• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Vickymb

Jag har en solitär ring i en massiv skena och en top wesselton vvs1 på en halv carat.
    Skenan gick på 14000,- och diamanten fick vi betala ca 17.000 då var diamant och guldpriset ganska högt. Den är designad av DirkDesign.dk och handgjord efter DirkDesign och mina önskemål. Ville ha en större diamant men ville inte gå på kompromi med kvaltieten så därför tillåter inte ekonimin större än 0,50 carat.
    Jag jobbar innom handeln och behöver inte ta av min ring....men jag kan dock inte sova med den...hatar att sova med smycken.

• 123ost

Förlovningsringen kostade kring 3000:- , vigselringen har jag inte kikat på än men vill inte lägga någon större summa än 6000:- på den. Självklart kommer jag välja någon jag gillar men för mig är inte ringen allt då jag inte kommer kunna ha den mer än på fritiden. Arbetar med mat så tyvärr är den mer i lådan än på fingret.

• Iseika

Min vigselring kostade 4500 kronor. Förlovningsringen kostade på sin tid ca 1200 kronor tack vare en kompis som jobbade hos en Guldsmed och fixade en rejäl rabatt! Jag jobbar som politisk tjänsteman och har alltid ringarna på mig.

• Iseika
    Iseika skrev 2011-08-17 22:29:06 följande:
    Min vigselring kostade 4500 kronor. Förlovningsringen kostade på sin tid ca 1200 kronor tack vare en kompis som jobbade hos en Guldsmed och fixade en rejäl rabatt! Jag jobbar som politisk tjänsteman och har alltid ringarna på mig.
    Och varför jag skrev guldsmed med stort g vette tusan.
  • Syrinx

Våra förlovningsringar (släta i rödguld) kostade 2000 kr styck i tillverkningskostnad hos guldsmeden, då vi fick gamla guldsmycken från delar av våra släkter som vi ville smälta samman till våra ringar. Vi är båda musiker, jag är flöjtist och fästmannen violinist, så vi kan utan problem bära ringarna jämt. 

Min vigselring är inte bestämd/beställd än, men den ska vara i rödguld med en rosa diamant och landar kanske på runt 12000 kr. 

• Jossis81

min vigselring kostade drygt 8000. Jobbar som sjuksköterska så den åker av varje arbetspass :(

• Blizz

Min blivande har betalat alla våra ringar. Dels för att tjänar mer än mig, han har gjort rätt bra vinst på en lägenhet vilket bekostar hela bröllopet och vi tänker ändå ha gemensam ekonomin är vi är gifta som vem som betalar saker nu är ändå irrelevant för i slutändan är det våra pengar som går åt.

Förlovningsringen har en 0,35 karat diamant och några små diamanter och kostade ca 29 000kr. Vigselringen har bara små diamanter och kostade 12 000kr tror jag. Båda är i vitt guld. Min fästman kommer bara ha en ring men det är ganska tjock i vitt guld och kostade 17 000kr.

Vi jobbar båda som ekonomer och har därför alltid på oss ringarna. Jag älskar att kolla på min förlovningsring, dels för att den är så vacker och framför allt vad den betyder så för mig känns det inte dumt att ha lagt mkt pengar, jag ska ju använda ringarna resten av livet!

• marimekko86

Min förlovningsring kostade 2000 kronor när vi köpte den för några år sedan. Enkel i vitguld. Nu sätter vi in diamanter på rad, 11 st, kostnad 5000 kronor. Den blir värd 12 000 sa guldsmeden.

Min vigselring kostade ca 25 000 kronor. Vitguld, med tre prinsesslipade diamanter

Jag är utbildad frisör, så jag jobbar som det ibland (kan ej jobba heltid pga skada), arbetar också som vårdbiträde inom hemtjänsten litegranna, men är nu tjänsteledig nästan hela min tjänst för studier då jag börjat läsa på universitetet till Studie- och yrkesvägledare. Har två år kvar.!

Kommer inte ta av ringarna, behövs inte.

• KhiraLii

Jag vågar knappt räkna på det eftersom jag köpt varje diamant allt eftersom och då känns det inte lika saftigt. Jag jobbar också som forskare och tar aldrig av mig min förlovningsring på jobbet. Den är rätt utstickande men har aldrig varit ett problem under handskar och så. När jag gör om ringen till den på min avatar så får vi se om det skapar mer problem. Tror dock inte det eftersom den bygger mer på bredden än höjden.

Jag är mer rädd för insidan på min ring när man bär tunga saker särskilt om det är metallgrejer. Att man skulle böja till ringen.

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.