Ska ni filma era bröllop?
Vi har ju "bara" fotograf och jag funderar på om vi kommer att ångra det (jag vill bara ha filmat på vigseln i såfall...)
Vi har ju "bara" fotograf och jag funderar på om vi kommer att ångra det (jag vill bara ha filmat på vigseln i såfall...)
Men varför är det nödvändigt med proffsgjort för att visa barn och barnbarn? Våra föräldrars bröllopsfilm går utmärkt att se på och den är fortfarande i bra skick :) inget proffs som filmade där inte :) vi lät en släkting och en vän filma - dom erbjöd sig självs och gjorde ett bra jobb! Vi går filmerna utbrända på dvd-skiva också så det känns lite tryggare. Kan vara roligt att se på i framtiden, men vi gjorde det mest för att visa min mans mormor och morfar som inte hade möjlighet att komma till bröllopet - men deras högsta önskan var att få de filmen! Och det blev så vackert :) men i slutändan är bilderna självklart viktigat (för oss) så hade vi fått välja hade vi hellre tagit en bra fotograf :) men nu kunde vi inte lägga ner pengar på precis allt så prioriterade främst resan!
Vi kommer att filma. Blir ett fint minnesdokument och ett sätt för mig själv att vara med på vigseln, kommer säkert vara så nervös att jag inte minns ett dugg efteråt.. ;)
På en kompis bröllop förra året blev hennes mamma magsjuk precis innan vigseln.. Hon var väldigt glad över att allt filmades så att hon kunde få se allt ändå!
Vi ska filma ! Tror man inte kommer komma ihåg ett skvatt från vigseln annars....
Vi anlitade ett team på 2-3pers som filmade och fotade allt från "förfesten" hemma hos bruden (mig) tills den allra sista gästen gick hem nångång på natten. Vi tyckte att det var viktigt att få allt filmat proffessionellt dels för att det blir bra kvalitet på filmen, de kunde lägga in bakrundsmusik som vi önskade och gjorde meny så man kunde välja vad i filmen man ville se. Dessutom valde vi detta för att vi ville att våra gäster skulle få vara just vänner. Spelar ingen roll hur mycket någon tycker om att fota eller filma för är man bjuden på ett bröllop är det ändå allra trevligast att bara få vara gäst. En del brukar säga "ja men han/han sa ju ja helt frivilligt/ja men han/hon frågade ju själv". Då tänker jag att dels är det svårt att säga nej till någon, speciellt om man vet att deras ekonomi är lite ansträngd och att det inte finns någon annan som är duktig. Frågar personen själv så kan det ju vara en sak man gör för att vara trevlig, annars kan det anses otrevligt...
www.fgb.nu/index.html hade vi på vårt bröllop