkligen in mig i deras hem direkt första gången.
    Jag behöver nog inte berätta mer vad vi ska göra på Island. Titta på länken och bilderna och njut

• Nikeh

Vi ska åka till Venedig! 
    Ett par dagar ska vi hyra bil och åka till Verona och Gardasjön. Det blir troligtvis nåt stopp på en vingård/grappagård också.  

• fru norlen

Vi åker till Jordanien en vecka i början på nov. Ska bli jätte spännande att de något annorlunda!!! Resan gick väl på ca 23000.- för två vuxna och ett barn på 5 * hotell med frukost.

• SnartFruSir

4 dagar efter vigseln bär det iväg till New York i 4 nätter. Där kostar själva resan ca 15000 för flyg och boende, ingen mat ingår. Men är man i New York är det väl en del av charmen att äta frukost på en pannkaksrestaurang i närheten..? :)

Efter jul och nyår åker vi på den "riktiga" bröllopsresan med 2 veckor i Mexiko och 1 vecka i Florida. Allt flygande kommer kosta ca 24 000 för oss men då flyger vi Göteborg - Cancun, Cancun - Orlando och Miami - Göteborg. I Mexiko bor vi först 1 vecka på Cozumel med all inclusive och det kostar ungefär 20 000 för oss två. Andra veckan är betydligt billigare med hotell i Playa del carmen utan mat, 6000 kr för oss båda. I Florida ska vi hyra bild och köra ner från Oralndo, via alla nöjesparker och Kennedy space center, så där blir det en natt hit och dit, men ungefär 1000 kr/natt. Så allt som allt landar den resan på 55 000 kr för oss båda. Det blir utan tvekan den dyraste resa vi någonsin gjort, men vi tänker att det är en enda gång i livet.. :)

• Niini

Vi åkte en vecka Maldiverna o en vecka Dubai. Rekomenderar båda varmt!

• Oberon

Vi gör också två resor, en kortare direkt efter bröllopet, en vecka i Las Vegas, en vinst som jag passar på att hämta ut.

Sedan i November blir det tre veckors rundresa i Indien och Maldiverna.

Fru Norlen, Jordanien är fantastiskt, vi reste runt där i fjol och har massor med tips om du är intresserad, bara att skicka ett mail. 

Svar på tråden Vart går er bröllopresa?