till dig "Anonym (Ida)" Jo jag går promenader, har hund så jag måste gå ut och gå oavsett väder och vind regn eller snöstorm. Det blir en lång morgonpromenad, en promenad vid lunch sen en lång promenad vid 17:30- tiden och sen även en kvällspromenad vid 20.00-2100. i km per dag blir det väl 10-14km beroende på hur långt jag går. Mitt tips till dig är att skaffa en stegräknare (från claes ohlson eller stadium) och ha på dig den under arbetstid, så ser du hur mycket steg du går vanligt en dag, sen ser du hur mycket steg( faktiska promenader) du måste gå för att komma upp i den dagliga steg-rekomendationen 10 000-12 000steg om dagen. Mitt tips är att gå en morgonrunda när det är ljust ute innan jobbet, sen tar du en promenad under din lunch-rast och sen tar du en kvällspromenad så bör du få tillräcklig vardagsmotion. En annan investering jag gjort är att köpa mig en träningscykel(spinning-variant från stadium) kostade väl 3000-4000kr men väl använd investering, har använt min cykel nu i över 6år, och brukar passa på att cykla 20-30min framför tv-n på kvällen till favoritprogrammet eller filmen som visas då. Jag blir helt genomsvettig efter ett cykelpass på 20km=30min, försöker cykla det 3ggr i veckan, ibland blir det t.om. 4-5dagar i veckan beroende på dagsform och ork. om jag inte hade hund å måste gå långpromenader ändå, skulle jag investerat i ett sådant löp-promenad-band och ställa i vardagsrummet och promenera kvällspromenaden framför tv-n under regniga mörka höst-vinterkvällar.
Mitt problem ligger inte i att jag inte tränar och är aktiv, mitt problem är att jag älskar choklad och smågodis och skulle kunna äta det varje dag, ibland blir det så oxå, därför skriver jag ut att det inte blivit något godis denna dag heller! duktiga mig, oftast brukar jag kunna hålla mig borta från godis mån,tis,ons men på torsdag köpa godis och sen käka resten av helgen, men nu e mitt mål att jag bara ska få äta godis på fredagar och i mycket mindre mängd. kramz till er alla duktiga kämpare! Just DO IT!