• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Malle

Min förlovningsring är i platina, helt slät och kostade 8000kr. Vigselringen är också i platina, smal men små briljanter runt om och kostade 18000kr. De shoppades för sparade pengar, skulle aldrig låna för att köp en ring. Eftersom det inte är ngn sten som står upp går det jättebra att ha dem på jobbet, jag forskar och har ibland handskar på mig så det är smidigt. Tar ibland av dem när jag tränar för att inte få repor, men annars har jag dem jämnt :)

• Sassabrassa
    Bröllop201206 skrev 2011-08-18 13:31:09 följande:
    varför måste din sambo ta av sig ringen när han spelar golf? min pojkvän spelar med sin ring på och det gör hans pappa också( å då ska tilläggas att hans pappa spelar golf nästan varje dag året om). Sen finns det ju handskar att ha på om han vill skydda ringen, men min sambos ring har inte tagit skada av att spela golf. Eller tycker kanske din sambo att ringen är ivägen när han spelar?
    Ja min sambos ring är ju väldigt tjock så det förstör känslan i greppet. (Kan inte så mycket om det där :) )
    Han spelar på hög nivå och varje dag så då betyder varje liten detalj mycket. Så mycket har jag lärt mig iallafall. :)
  • thean

Hej! Min vigselring kommer kosta 8000 kr ungefär, en slät med stenar klassisk som min förlovningsring. I rött guld skulle jag skiva med =)

• Bröllop201206
    Sassabrassa skrev 2011-08-18 14:35:56 följande:
    Ja min sambos ring är ju väldigt tjock så det förstör känslan i greppet. (Kan inte så mycket om det där :) )
    Han spelar på hög nivå och varje dag så då betyder varje liten detalj mycket. Så mycket har jag lärt mig iallafall. :)

okey:) då förstår jag att detaljerna betyder mycket när man spelar på hög nivå och varje dag.

• förlovadflicka

Min kostade 3200 tror jag, var ett tag sedan jag köpte den :P men då fick jag först 30% och sedan 20 till, så den har ju varit dyrare :) Har aldrig sett en ring som ser ut som den, även om det är från en vanlig kedja, hade inte velat ha en dyrare ring, den är snygg, unik, jättemånga diamanter och den passar perfekt med min förlovningsring :)

• Flodis Hjärtat

Min förlovingsring är i platina, egen designad enstensring kostade 55.000 kr och vigselringen en halvallians även den i platina för 25.000 kr. Mannen är i vitguld och gick på 10.000 kr.

Vi har på oss dem hela tiden även när vi sover. Dock ej när vi tränar och diskar.

Vi är ekonomer och tjänar väl hyggligt.

• KhiraLii
    Flodis Hjärtat skrev 2011-08-18 18:56:21 följande:

Min förlovingsring är i platina, egen designad enstensring kostade 55.000 kr och vigselringen en halvallians även den i platina för 25.000 kr. Mannen är i vitguld och gick på 10.000 kr.

Vi har på oss dem hela tiden även när vi sover. Dock ej när vi tränar och diskar.

Vi är ekonomer och tjänar väl hyggligt.

Bild? Skrattande
  • Lissie84

Jag har en handgjord 3 mm bred slät platinaring som förlovningsring, kostade ca 5000 ( har väldigt smala fingrar) Vigselringen kommer bli runt samma bredd men med diamanter i kanal, har inte bestämt ifall vi vi ha briljant eller prinsesslipning. Guldsmeden sa att det skulle kosta runt 14,000 lite beroende på. MIn fästmans förlovningsringring kostade 15,000, 6 mm platina, handgjord. Så totalt kommer våra ringar att kosta ca 34,000, och det är det värt!  

• jkbr

min köpte vi för halva priset :) 0,75 ct  10000 nok  jätte nöjd:)

• Mmmm

Förlovningsring 70 000kr Vigselring 20 000kr Sjuksköterska, får bara bära ringarna på ledig tid. Skulle aldrig i livet ta ett lpn för ett smycke. Hellre börja med ex en diamant man har råd med och senare i livet uppgradera den.

• Lissie84

Glömde tillägga att jag jobbar på kontor och tar nästan aldrig av mig ringen, bara ifall jag lagar mat o måste gegga med fingrarna. Vi tar inte lån för ringarna

• AnnaAK

Förlovningsring, modell Sarek på 20% så runt 5000-6000 kostade den, dyraste men finaste när vi valde och tittade runt. vigselring vanlig scharlins med band av 7 diamanter i "klofattning", det enda som passade med förlovningsringen. gick inte att ha slätt guld brevid den. Men det gör inte mig nåt för den är superfin :D kostade med 30% rea 5700kr.

Har  på mig jämt, förrutom på gymmet. det gör otroligt ont att få ringen intryckt i handen och fingret av en skivstång! samt när jag bakar (när jag ska använda händerna i matlagning)

Skulle aldrig ta lån. vi köpte vigselringen tidigt, slog till på rean och innan resterande bröllopskostnader trillar in.

• Brummelisa

Min vigselring - modell verona från schalins kostar lite över 13 000. Jag hade aldrig trott jag skulle ha en så dyr vigselring. Men det var den jag föll för när jag provade vigselring.

Jag kommer ha på mig den nästa hela tiden, förutom när jag diskar, städar... och sånt där, och när jag sover.

• Brummelisa

För övrigt är jag precis färdigutbildad journalist - med endast vikariejobb och min sambo är lagerarbetare.

• Fru Kopparskiöld

Min vigselring kostade 16300 och den är betald med egna pengar. Skulle inte tagit lån för ringen eller bröllopet i sig.

• Aniara4

Vigselringen kostade drygt 4000, slät guldring med en enda sten nedsänkt i. Förlovningsringen är lite smalare och har tre mindre stenar, kostade väl nåt liknande vill jag minnas.

Jag är inte så mycket för en massa bling och lägger hellre pengarna på annat.

• Sassabrassa

Fick se min vigselring nu. Vi fick den för mer än halva priset och den var sååå fin!
    Precis min stil. Liten, smal med massa stenar. :)

• Smillr

Min ring kostar 5600:- , har lämnat lite skrotguld så det blev ca 4000:- kvar att betala.

Samma ring som i min avatar, rundad skena med 7 diamanter.3,5 mm bred

• durrasflikka

Mina ringar kostade 15000 kr. Just nu är jag mammaledig annars jobbar jag som växeltelefonist så jag har förlovningsringen alltid utom när jag sover, diskar, duschar eller är i stallet/tränar.

• petitemoi

MIn förlovningring är i vitt guld 5mm bred och 2 hög, kostade strax under 7000 om jag minns rätt.
    Min vigselring är 4 bred och 2 hög med en briljant diamant i en v-infattning och prinsessslipade diamanter runtom. den kommer kosta ca 35000 är under produktion nu:D spännande.
    Jag tar av mig ringarna när jag diskar, duschar och sover. Annars kommer de vara på alltid.
    Min kille har valt en 10 mm bred vitguldsring den gick på 15 000 då det var så mycket guld som gick åt.

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.