• Biscuit

ser dukningen tom ut?

Har precis provdukat och är nu lite orolig för att det ska se tomt ut. Vad tror ni, det blir ju lite annorlunda när det är flera brevid varandra men ändå.

• Svar på tråden ser dukningen tom ut?
  • Biscuit
    Nudax skrev 2011-07-18 12:09:48 följande:
    Tyckte det var supersnyggt! =D Vad är det för "ljus" du har där? Ser inte ut som ett vanligt utan kanske ett elektriskt?

Tror att det är bilden som gör att det ser lite starkt ut. Det är IKEA´s med ett blockljus i. Lite modifierad dock, tycker att det ser uts om en hushållspappershållare som den är. :)

KÅRABODA Lykta för ljus i metallkopp Höjd: 28 cm

• MrsT2011

Ljuvliga ljuslyktor! Är det "rätt" duk? Hoppas det för jag gillade verkligen den!

Så länge man sätter dekorationerna någorlunda tätt är det inga problem. Hur har du tänkt göra, blir det två ljuslyktor och ett blomarrangemang på tolv personer? (Sex pers på varje sida alltså) Eller ännu bättre, åtta personer? (fyra på varje sida)

Ett annat tips är att lägga festhäftet bredvid knivarna och ställa ut tallrikar under servetterna. För min del spelar det ingen roll om det innebär att förrättstallriken ställs ovanpå denna tallrik eller om gästen får ta med sig tallriken till buffén. Vad tycker du?

• zabbe88
    Biscuit skrev 2011-07-17 01:02:34 följande:

Åh nu så!
    Ser verkligen jätte fint ut. Hoppas verkligen vi kommer lyckas med våran dukning också. Jag är den typen av person som inte har någon som hellst fantasi. :(  
  • passionsblomman

Jag undrar samma som MrsT, hur många arr per bord och om det är rätt duk? Jag tycker duken är jättefin och passar helt klockrent ihop med ljuslyktorna!
    jag tror inte alls det kommer att se tomt ut, bara dekorationerna kommer tätt nog.

En sak jag själv ofta slås av vid festdukade bord, är att man tagit i alldeles på tok för lite med ljusen. Nog för att man vill ha soft ljus, men ibland -rätt ofta faktiskt-uplever jag att man knappt ser vad man äter-än mindre sina bordsgrananr och det är heltrist.
    Många gånger hade det hjälpt ofantligt mycket om man lånat ihop kandelabrar och satt ut på sisådär sex olika ställen. En allmän tanke alltså.

Vad gäller blommorna, så ska du absolut inte ha orkidéer i kylen!!! Det är tropiska växter som aldrig ska ha under 14 grader. Arrangemange är inga som helst problem att ni sätter ut kvällen innan, samtidigt som resten av dukningen. se bara till att ni vattnar på oasisen så skålen/fatet är fyllt med vatten. Ett enkelt sätt att göra det efter att man placerat ut dekorationerna (om man har låga skålar och då lätt spiller) är att ta en sådan där vattenflaska med en liten gummipip som man sedan kan trycka ut vatten i liten stråle med.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Iku

Verkligen jättevacker, jag blir inspirerad!

• Biscuit
    passionsblomman skrev 2011-07-19 17:05:11 följande:
    Vad gäller blommorna, så ska du absolut inte ha orkidéer i kylen!!! Det är tropiska växter som aldrig ska ha under 14 grader. Arrangemange är inga som helst problem att ni sätter ut kvällen innan, samtidigt som resten av dukningen. se bara till att ni vattnar på oasisen så skålen/fatet är fyllt med vatten. Ett enkelt sätt att göra det efter att man placerat ut dekorationerna (om man har låga skålar och då lätt spiller) är att ta en sådan där vattenflaska med en liten gummipip som man sedan kan trycka ut vatten i liten stråle med.
    Ähh de verkar ha klart sig fint, gjorde detta i lördags och den håller sig fortfarande. =) Behöver vi inte ställa dem i kylen så är ju det bara bra, vi gifter oss dock 20:e augusti så risken är att det är dövarmt i orangeriet där vi ska vara. Men vi får se. Tack för tipset dock!
  • passionsblomman
    Biscuit skrev 2011-07-21 09:38:30 följande:
    Ähh de verkar ha klart sig fint, gjorde detta i lördags och den håller sig fortfarande. =) Behöver vi inte ställa dem i kylen så är ju det bara bra, vi gifter oss dock 20:e augusti så risken är att det är dövarmt i orangeriet där vi ska vara. Men vi får se. Tack för tipset dock!
    Ja det var ju tur att de klarade sig-ta inte den risken igen, varmt är definitivt mycket bättre än kallt för orkidéer, jag lovar!

Hur var det med duken? Är det den ni ska ha? den är väldigt vacker!
  • Biscuit

Nä tyvärr, jag har bara 1 duk så det blir vanliga vita linnedukar istället. Men jag tror att det funkar. Älskar också den duken.

• Helena brud 20 aug

snyggt!!! superfin blomarrangemang oxå! är det 3 orkideer? är det dyrt att köpa såna blommor lösa?

Svar på tråden ser dukningen tom ut?