Inlägg från: Bröllop201206 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201206

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Idag har jag cyklat 22km och gått 10000 steg. Å inget godis idag heller.

• Bröllop201206

Faktum är att jag håller en högre hastighet, det brukar ligga på 42km/h och ja, jag småtrampar inte, utan jag kör stenhårt hög puls andfåddhet å helt slut svettig på 30min. Då har jag bränt 500calorier. Mitt problem med gottigheterna är att jag har en sambo som ät jättesmal och kan äta hur mycket som helst, å han köper hem chips godis och choklad, å då kan inte jag bara äta 100gram och slänga påsen. Utan det blir så att jag sitter med min näve och tar om och om igen å äter upp nästan allt, min sambo äter väldigt långsamt:) så jag hinner få i mig mycket mer chips än han. Sen är problemet att jag tror jag har någon slags ätstörning vad gäller chips och choklad, jag kan typ inte ha sånt hemma utan att gå och nalla ur påsen trots att jag egentligen inte har ett sug för godiset eller chipsen utan jag känner mig typ tvungen att äta upp det, det kan ju inte ligga där orört;) så det behöver inte alltid vara ett sötsug efter sötsaken eller chipsen utan ibland äter jag det bara för att det finns hemma, och ibland äter jag det för att jag tycker att det är såå himla gott. Men jag försöker ändra mitt intag nu å tänka mer på att sluta äta efter ett tag, för jag fortsätter oftast till sista biten trots att jag är mätt sen längesen och egentligen inte vill ha mer så äter jag tills det är slut. Samma om jag blir bjuden på fika med massor bullar eller kakor, å värdinnan säger ta mer, så gör jag oftast det trots jag är mätt och inte vill ha mer, så äter jag mer för att vara snäll, ja jag vet det är sjukt. Men ibland lyckas jag hålla mig borta från allt gottigt under en längre period, sen ibland är jag där igen.

• Bröllop201206

Bridetobe2013: Grymt duktigt! Vad kul att vikten går nedåt utan att du tycker att det är jobbigt! Tänk sen vad flr resultat som kan hända då du börjar träna igen:) duktigt!

• Bröllop201206
    bridetobe2013

noll tolerans tänkte jag ha den här veckan. Jo men visst. Vi hade kvällsfika här och jag åt en mums mums

1/6 2012

haha! Jag har oxå syndat ikväll med en bit choklad! Tänka sig att det sket sig totalt idag trots min vilja att försöka motstå frestelsen:)

M&R: jag tycker oxå du varit duktig ändå som försökt göra något av situationen när man e fast på en kursgård genom att ta kvällspromenader! Duktig flicka:)

Idag har jag cyklat 22km, gjort 100situps på gymboll, och gått 12000steg, men ändå ätit i mig en chokladkaka, gottit värre var det oxå;D

• Bröllop201206

haha, ja vad är det i chips som är så gott så vi tar om näve för näve medans sambon bara äter litegrann,

vi kvinnor kanske har ett större saltbehov? :D hehe!

• Bröllop201206

Halloj alla brudar! Hur mår ni? Går det bra för er? Själv så går träningen kanon och maten under veckorna, men sen kommer vi till helgen å då syndar jag på hur mycket som helst. Det är fan svårt att inte hamna där i chips-skålen eller låta bli chokladbiten från den goda chokladkakan när sambon smaskar i sig allt gott! Visst om jag ändå hade en botten i mig och slutade efter en bit choklad eller en näve chips så hade det inte blivit något problem på vågen å kroppen för den delen, men det är som så att jag slutar inte äta förrens det ät slut, å jag bara gottar i mig mer å mer! Suck! Varför kan jag inte vara normal och bli nöjd efter en bit choklad eller lite chips, å inte hela påsen liksom;( Iaf, både igår och idag har jag cyklat 22km och gjort 100situps. Hur långt kvar har ni tills ni gifter er? Har ni fixat klänningen än? Har ni satt något datum då vikten "måste" vara fixad? Jag har nog satt mitt slutdatum i slutet på april då klänningen ska sys upp och sys in. Jag har förvisso inte många kilon att gå ned, men likt förbannat sitter dom kvar som berget, pga min helgfrossa. Godnatt! Kämpa på! Det försöker jag göra. Måste bli bättre på helg-ätandet!

• Bröllop201206

Halloj! Längesen nån var inne i tråden. Går det bra för er alla? Är ni friska nu från förkylningarna? Jag kämpar på med träningen, å den går jättebra. Har bestämt mig nu för att verkligen hålla mig borta från allt godis å chips, det är ju inte många månader kvar nu. Kramz till er alla! Å kämpa vidare! Ni är så duktiga!

• Bröllop201206

Nudax: vad smart att sluta med godiset helt, jag funderar på att göra det oxå, för på vecko-dagarna går det bra, sen kommer helgen och jag äter alldeles för mycket av chips å godiset, å det där kilot jag gått ner under veckan går jag upp igen efter helgen. Så nu har jag bestämt mig för att ta uppehåll från godis å chips helt. Sambon lär fortsätta äta chips å godis, men han e å andra sidan smal som en pinne, å kan inte kräva att han inte ska få äta godis för att jag inte klarar att äta med måtta. Men jag ska byta ut godiset å chipsen till goda frukter istället. Igår cyklade jag 22km å gjorde 100situps på bollen å andra hemövningar, inget godis och gick 12000steg. Idag har jag cyklat 22km på motionscykeln hemma å gjort 100situps på boll och gått 10000steg, å inget godis idag heller. Grattis Bridtobe: till att komma under 90kg! Jättebra kämpat! MochR: såklart du fixar 10kg till ert bröllop i juli! Du som varit så duktig med maten å jämn viktnedgång hela tiden, jag tror på dig att du fixar dom 10kg oxå! Godnatt brudar! Fortsätt kämpa:)

• Bröllop201206

MochR: förstår dig, jag har själv pendlat -1 och +1 kg varje vecka. Men vi tar nya tag å börjar om igen. Idag har jag cyklat 22km, gjort 100situps och benövningar och gått 12000steg. Idag har dessvärre en chokladboll slinkigt ned i min mun och mage, förstår inte alls varför chokladbollen hoppade i min mun, för jag tänkte ju mig absolut inte äta den där goda chokladbollen:/ Jaja, får ta nya tag imorgon med mitt sockerförbud som jag gett mig själv fast jag har så svårt att hålla det! Godnatt! Fortsätt kämpa brudar!

• Bröllop201206

Jag tror nog att alla här vet att man bör utesluta chips, godis och andra onyttigheter för att gå ned i vikt, precis som att motion är bra för hälsan och viktnedgång. Sen är det ju så att vi verkar tycka att chips och choklad är väldigt gott, å då hjälper inga knäckemackor för mig istället, Det går ju inte ens att jämföra dessa i smaker. Sen är mitt problem med helgerna att jag har en jättesmal sambo som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt och han vill ha att äta och köper hem chips och choklad, vilket gör det svårt för mig att motstå då jag tycker att det är så väldans gott. Men såklart att jag vet att för att gå ner i vikt bör jag antingen strunta helt i att äta chipsen/ godiset när sambon käkar, eller att äta mindre mängd- vilket jag haft svårt med. Men med det sagt så betyder det inte att jag inte kämpar med dessa problem.

• Bröllop201206

Ankan: jag uppfattade ditt inlägg som lite spydigt, att vi inte förstod att chips å läsk inte är bra för viktnedgång, att du klankade ner och tog det för självklart att alla äter chips varje dag å e dumma som inte fattar att man inte går ner typ. Det är väl jättebra att du hittat det som funkar för dig med kaffe, te och knäckemackor, men jag tror ändå att alla måste få hitta sin väg och vad som funkar för dom. Jag dricker varken kaffe eller te, eller läsk och alkohol för den delen heller, utan jag tycker vatten är det godaste som finns. Jag äter bara bra middagar oxå med grönsaker å fisk å kyckling alla 7dagarna i veckan. Mitt problem ligger inte där, utan att jag helt enkelt tycker sötsaker å chips är gott, å har svårt att inte äta för mycket godis eller chips när Jag väl börjat. Där är mitt problem att jag måste lära mig att äta mindre mängd chips eller godis när jag äter det på helgen med sambon. Jag tror inte på att aldrig få äta chips eller det man tycker är gott, för då orkar man inte hålla sin livsstil om man inte får unna sig ibland. Och som Nudax oxå skriver så kan det ibland behövas ett uppehåll från socker för att rensa ur kroppen det överdrivna begäret efter sockret, så att man längre fram faktiskt ska kunna unna sig men med mindre mängd då sockerberoendet inte är lika högt. Sen är det så att för vissa kanske man aldrig kan äta socker ens liten mängd då det triggar igång beroendet igen. Jag tror inte att allt handlar om viljestyrka utan att hjärnan faktiskt kopplar på att socker ska jag äta mer av å därför har svårt att sluta vid mindre mängd. Detta är mitt stora problem. Sen är inte jag direkt överviktig heller, men vill gå ned några få kilon så att jeansen passar igen. Iaf idag har jag cyklat 22km gjort 100situps och gått 12000steg. Känner mig starkare i kroppen å det är jag väldigt nöjd med även om vågen inte visar min målvikt ännu.

• Bröllop201206

Ankan: det är lugnt, jag förstår vad du menade nu. Vi glömmer detta:) Bridtobe: låter som ni haft en trevlig dag med familjen i skidspåret! Trevlig helg till er alla!

• Bröllop201206

Halloj! Hur går det för er? Måndags å i tisdags blev det ingen träning för mig alls. Kände mig väldigt trött. Men idag har jag cyklat 22km gjort situps och gått 12000steg. Nu känns det som att bröllopet börjar närma sig, tänk det är redan mars, bara april och maj kvar Sen bröllop i juni. Hoppas det går bra för er andra! Kämpa på! Godnattkram!

• Bröllop201206

Bridtobe2013: när gifter du dig? Hur mycket mer har du tänkt att gå ner i vikt tills du gifter dig? Tänkte på ditt klänningsproblem med att din första klänning nu är för stor, men att den du köpt i butik nu sitter bra? Tänk om den oxå blir för stor sen när du gått ner mer i vikt? Varför jag tänkte på det var att jag såg att ditt nick innehåller brud 2013, så tänkte jag att du kanske ska gifta dig det året å har då lång tid på dig att gå ner i vikt och kanske kunna köpa klänningen när du nått din målvikt så att säga, så du slipper köpa ännu en klänning om den andra blir för stor oxå tänkte jag. Men Iof kan man ju alltid sy in klänningar Hoppas du förstod vad jag menade, e lite trött nu. Iallafall vad duktiga ni är alla som kommit under 90kg! Grattis! Idag har jag cyklat 20km på motionscykeln å gjort situps å gått 10000steg. Nu är jag helt slut i både hjärna å kropp, så nu ska jag sova! Godnatt!

• Bröllop201206

Bridtobe2013: Jaha på så vis:) jamen då förstår jag att du köpte en ny klänning när det inte är så Lång tid kvar till ert bröllop:) Jag trodde du skulle gifta dig 2013, men nu förstår jag:) Ja, vad bra att du kan sy ut klänningen om det skulle behövas, men jag tror du klarar att gå ner i vikt och att klänningen kommer sitta underbart på dig. Vem ser inte underbart vacker ut oavsett vikt i en brudklänning:)

• Bröllop201206

Den här helgen har jag bestämt mig att inte käka något godis/chips alls. Känner att jag måste steppa upp lite i viktnedgången nu när det inte är så långt kvar. Så lycka till, till mig;) att klara helgen godis/chips fri:) Trevlig helg till er alla! Har precis cyklat 22km 30min på motionscykeln hemma å gjort situps. Ska gå en längre promenad med vovven senare ikväll. Nu dusch å sedan middag.

• Bröllop201206

Nudax: tack! :) Ja jag ska klara det, försöka iaf, har klarat av fredagskvällen utan något godis/ chips eller smaskiga delikato-kokosbollar som min sambo mumsat på hela kvällen, men jag avstod:) duktiga jag;) hehe, låter jättelöjligt men jag är stolt över mig iaf. Bara resten av helgen kvar, speciellt inornkväll till melodifestivalen, då ska jag försöka hålla mig borta från sambons chipsätande. Godnatt!

• Bröllop201206

Ja det är jättesvårt att hålla sig borta från att äta allt det goda när sambon sitter brevid å käkar allt detta. Nu i eftermiddags käkade han upp resten av kokosbollarna, så nu ät dom slut å jag behöver inte frestas av dom längre iaf. Blev bara frestad tidigare idag ute på promenad med sambon då han gick å köpte en daimglass-Strut med päronsmak, men jag avstod från någon glass. Jag har ju bestämt mig nu från att klara av detta denna helg så jag måste stå emot för att bevisa för mig själv att jag kan.. Tack Nudax för tipsen om ikväll till melodifestivalen, ska nog köra på att äta morotstavar det är ju faktiskt gott de med, Iof inte samma sak som sambons chips men jag får koncentrera mig på slutmålet, att bli av med sötsuget, få ett sundare förhållnings sätt till godsaker i framtiden, och att känna mig fin i klänningen i juni Då jag gifter mig:) MochR: Du får försöka avstå ungdomarnas gottigheter;) eller så får du ta igen det nästa vecka med nya tag helt enkelt. Går det fortfarande bra med viktväktarmaten? Trevlig helg till er alla!

• Bröllop201206

Halloj alla! Ja det var ett tag sedan tråden var igång. Med mig så har det gått sådär, vi fick veta för några veckor sedan att en nära i familjen fått cancer, så då tappa jag liksom all lust att bry mig om bröllopet överhuvudtaget, kändes liksom inte viktigt längre att gå ner i vikt etc. Vi vet fortfarande inte hur länge h*nfår leva så det har varit jobbigt, men h*n ska börja med cellgifter snart, och vill absolut att vi ska gifta oss det datum vi planerat. Så nu får man återgå till bröllopsplanerna ändå, jag har ju köpt en klänning, så det vore ju bra att den passar oxå, så man inte tröstäter sig upp i vikt. Iaf jag har återgått till min träning igen sen förra veckan och cyklar 22km/3-4ggr veckan. Idag har jag cyklat 22km å gått 11000steg. Har även lovat mig själv att hålla mig borta från tröstätandet nu, det hjälper ju tyvärr inte mot oro/sorg ändå. Hoppas ni får ny energi att börja träna/äta bra igen! Vi får helt enkelt ta nya tag! Kämpa på nu tjejer! Snart blir vi fruar;) godnattkramz

• Bröllop201206

Hej allihopa! Bröllopet är inställt, hon dog tyvärr av cancern nu. Känner så stor sorg över att inte ha henne kvar i min framtid och att hon inte får uppleva hennes framtida barnbarn. Allt känns så förjävligt! Det som skulle vara en tid av glädje med bröllop å allt, så får hon cancer! Vi visste att hon inte hade långt kvar att leva Men vi trodde åtminstone att få ha henne kvar till efter sommaren. Å att hon skulle kunna få vara med på vårt bröllop i juni. Nu blir det inte så, utan nu är det bara tungt , sorg å planering för begravning. Bröllopet får vi ta senare när vi orkar, kanske nästa år. Ville bara skriva av mig lite. Hoppas ni alla får en jättetrevlig bröllopsdag, å dela er kärlek med era familjer, man vet aldrig när livet tar slut.

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil