teah skrev 2011-08-09 22:14:52 följande:
En tanke, är det ok att servera alkohol i en skolbyggnad? Även om det inte är "skoldag" eller så....? Bara nåt som slog mig :)
Vi har inte någon exakt budget men räknar ungefär 80 000 kanske? Inväntar offert från veckefjärden, så kan vi bli lite mer säkra på budget. Vi har bestämt att det blir alkoholfritt, inte pga priser eller så, utan för att det är vår önskan och vårt bröllop :) Kommer skriva det i inbjudan också. Duger det inte behöver man väl inte tacka ja...
Dyrast blir själva middagen....därefter troligtvis ringar. Mycket bra att vi väljer att gifta oss när guldet är rekorddrygt, eller hur tjejer? hahaha
Resan är inte heller inräknad. Vi gör nog av med alla våra besparingar under nästa år med resan inräknad....så vi kommer att önska oss bidrag till resan tror vi....eller ha en kuvertavgift på typ 200 kanske....Men kuvertavgift verkar vara en känslig fråga....konstigt nog är det mer ok att önska sig bidrag...lite knepigt men men.
Vad funderar ni på för ringar? Själv har jag nog bara kommit så långt att jag inte vill ha en ring med sten som "står upp"
Tycker att schalins "stjärnfall libra" är fin....
www.schalins.se/eng/show_serie.asp?serieID=17
eller "tropic samoa"
www.schalins.se/sv/show_serie.asp?serieID=2
har dock ingen koll på priser eller om det blir för brett för mitt finger.
Japp, man får servera alkohol där, min mamma och många fler har haft stora födelsedagsfester där. Sen är skolan stängd då det är sommarlov. Den ring jag vill ha kostar 3.000 kr MINDRE än för ett år sen då jag såg den
Den ring jag vill ha finns i mitt galleri. Förlovningsringen likaså (alliansring från Schalins) ![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)