• Fröken Emma

vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.

för mig är ju maten den stora utgiften,
    men en del ser ringen som nr 1 o resa som nr 2 o sen komer maten!

Så nu äår jag nyfiken på vad jag ska ha i budgeten för vigselring. ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 19:57
    Ni som lgger mer än 5 000:-.
    Vad jobbar ni med?
    O tar ni av ringen när ni jobbar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 20:47
    Kan du tänka dig att ta lån för att kunna köpa ring?
  • Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.
  • Mela01

Förlovningsringen gick på nästan 14 000:- tar aldrig av mig den när jag jobbar, jobbar som vårdare.
    Vigselringen kommer kosta närmare 30 000:- kommer nog inte ta av mig den då heller 

• Fröken Emma
    hannahsofia skrev 2011-08-17 20:07:02 följande:
    jag är telefonist på eniro 118 118, så den sitter på alltid :)

Jag är lite minianonym här på BT, så jag kan inte avslöja för mycket om mitt yrke för det är lite unikt, men det är blandat kontorsarbete och muskeljobb!, så jag kan inte ha ringar med utotstående bling bling, och eftersom jag ibland måste ta av den så vill jag ju inte lägga en ring för 10 000:- i en låda på jobbet.

• Margaux
    Fröken Emma skrev 2011-08-17 20:18:22 följande:

Jag är lite minianonym här på BT, så jag kan inte avslöja för mycket om mitt yrke för det är lite unikt, men det är blandat kontorsarbete och muskeljobb!, så jag kan inte ha ringar med utotstående bling bling, och eftersom jag ibland måste ta av den så vill jag ju inte lägga en ring för 10 000:- i en låda på jobbet.

Häng den på en kedja runt halsen?
  • Freakie
    Freakie skrev 2011-08-17 19:03:37 följande:
    Mina ringar är ganska enkla, vitt guld. Vigselringen är slät medan förlovningsringen är som min bild med tre prinssesslipade diamanter. Kostade 15 000 ihop. Går säkerligen att hitta billigare, allt beror på vad du är ute efter

Jobbar på kontor, är visserligen ute i fabriken lite då och då med, men har alltid på mig ringarna då jag inte utför något grovarbete. Ringarna åker endast av när jag ska duscha, träna eller diska.

• LoJ

Min förlovningsring är en smal alliansring i palladium med många små diamanter och den gick på 12200:-. Min vigselring är beställd (vanligt guld med en liten diamant i vitguldsfattning) och kostar 12900:-. Jag skramlade dock ihop lite guld som jag hade liggandes hemma som jag kommer att få dra av ca 2000:- för, så summa sumarum blir det ca 23100:- Jag jobbar som lärare och jag tar bara av ringarna när jag sover . Sjukt att det kostar så mycket för ringar egentligen, trodde inte att vi skulle lägga så mycket pengar på ringar...MEN så provade vi och var fast

• LoJ

Eller rättare sagt, så provade JAG och var fast ;-D

• Tårtsmula

Min förlovningsring kostade 19 000 kr och min vigselring 22 000 kr. Jag jobbar på Kronofogdemyndigheten och behöver inte ta av mig ringarna.

• FelizLane

Jag har en slät guld förlovningsring men är sugen på en annan. Samt en vigselring. Hoppas att dessa inte ska gå på mer än 10000. Har lite guld att byta in mot också. Så tror att det i slutänden kostar 15000 men kanske bara betalar 10000 för att jag har annat guld att byta mot.

Jobbar som hudterapeut, så egentligen så bör jag inte ha ringarna på mig. Men kan inte motstå. Vill så gärna ha dom på mig. Men jag väljer då att ha lite tunnare och mindre ringar.
    Vid vissa behandlingar måste jag ju dock ta av mig dom och då har jag dem i ett halsband :)

Vi är inga höginkomstagare iaf. Hudterapeut och karln min jobbar med infrastruktur.

• iSusanna

Min förlovningsring och vigselring kostar tillsammans lite drygt 20.000:-

Jag är forskare - de dagar jag sitter vid skrivbordet stannar ringen på fingret (gifter mig först om fyra veckor). Är jag i labbet brukar jag ha puderfria handskar, så det borde gå bra där med! Jag har ingen upphöjd diamant, utan de sitter på rad i kanalinfattning.

• ClaraH

Min vigselring (halvallians) kostar 8.000:-, förlovningsringen var dyrare (enstensring). Jag jobbar inom finansbranschen och jag har på mig förlovningsringen hela tiden. Gifter mig på lördag så jag har inte börja använda vigselringen än, men den kommer sitta på hela tiden sedan.

Svar på tråden vad kostade din vigselring? alt kommer kosta.