• Jolin

Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!

Som rubriken lyder så behöver jag er hjälp. Jag har en förlovningsring som inte tycks passa ihop med någon annan ring. Just nu ångrar jag att jag har just denna ring som förlovningsring men den ligger mig ändå varmt om hjärtat så jag vill inte byta ut den till en helt ny bara för att den ska passa med en vigselring. Det här är förlovningsringen, schalins vega med två extra stenar, alltså 11 st totalt, vitt guld.

Vigselringarna jag har tittat på!
    Min tanke är "passar dem eller blir det kaka på kaka med så mycket stenar?"

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-21 21:41
    Kommentera gärna om ni har något annat förslag än dessa tre! :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!
  • Jolin

Ring nummer 1 tar ledningen i omröstningen i alla fall, puhu! Den som var så dyr :P hahaha!

• Kattpoet

Jag skulle dock köpa likadan ring som förlovnings ringen och vända stenarna inåt, det skulle kunna bli redigt snyggt.

• Jolin
    Kattpoet skrev 2011-08-22 11:49:07 följande:
    Jag skulle dock köpa likadan ring som förlovnings ringen och vända stenarna inåt, det skulle kunna bli redigt snyggt.
    Har faktiskt haft den tanken och sa det till expediten i en av guldsmedsbutikerna jag var in i men hon verkade tycka att jag var lite knepig, haha! så då släppte jag den tanken! Tungan ute
  • Kattpoet

Herre gud, när jag var inne på guldfynd och ville ha en ring graverad med ordet älskad till dottern  tyckte de att jag var ytterst tokig och ville jag skulle  skriva till vår älskade dotter... MEH, så jag gick till ett annat ställe.   

Man får göra som man vill och jag tror två av de samma ringar skulle se snyggt ut, prova. 

• förlovadflicka

Jag tycker nästan att du bara kan ha en slät i vitguld eller med en liten sten i mitten och så har du diamanterna utåt på förlovningsringen :) Jag valde en enkel förlovningsring för att kunna lägga på mer bling på vigselringen, du får väl göra tvärtom :)

• Jolin
    Kattpoet skrev 2011-08-22 13:14:13 följande:
    Herre gud, när jag var inne på guldfynd och ville ha en ring graverad med ordet älskad till dottern  tyckte de att jag var ytterst tokig och ville jag skulle  skriva till vår älskade dotter... MEH, så jag gick till ett annat ställe.   

Man får göra som man vill och jag tror två av de samma ringar skulle se snyggt ut, prova. 
    Men vad dum de kan vara. Jag undrar varför de får en att känna sig helt puckad bara för att man har en egen tanke och önskemål som inte full just den personen i smaken. De förlorade en kund bara för att expediten inte kunde knipa igen kakhålet. Helt rätt att du gick till en annan :)

Ska åka in till stan någon dagnu  och prova ringar igen och denna gång ska jag inte lyssna på vad expediten tycker!
  • Kattpoet

Ja och  när jag bytte butik så gick priset ner med 300 kr, gissa om jag blev glad!  

• Tärna 2011
    Jolin skrev 2011-08-22 17:04:03 följande:
    Ska åka in till stan någon dagnu  och prova ringar igen och denna gång ska jag inte lyssna på vad expediten tycker!
    Jaa, gör det osså fotar du och visar oss hur det blir Skrattande
Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!