knyttan skrev 2012-04-04 11:44:20 följande:
Aaaah, nån annan som börjar bli stressad???
Insåg igår att det är dags att skicka in hindersprövning och anmäla efternamn och då slog det till!! Är det någon av er som redan skickat i väg den?
Annars så käns det som allt det stora är klart nu, vi väntar fortfarande på herr brudgumens kostym som vi beställde för några veckor sedan...
x min klänning har kommit och behöver inte ändras.
x ringarna är klara o betalda
x catering är bokad, men vi har inte snackat så mkt med dem eller provat menyn då vi inte gifter oss här där vi bor så tyckte vi att det blev meckigt att hålla på och provsmaka etc... så vi gick efter rekomendationer och bokade ett ställe... Tror säkert det blir bra ändå...
x vi har fått namn på präst o kantor, ska kontakta dem för att diskutera detaljer....
x tårtan är bokad, men ska bestämmas i detalj (inte heller här har vi provsmakat av samma anledning.. gör "alla andra" det?)
x hotell bokat för bröllopsnatten
x frisör bokad, men måste träffa dem o prata mer...
x har pratat med en florist, men inte bestämt ngt....
Så i det stora hela är det detalj-fixet som måste bestämmas, fixa dekorationer, festprogram, och underhållning på festen mm mm Och så ska vi till tyskland för att köpa alkohol, det blir nog kristi himmelsfärd tror jag... Något som jag missar??
Jag är stressad men tror inte att jag behöver vara det egentligen..
Min klänning måste sys upp och in, blivandes kläder ska köpas, musiken i kyrkan ska bestämmas och meddela kantorn, måste öva på håruppsättning sen tror jag inte det var mer.. men ändå är jag stressad.. :/
Skulle hämta ut vigselblankett idag som vår präst ville ha från vår församling (tror det är pga att vi vigs utomlands..) Så frågade dom vad prästen hette och jag fick totalt hjärnsläpp!!! Vad jag skäms nu.. oh vad dumt det kan bli :)