• Jolin

Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!

Som rubriken lyder så behöver jag er hjälp. Jag har en förlovningsring som inte tycks passa ihop med någon annan ring. Just nu ångrar jag att jag har just denna ring som förlovningsring men den ligger mig ändå varmt om hjärtat så jag vill inte byta ut den till en helt ny bara för att den ska passa med en vigselring. Det här är förlovningsringen, schalins vega med två extra stenar, alltså 11 st totalt, vitt guld.

Vigselringarna jag har tittat på!
    Min tanke är "passar dem eller blir det kaka på kaka med så mycket stenar?"

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-21 21:41
    Kommentera gärna om ni har något annat förslag än dessa tre! :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!
  • Jolin

Enstensring är ni en del som tycker...
    Vad tycks om denna? Är den fin eller skulle det vara snyggare med princesslipning och annan fattning?

• Ekorren

Jag röstade på nr 2 eftersom det var minst "blingbling" på den. Angående just "bling" så är ju smaken som baken, jag gillar lite mindre av det slaget. Enstensringen som visas ovan tycker jag också skulle passa bra. Kanske med en mer fyrkantig fattning eftersom ringen i sig är lite kantig, som ring nr 2 fast med bara mittenstenen :)

• nica83

Enstensring!! Gärna en som är lika smal som stenranden i din fina förlovningsring! :) 

• Jolin
    nica83 skrev 2011-08-22 20:14:56 följande:
    Engelbert har många fina, de har bra infattningar som ligger fint mot förlovningsringar. Jag har beställt 5814 men denna tror jag passar dig

www.engelbertstockholm.se/produkter/kollektio...
    Tänk att det fortfarande finns sidor man inte visste fanns! Det känns som om man surfat runt på alla tänkbara sidor de senaste halvåret på jakt efter den perfekta ringen men denna sida hade jag missat! Förvånad
    De hade ju jättemycket fina ringar och helt okej priser också tycker jag!

Tusen tack för tipset Skrattande
  • nica83
    Jolin skrev 2011-08-22 20:28:51 följande:
    Tänk att det fortfarande finns sidor man inte visste fanns! Det känns som om man surfat runt på alla tänkbara sidor de senaste halvåret på jakt efter den perfekta ringen men denna sida hade jag missat! Förvånad
    De hade ju jättemycket fina ringar och helt okej priser också tycker jag!

Tusen tack för tipset Skrattande
    De är underbara. Den jag har beställt ser så anonym ut men i verkligheten tappar jag nästan andan, Engelbert har en förmåga att skapa (enligt mig) perfekt balans i ringarna, väldigt klassisk design, ibland med en tvist men alltid genomtänkt :) 
  • nica83

Just det, tror man kan bestämma skena på Engelbert också, så du får en skena som matchar din förlovningsring, alla ringar är gjorda på beställning och de vill gärna vara kunden till lags. Man kan också skicka in sin förlovningsring så de matchar efter den även om det inte är en Engelbertring, så sa i varje fall en säljare till mig. 

Här är också en bra sida: http://www.herrochfru.se/

• Jolin

Vet att tråden kanske börjar dö ut ;) men jag chansar och frågar vad ni tycker om denna

• Kattpoet

Den är snygg  den kan funka till din förlovningsring.

• Arlanda2011
    Jolin skrev 2011-08-23 20:07:12 följande:
    ooops, glömde bilden, haha!

Skitsnygg!
  • BlomAnna
    Jolin skrev 2011-08-23 20:07:12 följande:
    ooops, glömde bilden, haha!

Jätte snygg
  • Arlanda2011

Jolin: Var har du hittat denna ring? Pris?

Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!